۸ حقیقتی که باید درباره مهم ترین افسانه های رژیم گیاهخواری بدانید

شاید یک الگوی غذایی سالم که می توانید از آن پیروی کنید یک الگوی غذایی گیاهخواری یا گیاهخواری باشد. با این حال، افراد (به ویژه گوشت خواران) یا افرادی که تمایل به خوردن فست فود دارند، گیاهخواران یا کسانی که سبک زندگی را دنبال می کنند، اغلب به عنوان ضعیف یا کم خون طبقه بندی می شوند.

با این حال، اینها تنها دو مورد از “مفاهیم اسطوره ای” است که افرادی که عادت به خوردن گیاهخواری یا گیاهخواری ندارند، تصور می کنند. در واقع، بسیاری از سبزیجات و میوه‌هایی که در برنامه‌های منوی گیاه‌خواری ظاهر می‌شوند، سرشار از مواد مغذی و کالری کم هستند.

رژیم های گیاه خواری تغذیه نخبه و مزایای قابل توجهی در اثرات سلامتی، مانند کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان، و دیابت نوع ۲ ارائه می دهند. مطالعه سلامت Adventist 2 نشان داد که وزن گیاهخواران ۳۰ پوند کمتر از گوشت خواران است. خوردن از روی زمین فواید زیادی دارد و دانستن حقایق و نادیده گرفتن شایعات مهم است.

افسانه ها و حقایق زیر به شما کمک می کند تا برخی از “مفاهیم افسانه” مرتبط با رژیم گیاهخواری یا وگان را از بین ببرید.

افسانه شماره ۱: رژیم های گیاهخواری فاقد آهن هستند، بنابراین گیاهخواران اغلب از کم خونی رنج می برند

حقیقت: یک رژیم گیاهخواری یا وگان شامل غذاهای غنی از آهن و غیر کم خون مانند قارچ، زردآلو خشک، سبزیجات با برگ سبز تیره، لوبیا و نخود فرنگی است.

باور غلط ۲: گیاهخواران پروتئین کافی دریافت نمی کنند

حقیقت: بسیاری از غذاهای گیاهی، مانند لوبیا و غلات کامل، پروتئین کافی را فراهم می کنند.

افسانه شماره ۳: شما نمی توانید رژیم غذایی گیاهخواری را در دوران بارداری دنبال کنید

حقیقتزنان باردار معتقدند که رژیم گیاهخواری بهترین راه برای تامین تغذیه جنین متولد نشده و کاهش وزن اضافی بعد از زایمان است. میوه ها، حبوبات، غلات و سبزیجات نه تنها مقدار زیادی آهن و کلسیم را تامین می کنند، بلکه فیبری را نیز فراهم می کنند که ناراحتی گوارشی مرتبط با بارداری را کاهش می دهد.

باور غلط ۴: اگر اهل ورزش هستید نمی توانید رژیم گیاهخواری داشته باشید

حقیقت: بسیاری از ورزشکاران موفق به پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی و دریافت پروتئین با کیفیت بالا برای ماهیچه ها از غذاهایی مانند لوبیا، غلات، تمپه و محصولات سویا می شوند که همان مقدار پروتئین محصولات حیوانی را تامین می کنند.

سایر غذاهایی که باعث افزایش استقامت و لاغری ورزشکاران می شود عبارتند از: بادام زمینی، گردو، پسته، کشمش، پنیر، تخم مرغ، کنجد، آفتابگردان، تخم کدو، لوبیا سیاه، عدس و نخود. کینوا منبع عالی تغذیه و پروتئین است.

افسانه ۵: سخت است که بچه ها را به خوردن یک رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری تشویق کنید

حقیقت: برخی از غذاهای موجود در غذاهای گیاهی یا وگان عبارتند از کره بادام زمینی، ذرت بو داده و انواع میوه های خوشمزه مانند توت فرنگی، تمشک، کیوی، انگور، سیب، پرتقال و گلابی. تاکو، روکش ها و اسموتی ها غذاهای گیاهی و وگان خوشمزه و مغذی هستند. اکثر کودکان این غذاهای سالم و خوشمزه را رد نمی کنند.

افسانه ۶: تغییر به غذاهای گیاهی یا وگان سخت است

حقیقت: شما مجبور نیستید تغییر بزرگی را به سمت سبک زندگی گیاهخواری یا گیاهخواری انجام دهید زیرا سازگاری با هر کسی به موقع می تواند بسیار آسان شود. برای شروع، چند تغییر ایجاد کنید، سپس به افزودن آن ادامه دهید تا محصولات حیوانی به طور کامل حذف شوند.

به عنوان مثال، می توانید سعی کنید تاکو را با لوبیا سیاه به جای گوشت درست کنید. می توانید گوشت یا مرغ را از سرخ کردن سریع حذف کنید. تغییرات تدریجی به شما کمک می کند تا یک تغییر موفق و سالم داشته باشید. قارچ ها خوشمزه هستند و یک غذای اصلی عالی هستند. همبرگرهای گیاهی، سوسیس توفو و بیکن همگی غذاهای گیاهی خوشمزه هستند.

افسانه ۷: گیاهخواران دوست ندارند از محصولات حیوانی استفاده کنند

حقیقت: گیاهخواران از خوردن گوشت سالم تر اجتناب می کنند. آنها اغلب از استفاده از محصولات جانبی حیوانی مانند پشم یا چرم بدشان نمی آید. از سوی دیگر، گیاهخواران معمولاً گوشت و مشتقات حیوانی را کنار می گذارند. به طور کلی، گیاهخواران از استفاده یا مصرف هیچ گونه محصول حیوانی از جمله عسل، پشم، ابریشم و چرم حمایت نمی کنند. وگانیسم بیشتر یک فلسفه است تا یک رژیم.

افسانه ۸: گیاهخواران و وگان ها اغلب باید مکمل های غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانند

حقیقت: تنها مکمل مورد نیاز برای حمایت از رژیم گیاهخواری B-12 است که فقط در گوشت قرمز، ماهی، لبنیات و تخم مرغ یافت می شود. به غیر از آن، گیاهخواران و وگان ها بسیاری از ویتامین های مورد نیاز خود (گروه B، A، E، C) را از طریق غلات، سبزیجات، حبوبات و میوه ها دریافت می کنند. بسیاری از غذاهای گیاهی و وگان نیز سرشار از آهن و کلسیم هستند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر