۸ افسانه اصلی کاهش وزن – رد شد!

شاید برای از دست دادن پوندهای اضافی که در تعطیلات بسته بندی کرده اید دچار مشکل شده اید. یا شاید کاهش وزن موفقیت آمیز سال ها از شما طفره رفته باشد. هر چند امیدت را از دست نده شما ممکن است در مورد چیزها به روش اشتباه پیش بروید.

به هر حال، رژیم های غذایی و افسانه های زیادی در اطراف وجود دارد، و برخی از آنها کاملا معقول به نظر می رسند. اگر تبلیغات تبلیغاتی را دنبال کنید، از برنامه‌های رژیم غذایی دیوانه‌کننده به مکمل‌های کاهش وزن می‌پرید و دوباره برمی‌گردید – همه بدون هیچ نتیجه واقعی برای تلاش‌تان.

راستش را بخواهید، جدا کردن واقعیت از خیال در دنیای رژیم غذایی می تواند دشوار باشد. در این مقاله قصد داریم تا حدودی راز رژیم غذایی و کاهش وزن را از بین ببریم. ما در مورد برخی از رایج ترین اسطوره های رژیم غذایی صحبت خواهیم کرد – و حقایق محکمی را به شما ارائه خواهیم کرد تا این اشتباهات را از آب خارج کنید.

افسانه شماره ۱: شما باید غذاهای “چربی سوز” مانند کرفس، سوپ کلم و گریپ فروت بخورید.

حقایق: این افسانه منجر به انواع برنامه های رژیم غذایی دیوانه کننده شده است، از جمله رژیم غذایی “Master Cleanse”، رژیم غذایی سوپ کلم، و رژیم غذایی گریپ فروت. مردم تمام تلاش خود را کرده اند و کمی بیشتر از سوپ کلم یا گریپ فروت (که با چند تکه پروتئین بدون چربی تکمیل شده است) می خورند. در نهایت، نتایج ناسازگار هستند و هرگز دائمی نیستند.

حکم: چیزی به نام غذای «چربی سوز» وجود ندارد. برخی غذاها به طور موقت متابولیسم شما را افزایش می دهند (از جمله کرفس و گریپ فروت). با این حال، آنها به خودی خود باعث کاهش وزن نمی شوند.

افسانه شماره ۲: ستاره ها را حذف کنید زیرا آنها شما را چاق می کنند.

حقایق: بیشتر نشاسته ها در واقع چربی و کالری کمی دارند. نان، سیب زمینی، برنج، پاستا، غلات و حبوبات همگی غذاهای کم کالری و کم چرب هستند. مطمئناً، اگر سیب‌زمینی‌هایتان را با پنیر خامه‌ای و نان‌تان را با کره یا سس مایونز بریزید، مطمئناً چاق‌کننده هستند. با این حال، ستاره های طبیعی و غلات کامل بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند. آنها سوخت مورد نیاز بدن شما را برای انرژی فراهم می کنند، بنابراین قطع آنها ایده بدی است.

حکم: چند وعده غذای نشاسته ای بخش مهمی از رژیم غذایی شما هستند – حتی زمانی که در تلاش برای کاهش وزن هستید. فقط به غلات کامل، سیب زمینی و لوبیا بچسبید و از افزودن رویه های چرب یا اسپرد خودداری کنید.

افسانه شماره ۳: رژیم غذایی با پروتئین بالا/کم کربوهیدرات راه خوبی برای کاهش وزن است

حقایق: از هر گونه برنامه غذایی که حاکی از حذف عناصر کلیدی رژیم غذایی است، خودداری کنید. وقتی کمتر از ۱۳۰ گرم کربوهیدرات در روز می خورید، خون شما سطوح بالایی از کتون ها را ایجاد می کند. این منجر به سطوح بالای اسید اوریک می شود که در نهایت می تواند منجر به نقرس و سنگ کلیه شود.

علاوه بر این، وقتی کربوهیدرات ها را حذف می کنید، بیشتر کالری روزانه شما از غذاهای پر پروتئین تامین می شود. از آنجایی که این برنامه های غذایی به شما اجازه می دهد تا گوشت قرمز، پنیر و سایر پروتئین های پرچرب مصرف کنید، ممکن است در نهایت چربی و کلسترول زیادی بخورید که می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد.

حکم: یک رژیم غذایی با پروتئین بالا/کم کربوهیدرات ممکن است باعث کاهش وزن موقت شود. با این حال، این فقط همین است – موقتی. رژیم غذایی خود را بر اساس تعادل سالم غذاها، از جمله غلات کامل، میوه ها و سبزیجات فراوان برنامه ریزی کنید.

افسانه شماره ۴: مکمل های کاهش وزن بدون نسخه، راهی مطمئن و موثر برای کاهش وزن هستند.

حقایق: از آنجایی که مکمل‌های رژیمی از نظر فنی «دارو» نیستند، استانداردهای دقیقی که سایر داروها با آن مواجه هستند رعایت نمی‌شوند. ما فرض را بر این می‌گذاریم که چون در قفسه داروخانه محلی مطمئن ما قرار دارد، استفاده از آن باید ایمن باشد. متأسفانه، بسیاری از قرص های لاغری بدون آزمایش یا تایید FDA وارد بازار می شوند. گاهی اوقات، اگر محصولی به طور جدی معیوب یا خطرناک باشد، FDA هشداری صادر می کند. با این حال، در بیشتر موارد، این صنعت بدون نظارت است.

هنگامی که “تنظیم نشده” را می خوانید به این معنی است که هیچ مدرکی دال بر موثر بودن این مکمل ها وجود ندارد. یک تابلوی فروش عالی و تصاویر قبل و بعد متقاعد کننده ممکن است چیزی بیش از یک دارونما گران قیمت را پنهان کند.

حکم: فقط به این دلیل که آن را در داروخانه محلی خود پیدا می کنید، به این معنی نیست که ایمن یا مؤثر است. هیچ قرص یا پودری وجود ندارد که بتواند جایگزین یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی شود. یک مکمل ممکن است روند را تسریع کند. اما تقریباً هر قرص لاغری که وجود دارد، نوعی عوارض جانبی ناخوشایند دارد.

افسانه شماره ۵: رژیم های غذایی مد روز راه خوبی برای شروع اهداف کاهش وزن من است.

حقایق: در حالی که ممکن است از بی‌اثر بودن طولانی‌مدت رژیم‌های مد روز آگاه باشید، ممکن است وسوسه شوید که رژیم غذایی خود را با “پاکسازی گریپ فروت” یا “سوپ کلم سریع” شروع کنید. به هر حال، این رژیم ها به طور کلی نتایج سریع و چشمگیر را نوید می دهند. و واقعیت این است که بسیاری از آنها ممکن است به شما در کاهش پنج یا ده پوند در هفته کمک کنند.

با این حال، چنین کاهش وزن سریع در واقع می تواند خطرناک باشد، و می تواند خطر ابتلا به سنگ کیسه صفرا را افزایش دهد. علاوه بر این، خوردن کمتر از ۸۰۰ کالری در روز می تواند باعث اختلال در ریتم قلب شود که در برخی موارد می تواند کشنده باشد.

حکم: رژیم های مد روز – حتی رژیم های کوتاه مدت – به سادگی مواد مغذی مورد نیاز بدن شما را برای حفظ خود فراهم نمی کنند. محروم کردن بدن از سوخت و مواد مغذی در نهایت به ضرر شما بیشتر از سود خواهد بود.

افسانه شماره ۶: غذاهای کم چرب یا بدون چربی راهی عالی برای خوردن آنچه می خواهم و همچنان کاهش وزن هستند.

حقایق: غذاهای کم چرب یا بدون چربی ممکن است کمبود چربی داشته باشند، اما معمولاً کالری بالایی دارند. هنگامی که چربی از محصول حذف می شود، چیز دیگری باید اضافه شود تا همان طعم و قوام را حفظ کند. اغلب، یک محصول کم چرب با شکر، آرد یا غلیظ کننده های نشاسته ای پر می شود – و این مواد کالری زیادی دارند.

حکم: یک محصول کم‌چرب بهانه‌ای برای وحشی شدن نیست – و مطمئناً به کاهش وزن شما کمکی نمی‌کند. برچسب های محصول را برای اطلاعات کالری بخوانید و به اندازه وعده های کوچک پایبند باشید.

افسانه شماره ۷: حذف وعده های غذایی راهی سریع و آسان برای کاهش وزن است.

حقایق: به اندازه کافی جالب توجه است، مطالعات نشان داده است که افرادی که وعده های غذایی خود را حذف می کنند – به ویژه صبحانه – به طور کلی سنگین تر هستند. دلیل: وقتی یک وعده غذایی را حذف می‌کنید، از وعده‌ی بعدی غمگین می‌شوید و در نهایت بیش از آنچه باید یا میل می‌کنید، می‌خورید. بنابراین به جای لاغری، دور کمر شما فقط بزرگ می شود.

حکم: وعده های غذایی را حذف نکنید. در واقع، چهار تا پنج وعده غذایی کوچک و سالم در روز می تواند بهتر از سه وعده غذایی معمولی باشد. خوردن منظم به شما کمک می کند اشتهای خود را کنترل کنید و از خوردن میان وعده های ناسالم جلوگیری می کند.

افسانه شماره ۸: در صورت ورزش زیاد، رژیم گرفتن ضروری نیست.

حقایق: شما فقط زمانی وزن کم خواهید کرد که مقدار کافی از آنچه را که مصرف کرده اید بسوزانید. شما ممکن است یک ساعت در روز ورزش کنید، اما اگر روده خود را سه بار در روز با غذاهای پرچرب و پرکالری پر کنید، انتظار پیشرفتی نداشته باشید.

حکم: زمانی که هدف شما کاهش وزن باشد، رژیم غذایی و ورزش دست به دست هم می دهند. شما نمی توانید یکی را بدون دیگری داشته باشید، بنابراین یک رژیم غذایی سالم و متعادل داشته باشید و ورزش منظم و شدید داشته باشید.

به یاد داشته باشید: مهمترین بخش کاهش وزن این است که در برنامه های غذایی خود ثابت قدم باشید. شما نمی توانید در مورد آن پراکنده باشید وگرنه نتایج پایداری نخواهید دید. با این حال، اگر به یک برنامه غذایی سالم پایبند باشید و وفادارانه ورزش کنید، خواهید دید که آن پوندهای ناخواسته شروع به از بین رفتن برای همیشه خواهید کرد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر