کلاهک پره ای و دریچه لوور هوا رسان پشت بامی

این دریچه درکنار این که هوای داخل آشپزخانه را تهویه می کرد، از ورود آب باران و برف نیز جلوگیری می کرد. در حوزه معماری، منظور از استفاده لوور در سازه ها و ساختمان ها، تهویه هوای داخل محیط است. به طوری که از ورود آب باران و برف به داخل محیط جلوگیری گردد تا به تجهیزات و هرگونه وسایل موجود در داخل سازه آسیب وارد نشود. در مواردی می توان نوار های داخل فریم و قاب لوور را با استفاده از رشته یا طنابی باز و بسته کرد. لوله فلکسیبل صداگیر در چند مورد از انواعِ خود، نقش عمده ای را در مکشِ هوا،گردوغبار و همچنین ذراتِ ریز و سبک از جمله ذراتِ چوبِ حاصل از برش و سایش چوب در کارخانجات چوب ایفا می کند که به این گونه از لوله خرطومی ، لوله خرطومی مکش یا لوله فلکسیبل صداگیر گفته می شود. نوع کاربری دمپر در انتخاب موتور مورد نیاز تعیین کننده است.

ترمینال حجم متغیر فن دار موازی

ونتوری تزریق کود سایز 1/5 اینچ همراه با کیت مکش کامل پنل FM: به رنگ سبز است که هم ضد حریق است و هم ضد رطوبت و سنگین ترین نوع پنل است. دمپرهای ضد حریق که با نام فایردمپر نیز شناخته میشوند با هدف جلوگیری از عبور دود و آتش ساخته میشوند. 5- عملکرد دمپر دود و حریق یا فایر دمپر های موتوری به این ترتیب است که با وقوع حریق و انتشار آن به ویژه در مسیر جریان هوای داخل کانال، سنسور حرارتی بر اثر مجاورت با دمای تقریبی ۷۰ درجه سانتی گراد با ارسال پیغام به فایر دمپر در کمترین زمان ممکن مسیر عبور جریان هوا را مسدود کرده و از انتشار آتش و دود جلوگیری می کند. لوور هوارسان دریچه تشکیل شده از پره های به شکل است که با این دریچه می توان بدون این که ارتباط هوای بیرون را از داخل جدا کرد، هوای تازه به محیط رساند. این لبه در محیط دریچه سبب می گردد ساختار درب با قوام و ایستایی بیشتری در جای خود قرار گیرد . همان طور که ذکر شد از دمپر ها نه تنها برای متعادل کردن هوا در سیستم های تهویه استفاده می شود، بلکه به منظور ایمنی در کاربرد های حفاظتی در برابر آتش نیز استفاده دارند.  ​​.

همانطور که در 1366-10:2011 توضیح داده شد، دمپرهای کنترل دود در آتش و در طول مسیر باید باز باشند و باز بمانند؛ همچنین دمپرهای کنترل دود در شاخهها یا روی سطح مجرا در طول مسیر باید بسته شوند و بسته بمانند. نکته ی قابل ذکر در مورد این تجهیز است که فایر دمپر را می توان بصورت برقی و با کنترل جعبه فرمانی که به سنسور دود و حرارت مجهز می باشد فعال نمود. دلیل این موضوع افزایش مقاومت لوور در برابر شعله آتش، حرارت و… برای مثال ساختمان بزرگی را در نظر بگیرید که قسمتی از آن نیاز به هوارسانی ندارد، یا به دلایلی کار نمیکند. لوورهای کامپوزیتی را می توان در طرح ها و رنگ های متنوع تولید کرد؛ همچنین لوورهای کامپوزیتی از نظر اقتصادی هم به صرفه هستند. این نوع پنجره ها از مواد مختلفی مانند چوب طراحی و ساخته و در سوراخی درون سقف تعبیه می شد. با گذشت زمان تقریبا می توان گفت که ساختار کلی این نوع پنجره کور ثابت مانده و با تغییرات جزئی در طراحی همراه بوده است. قابلیت نصب روی دیوار، نصب روی درب ها و پنجره ها از ویژگی خوب لوور هوارسان است. بهترین موقعیت قرارگیری صداگیر انتهای کانال و در قسمت ورودی به لوور پشت بامی – شرکت تهویه سازه شار فضای اتاق است.

از آنجایی که ضخامت این آلیاژ افزایش یافته است برای انتهای تهویه هوا در دودکش موتورخانهها و مجموعههای صنعتی و کارگاهها مورد استفاده قرار میگیرد. لوور هوارسان به منظور تامین هوای تازه مورد نیاز در مکانهایی نظیر اتاق هواساز ، برج خنک کننده و اتاق های موتورخانه و تجهیزات تهویه مطبوع مورد استفاده قرار میگیرد . لوور هوارسان به منظور تهویه هوای داخل سازه ها و ساختمان ها استفاده می شود. با توجه به بزرگ بودن ابعاد سوله ها و اماکن صنعتی ، در هواسازهای صنعتی درصد بیشتری از هوای استفاده شده در محیط داخل دوباره استفاده می شود تا انرژی کمتری برای تنظیم دمای آن مصرف شود. و داخل این ساختار، پره هایی به شکل Z از جنس ورق آلومینیوم تعبیه می شود. لوور هوارسان از تسمه و قوطی: این نوع لوور هوارسان از فریم قوطی و پره های تسمه ایجاد می شود. دریچه این نوع لوور هوارسان به صورت تک بعدی و در سطوح دیوار های مختلف برای هوارسانی به محیط کاربرد دارد. محرک ضد انفجار کاربردهای متنوعی در زمینههای مختلف مانند سیستمهای الکتریکی، کمپرسورها، بادکشها و غیره دارد. هر قطعه از این سه راهی دارای دو تکه یا دو جزء می باشد.تکه اول لوله اصلیِ سه راه میباشد و تکه دوم لوله ی فرعی یا نافیِ سه راه لوله فلکسیبل صداگیر نام دارد.برای ساخت این سه راه لوله فلکسیبل صداگیر ایتدا باید شابلون اجزای آن توسط نرم افزار طراحی شود و در مرحله بعد بوسیله دستگاههای دقیق بصورت برشِ سی ان سی بریده و آماده نورد شوند.پیس از نورد و گِردکاری نوبت به همچسبانی و مونتاژ اجزا به هم می شود.دقت در زمان طراحی و برش باعث می شود همپوشانی و مونتاژ سه راه به راحتی و با کمترین میزان خطا همراه شود.همین موضوع باعث می شود لاین و سیستم لوله فلکسیبل صداگیر از هرگونه نشت یا افت فشار هوا و افت راندمان مکش و دمش مصون بماند.