6 راه برای بررسی سلامت روان

6 راه برای بررسی سلامت روان


یکی از مثبت ترین مواردی که در دو سال گذشته به دست آمده است: سلامت روان در راس گفتگوی فرهنگی قرار دارد. صرف نظر از پیشینه و شرایط ما ، همه ما با سلامت روانی خود روبرو بوده ایم – به ویژه در قرنطینه و در اوج همه گیری.

اما صرف نظر از وضعیت جهان ، ما فراز و نشیب ها ، مبارزات و پیروزی های خود را داریم. اکنون نسبتاً رایج است که بالای 30 درصد (!!) آمریکایی ها در مقطعی از زندگی خود با اختلالات اضطرابی برخورد خواهند کرد. از هر پنج بزرگسال یک نفر در ایالات متحده هر سال یک بیماری روانی را تجربه کنید – و برای گذراندن چالش سلامت روان نیازی به داشتن بیماری روانی تشخیص داده نشده نیست. بر اساس CDC، 50 درصد ما در طول زندگی ما یک بیماری یا اختلال روانی را تجربه خواهیم کرد. چه فصل استرس شدید باشد یا بیماری جدی ، تقریباً همه ما را تحت تأثیر قرار می دهد.

از آنجا که بدن و ذهن ما در هم تنیده است ، سلامت جسمانی ما تحت تأثیر سلامت روانی ما قرار می گیرد (و برعکس!). ضروری است که ما مغز و سلامت احساسی خود را کنترل کنیم تا سالم ترین و شادترین زندگی را داشته باشیم.

نشانه هایی که باید سلامت روانی خود را در اولویت قرار دهید

بدن شما به شما این امکان را می دهد که چراغ های موتور را چک کنید – به این ترتیب آنها به شما اطلاع می دهند که همه چیز آنطور که باید کار نمی کند و شما باید در محور خود بچرخید.

فارست تالی ، روانشناس بالینی ، دکترای بنیانگذار خدمات روانشناسی Invictus توضیح می دهد که این شبیه به نحوه کار ناسا است. دکتر. تالی آنها “تأیید می کنند که سیستم های مختلف آنلاین یا عملیاتی هستند” و آماده کار هستند. “

دکتر ادامه می دهد: “از آنجا که تعداد زیادی پرتاب موفق در گذشته انجام شده است ، احمقانه است که تصور کنیم این بار همه چیز همانطور که باید کار می کند.” تالی “با بررسی مجدد سلامت سیستم های ضروری ، آنها نه تنها به اطمینان از یک ماموریت موفق کمک می کنند ، بلکه خطر شکست فاجعه بار را نیز کاهش می دهند.”

بنابراین این برای سلامت روان چه معنایی دارد؟ او می گوید: “در این روش درسی وجود دارد که باید توسط هر یک از ما پذیرفته شود.” یعنی مهم است که به طور دوره ای نحوه عملکرد “سیستم های اصلی” ما را بررسی کنیم. یکی از این سیستم ها سلامت روانی شماست. “

6 راه برای بررسی سلامت روان

دکتر روانشناس توضیح می دهد: “سلامت روان بیشتر تحت تأثیر روابط ، خلق و خو ، افکار ، رفتارها ، سلامت جسمانی و بسیاری از شیوه های مبتنی بر ایمان شما است.” تالی در پیش ، بهترین توصیه های او برای چک لیست سلامت روان شماست. بهترین قسمت؟ کل لیست را می توان در حدود 10 دقیقه (یا کمتر) تکمیل کرد ، و شما فقط باید آن را هر چند هفته یا چند ماه انجام دهید.

او می گوید: “برای استفاده بیشتر از این چک لیست ، یک مجله از یافته های خود تهیه کنید و سپس برنامه ها را عملی کنید.” “اگر چند زمینه وجود دارد که باید روی آنها کار کنید ، آنها را اولویت بندی کرده و روی آنها کار کنید. فقط اولویت بالا. پس از پیشرفت در یک زمینه ، موارد دیگر را دنبال کنید. ”

شماره 1 روابط خود را بررسی کنید

دکتر. س Talالات تالی از دوست ، خانواده ، همکار و رابطه عاشقانه شما: “آیا نزدیکترین روابط من آنطور که می خواهم پیش می رود؟ آیا اصطکاک روی یک یا چند مورد از آنها افزایش یافته است ، و اگر چنین است ، آیا باید تلاش کنم تا منبع آن اصطکاک را برطرف کنم؟ آیا من به افرادی که نزدیکترین آنها هستم توجه کافی دارم؟ ”این موارد را به صورت ذهنی بنویسید و ارزیابی کنید که چگونه این اقدامات روابط بر وضعیت فعلی شما تأثیر می گذارد.

2. روحیه خود را ارزیابی کنید

از خود بپرسید: دکتر تالی می گوید: “چگونه میانگین خلق و خوی خود را در هفته گذشته (یا دو هفته) ارزیابی کنم؟ اگر بهتر از همیشه است ، چرا چنین است و آیا می توانم در آینده از آن بهره مند شوم (روز خوبی داشته باشید)؟ اگر روحیه من رو به افول است ، آیا دلیلی وجود دارد که بتوانم آن را دقیقا مشخص کنم و اگر چنین است ، می توانم در مورد آن چه کنم؟ اگر احساس می کنید مدتی است روحیه شما خوب نبوده است ، ممکن است استرس ، اضطراب یا حتی افسردگی مقصر باشد. یادداشت بردار!

شماره 3 از افکار خود دیدن کنید

اخیراً گفتگوی ذهنی شما از چه چیزی تشکیل شده است؟ “[Ask yourself,] “آیا افکار من در درجه اول مثبت هستند ، مرا در زندگی پیش می برند ، بر شکرگزاری و فرصت ها متمرکز شده اند ، یا منفی هستند ، من را عقب نگه می دارند و مملو از حسرت ، حسادت و عصبانیت می شوند؟” اگر آنها منفی هستند ، وقت آن است که تلاش قابل توجهی برای تمرکز مجدد روی موارد مثبت انجام دهیم. ” تالی

شماره 4 از عادات و رفتارهای خود فهرست تهیه کنید

“آیا رفتار شما با اولویت ها ، ارزش ها و اهداف آینده شما مطابقت دارد؟” دکتر. تالی او مثالی را که ممکن است به آن علاقه داشته باشید ارائه می دهد: می خواهید لاغر و خوش اندام باشید ، شاید در مسابقات سه گانه شرکت کنید ، یا شاید حتی به یک هدف بزرگ کاهش وزن برسید. اما شما شب ها به خانه می آیید ، آبجو می نوشید ، پیتزا می خورید و پخش های تکراری را تماشا می کنید. دوستان [we’ve been there!]به در این مورد ، او می گوید رفتار شما با اهداف شما هماهنگ نیست – و این می تواند نشان دهنده یک سکسکه سلامت روان باشد. او می گوید: “زمان تغییر اهداف یا تغییر رفتار شما فرا رسیده است.” “بدون بهانه ، کرک خود را بگیرید.” اگر معمولاً به روال عادی پایبند هستید و اخیراً “خاموش” بوده اید ، این امر صادق است. این را چراغ چک موتور در نظر بگیرید!

شماره 5 سلامت جسمانی خود را مرور کنید

“آیا شما از سلامت خوبی برخوردار هستید؟ نه متوسط ​​، نه بد ، اما عالی؟” “سلامت بد باعث کاهش بینایی می شود و می تواند منجر به افسردگی شود.” اینها دست به دست هم می دهند – سلامت بدنی ضعیف می تواند منجر به سلامت روانی ضعیف شود و سلامت روانی ضعیف می تواند منجر به سلامت جسمی شود (این یک پازل مرغ یا تخم مرغ واقعی است) ” شما از برخی مسائل پزشکی تحریک کننده غافل می شوید زیرا وقت ندارید؟ “او می پرسد:” معطل نکنید ؛ با پزشک خود مشورت کنید و همه چیز را درست کنید. “برخی معیارها برای بررسی: هضم ، سطح انرژی ، پوست ، سردرد ، خواب ، دندان قروچه/ سفت شدن فک ، درد و درد.

شماره 6 با طرف معنوی خود ارتباط برقرار کنید

دکتر. تالی توضیح می دهد که ایمان و معنویت بازی نقشهای اصلی در بهزیستی ذهنی و عاطفی تمرین معنوی شما چیست؟ “آیا شما دارای باورهای قوی مبتنی بر ایمان هستید اما آیا تلاش برای عملی کردن آنها را کنار گذاشته اید؟” دکتر. تالی “این در نهایت سلامت روانی شما را از بین می برد. اگر مربوط به کلیسا/معبد است ، شروع کنید. آیا اعتقادات اعتقادی شما شامل کمک به افراد کم بخت است؟ برنامه ریزی کنید و آن را اجرا کنید. تعلل نکنید ، فقط یک قدم کوچک بردارید. این امر منجر به حرکت بیشتر برای انجام کارهای بیشتر می شود. ”

فعال باشید: سلامت روانی خوب را به سبک زندگی تبدیل کنید

دکتر. تالی گفت گام به گام این کار را انجام دهید. و منتظر نباشید تا احساس بدی داشته باشید – بهترین راه برای مراقبت از ذهن این است که با شکل دادن به شیوه زندگی خود در اطراف اهداف سلامتی خود ، در مورد سلامت روان خود فعال باشید.

اولویت بندی خواب ، تغذیه ، ورزش ، درمان ، تمرین معنوی شخصی ، گذراندن وقت با عزیزان و ملاقات منظم با پزشک نه تنها از سلامت کلی شما پشتیبانی می کند ، بلکه تضمین می کند که ذهن شما در مدیریت فصل های چالش برانگیز زندگی در بهترین حالت قرار دارد. اگر این توصیه را رعایت کنید ، دکتر تالی می گوید: “در مدت کوتاهی ، وضعیت روحی شما دچار تغییر چشمگیری می شود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *