۱۰ غذای شگفت انگیز لاغری

بسیار واضح است که رژیم غذایی شما تعیین کننده افزایش یا کاهش وزن است. به طور طبیعی افراد لاغر می توانند هر چیزی را که دوست دارند در روز بخورند، در حد اعتدال بخورند. از سوی دیگر، افراد دارای اضافه وزن یا چاق در برنامه روزانه خود به زمان و آنچه که می خورند فکر نمی کنند که منجر به اضافه وزن روز به روز می شود.

اما نگران نباشید زیرا هیچ چیز غیرممکن نیست! اگر واقعاً می‌خواهید خوش اندام شوید و این کیلوگرم‌های اضافی را کاهش دهید، به آرامی سعی کنید از بیابان‌های پر کالری، غذاهای ناسالم صرفنظر کنید و شروع به اضافه کردن غذاهای لاغری به برنامه رژیم کاهش وزن خود کنید.

حالا حتما از خود می پرسید که غذاهای لاغری چیست؟ غذای لاغری چیزی نیست جز یک غذای معمولی که ممکن است وقتی در قفسه آشپزخانه قرار می‌گیرد ظاهر چندانی نداشته باشد، اما در واقع برای کاهش وزن بسیار مفید هستند، زیرا سرشار از مواد مغذی ضروری، آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند لاغر شوید. پایین بیاورید و برای تمرین انرژی بدهید. این مواد غذایی لاغری کم کالری و سرشار از ترکیبات چربی سوز هستند.

در اینجا ۱۰ غذای لاغری را برای شما فهرست کرده ایم:

ادویه کاری: ممکن است دوست داشته باشید کاری هندی یا تایلندی بخورید. بنابراین این خبر خوبی برای همه شماست، زیرا کاری که عمدتاً با فلفل تند تهیه می شود، حاوی ماده احیای متابولیسم به نام کپسایسین است که تلاش های کاهش وزن شما را افزایش می دهد.

پنیر: اگرچه پنیر کالری متراکم است، اما مطالعه نشان می‌دهد که زنانی که روزانه مقدار کمی پنیر پرچرب می‌خورند نسبت به همسالان کم‌چرب‌تر وزن کمتری پیدا می‌کنند. روزانه یک اونس پنیر کم چرب را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

آجیل مخلوط: آجیل چیزی است که شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد. مطالعه نشان می دهد که خوردن آجیل مخلوط می تواند سطح سروتونین شما را افزایش دهد که در نهایت چارچوب ذهنی شما را بهبود می بخشد، ولع شما را کاهش می دهد و همچنین برای قلب مفید است.

سیب: سیب سرشار از پکتین، فیبر غذایی و محتوای آب بالایی است. آنها حاوی هر دو فیبر ترکاننده وزن هستند: محلول که به جلوگیری از سطح قند خون کمک می کند و فیبر نامحلول باعث احساس سیری می شود.

تخم مرغ: تخم مرغ به دلیل منبع غنی پروتئین شناخته شده است. مطالعات اخیر نشان می دهد که خوردن یک یا دو عدد تخم مرغ به طور منظم باعث افزایش سطح کلسترول LDL نمی شود. تراکم مواد مغذی تخم‌مرغ‌ها باعث می‌شود که تخم‌مرغ‌ها نقش مهمی در تامین مواد مغذی ضروری برای رژیم غذایی داشته باشند.

لیمو: لیمو دارای طبیعت ادرار آور است و باید با آب مصرف شود. به از بین بردن وزن اضافی آب کمک می کند و همچنین به عنوان یک عامل پاک کننده کبد عمل می کند.

دارچیندارچین به کاهش سطح قند خون کمک می کند که در واقع به جلوگیری از ذخیره قند به عنوان چربی در بدن کمک می کند. همچنین طعم و مزه می بخشد و طعم فوق العاده ای به غذا می دهد.

گل کلم: هنگامی که در مورد کاهش وزن جدی هستید، خوردن گل کلم بدون نشاسته یکی از بهترین گزینه ها آن هم به مقدار نامحدود است. حاوی ماده مغذی گیاهی سولفورافان برای مبارزه با سرطان و همچنین مقدار خوبی ویتامین C و فولات است که ممکن است به شما در برنامه کاهش وزن کمک کند. این یکی از بهترین غذاهای لاغری برای کاهش وزن است.

ماهی: یکی دیگر از خوراکی های لاغری شگفت آور ماهی است. ماهی منبع خوبی از پروتئین است. مطالعه نشان می‌دهد که وعده ناهار ماهی غنی از پروتئین می‌تواند کالری دریافتی را کاهش دهد، زیرا سیرکننده‌ترین غذای شماره یک است.

سالاد: هر زمان که به رژیم فکر می کنید، سالاد سبزیجات تازه و سالاد میوه را به برنامه غذایی خود اضافه کنید. سالاد شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و اشتهای شما را کاهش می دهد. این دوباره بهترین برنامه رژیم غذایی لاغری است که می توان برای برنامه کاهش وزن انتخاب کرد.

اینها چند غذای لاغری هستند که می توانید به برنامه غذایی خود اضافه کنید و از مزایای آنها در کاهش وزن بهره مند شوید. ایده ها و دیدگاه های خود را اینجا در نظرات به اشتراک بگذارید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر