۶ نکته برای شروع یک سبک زندگی سالم

اتخاذ یک سبک زندگی سالم گاهی نیاز به یک سیستم حمایتی دارد. وقتی با شخص دیگری همراه هستید، ورزش کردن می تواند بسیار سرگرم کننده تر باشد. و اگر فاقد انگیزه شخصی هستید، تمرین انفرادی و تغذیه سالم می تواند چالش برانگیز باشد. اگر آماده کاهش وزن و حفظ یک سبک زندگی سالم هستید، باید برخی عادات سالم را اتخاذ کنید تا به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند. در اینجا شش نکته وجود دارد که به شما در اتخاذ یک رژیم تناسب اندام و سبک زندگی سالم کمک می کند.

۱. برنامه تمرینی خود را برنامه ریزی کنید. برنامه هفتگی خود را همانطور که در مورد کار انجام می دهید برنامه ریزی کنید. خود و سلامتی خود را در اولویت قرار دهید. در جلسات تمرینی به صورت روزانه برنامه ریزی کنید، درست مانند یک جلسه برای کار. متعهد شوید که به تمرینات خود بروید.

۲. یک دوست ورزشی بگیرید. خانواده و/یا دوستان مکان خوبی برای شروع هستند. داشتن یک دوست تمرینی می تواند به شما انگیزه دهد، به شما فشار بیاورد و در طول تمرین شما را راهنمایی کند. علاوه بر این، ورزش کردن با شخص دیگری به شما کمک می کند که مسئولیت پذیر باشید. زمانی که شخص دیگری را برای تمرین روی شما حساب می کند، به احتمال زیاد در مسیر خود باقی خواهید ماند.

۳. کلاسی را پیدا کنید که الهام بخش شما باشد. چه نوع ورزش شما را به باشگاه می رساند؟ آنچه در ابتدا و در طول سبک زندگی سالم شما مهم است، شرکت در تمرینات و فعالیت هایی است که شما را به حرکت ترغیب می کند. آیا عاشق کلاس های رقص کاردیو، کلاس مجسمه سازی بدن یا بوت کمپ در باشگاه ورزشی محلی خود هستید؟ مشخص کنید که دوست دارید کدام فعالیت را بیشتر انجام دهید و به آن فعالیت گرایش پیدا کنید. علاوه بر این، کلاس ها راه بسیار خوبی برای شروع تمرین هستند. کلاس ها یک مربی ارائه می دهند که به شما انگیزه می دهد و برای جلوگیری از آسیب، تمرینات شما را ایمن نگه می دارد.

۴. در یک فعالیت یا باشگاه شرکت کنید. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که در فعالیت هایی مانند تنیس، شنا، گلف، سافت بال یا یک باشگاه دویدن شرکت کنید؟ فعالیت‌های ورزشی سازمان‌یافته و باشگاه‌ها محیطی عالی برای تمرین با افراد همفکر فراهم می‌کنند. علاوه بر این، گروه‌ها و باشگاه‌های ورزشی بهترین راه برای علاقه‌مند نگه‌داشتن شما، درگیر نگه داشتن و در برنامه تمرینی هستند.

۵. اهداف کوتاه مدت و بلند مدت تعیین کنید. اول از همه، مهم است که در مورد اهداف خود واقع بین باشید. خواه اهداف شما کاهش وزن، بهبود استقامت، برتری در یک ورزش یا صرفاً فعال شدن بیشتر باشد، اهداف می توانند راهی عالی برای حفظ خود در مسیر باشند. حتماً پیشرفت خود را نیز پیگیری کنید. خواه گام‌های خود را به‌سوی اهداف خود یادداشت می‌کنید یا تقویم ایجاد می‌کنید یا از یک برنامه در تلفن خود استفاده می‌کنید، مراحلی را که برای رسیدن به اهداف خود برمی‌دارید و تا چه تاریخی می‌خواهید به اهداف خود برسید، ثبت کنید. هر فردی متفاوت است و اهداف هر فرد باید مختص شما و سطح تناسب اندام و سبک زندگی شما باشد.

۶. عادات غذایی سالم را اتخاذ کنید. نه تنها تمرینات شما مهم است، بلکه تغذیه سالم نیز اهمیت دارد. اگر می خواهید سطح تناسب اندام خود را بهبود ببخشید، وزن کم کنید و سالم تر شوید، باید به بدن خود سوخت رسانی کنید. مطمئن شوید که هیدراته می کنید، غذاهای کامل تازه بخورید و سعی کنید غذاهای فرآوری شده را از رژیم غذایی خود حذف کنید. وعده های غذایی هفتگی خود را برنامه ریزی کنید، روزانه غذای خود را یادداشت کنید و به خاطر داشته باشید که در پایان هر هفته برای تمام تلاش هایتان به خودتان پاداش دهید. به یاد داشته باشید، این در مورد سبک زندگی است – نه محرومیت.

یک سبک زندگی سالم یک شبه اتفاق نمی افتد. اما با یک روال تمرینی مداوم، تغذیه سالم و عادات سالم، یک قدم به هدف خود نزدیکتر هستید. بنشینید و یک برنامه تمرینی و یک برنامه غذایی سالم تهیه کنید. آماده بودن می تواند به شما کمک کند در مسیر خود بمانید و مطمئن شوید که به رژیم سالم جدید خود پایبند هستید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر