۷ مزیت رژیم کم کربوهیدرات

یک رژیم غذایی بسیار محبوب که امروزه برای کمک به کاهش وزن استفاده می شود، برنامه رژیم غذایی کم کربوهیدرات است. همانطور که از نام آن پیداست، رژیم غذایی مبتنی بر مصرف بیشتر پروتئین و کاهش کربوهیدرات است. در واقع، تنها کربوهیدرات هایی که توصیه می شود در طول رژیم مصرف شوند، آنهایی هستند که در میوه ها و سبزیجات یافت می شوند.

در حالی که پیروی از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات ۷ فایده علمی دارد، همیشه بهتر است قبل از شروع آن با پزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر مشکلات سلامتی مانند فشار خون بالا و دیابت دارید.

  • واقعا به کاهش وزن کمک می کند

تحقیقات و نتایج سال‌ها ثابت کرده‌اند که می‌توان با پیروی از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات وزن کم کرد. با این حال، میزان وزنی که از دست می دهید بین افراد متفاوت است و به میزان مصمم بودن شما و توانایی شما در حذف قندها و کربوهیدرات ها از رژیم غذایی شما بستگی دارد.

  • بهبود فشار خون و سطح قند

با توجه به فشار خون بالا یا فشار خون بالا که یکی از قوی ترین عوامل خطر سکته و بیماری قلبی است، مهم است که با کاهش سطح فشار خون، خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهید. در حالی که قرص ها می توانند به شما در انجام این کار کمک کنند، یک رژیم غذایی سالم مانند رژیم غذایی کم کربوهیدرات به کاهش فشار خون بالا به ویژه در افرادی که چاق هستند کمک می کند.

به طور مشابه، رژیم های کم کربوهیدرات به کاهش سطح گلوکز ناشتا و هموگلوبین گلیکوزیله کمک می کند. بنابراین اگر دیابت دارید، با پیروی از یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات از مزایای دوگانه کاهش وزن و کاهش سطح قند خون لذت می برید.

  • به بهبود سطح تری گلیسیرید کمک می کند

سطح تری گلیسیرید یک عامل خطر مهم برای بیماری های قلبی عروقی است زیرا سطوح بالای آنها با عوامل خطری مانند متابولیسم غیر طبیعی لیپوپروتئین، مقاومت به انسولین، چاقی، دیابت شیرین و سطوح پایین کلسترول HDL مرتبط است. مطالعات نشان داده اند که کاهش مصرف کربوهیدرات به طور قابل توجهی به کاهش سطح تری گلیسیرید کمک می کند.

  • سطح کلسترول HDL را بهبود می بخشد

سطوح پایین کلسترول HDL با افزایش خطر بیماری قلبی و سایر بیماری های قلبی عروقی مرتبط است. یکی از راه‌های افزایش سطح آن، کاهش مصرف کربوهیدرات از طریق رژیم غذایی کم کربوهیدرات است.

  • مقاومت به انسولین را کاهش می دهد

افراد مبتلا به سندرم متابولیک مقاومت به انسولین دارند که به نظر می رسد با بیماری های قلبی عروقی مرتبط باشد. تحقیقات نشان داده است که محدود کردن مصرف کربوهیدرات بیش از محدود کردن مصرف چربی به کاهش مقاومت به انسولین کمک می کند.

  • سطح انسولین و پروتئین واکنشی C را کاهش می دهد

سطوح بالای انسولین یا هیپرانسولینمی یک عامل خطر برای بیماری عروق کرونر قلب است و با مقاومت به انسولین مرتبط است. کاهش سطح انسولین از طریق محدود کردن کربوهیدرات ها به بهترین وجه امکان پذیر است.

  • به کاهش سطح پروتئین واکنشی C کمک می کند

پروتئین واکنشی C (CRP) یک نشانگر شناخته شده التهاب است و در خون اندازه گیری می شود. در حالی که حساسیت بالاتر به CRP با افزایش خطر قلبی عروقی مرتبط است، محدود کردن کربوهیدرات ها به کاهش سطح CRP کمک می کند. این ثابت می کند که برنامه های رژیم غذایی کم کربوهیدرات در واقع به کاهش التهاب کمک می کند.

با وجود فواید بسیار زیاد مرتبط با رژیم کم کربوهیدرات، پیروی از این رژیم ضرری ندارد. نه تنها برای کاهش وزن، بلکه برای تجربه این فواید سلامت شگفت انگیز و در نتیجه احساس بهتر و سلامتی!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر