وقتی حرفه ای ها با رژیم کتوژنیک در شیردهی, این است کاری که انجام می دهند، با مشکلات مواجه می شوند

مغز برای عملکرد درست به قند حاصل از کربوهیدرات های سالم نیاز دارد. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات بوده که حاوی مقادیر زیادی چربی است و همچنین شباهتهای بسیاری با رژیم غذایی «اتکینز» و «کمکربوهیدرات» دارد. یک موز کوچک بیش از 20 گرم کربوهیدرات خالص دارد، این بدان معناست که شما ممکن است کل واحد کربوهیدرات تعیین شده یک روز خود را روی یک واحد موز از دست بدهید. در حالت ایده آل ، شما باید بین 1.3 گرم تا 1.7 گرم پروتئین در ازای هر کیلوگرم از وزن بدون چربی خود میل کنید. تنها با 2 گرم کربوهیدرات خالص در هر وعده، میتوانید با افزودن مواد غذایی سرگرمکننده مانند انواع توتها، کره بادام یا حتی مقداری چیپس شکلات دیوانه شوید.

رژیم کتوژنیک برای لاغری Th is artic​le was generated ᠎by GSA Con᠎tent Generator​ Demov᠎ersion.

تاکو یک صبحانه سرشار از پروتئین است زیرا مواد تشکیل دهنده آن شامل گوشت، سبزیجات، پنیر چدار، سالسا و خامه ترش است. از مهم ترین ویژگی های یک رژیم ساخت عضله است. سهم لیپیدها 60 تا 80 درصد و پروتئینها 15 الی 30 درصد است. شما به مقدار زیادی پروتئین و چربی های سالم برای حفظ سلامت قلب نیاز دارید تا کالری دریافتی خود را بدون استفاده از کربوهیدرات حفظ کنید. علاوه بر این، حبوبات، بعضی از میوه ها و سبزیجات مثل موز و سیب زمینی هم کربوهیدرات خیلی زیادی دارند. رژیم کتوژنیک سرشار از پروتئین: شبیه به رژیم کتوژنیک استاندارد است، با این تفاوت که حاوی مقادیر بیشتری از پروتئین است. با این حال، تنها رژیم کتوژنیک استاندارد و سرشار از پروتئین به صورت گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند.

حبوبات از غذاهای غیرمجاز در رژیم کتوژنیک است. در واقع، پفک حاوی کربوهیدرات قابل هضم و شکرهای ساده است که به تولید انرژی سریع کمک میکنند. عدم مصرف فیبر دفع و هضم غذا دچار اختلال می کند. به خوانندگان عزیز مخصوصا اشخاصی که دچار مشکلات سلامتی هستند توصیه میشود تا قبل از ایجاد هر گونه تغییر در تغذیه و سبک زندگی یا شروع مصرف مکملهای دارویی و غذایی حتما با پزشک خود مشورت نمایند. به این دلیل که فرد با کربوهیدرات مصرفی بیشتر، ذخیره گلیکوژن بیشتری دارد و بدن شما برای ورود به کتوز، باید ذخایر گلیکوژن خود را تجزیه کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تاکید کرد: رژیم کتوژنیک عوارض زیادی دارد بنابراین برای افرادی که با سایر رژیمهای معمولی میتوانند کاهش وزن داشته باشند، توصیه نمیشود. تا به امروز مطالعات و تحقیقات زیادی درباره عوارض رژیم کتوژنیک در شیردهی انجام نشده است. تحقیقات بیشتری برای تعیین بی خطر بودن رژیم کتو در دراز مدت در حال انجام است. پنیر: پنیرها در اشکال و اندازههای مختلف موجود بوده و همه ما آنها را دوست داریم. برای خرید آسان و مطمئن، همین حالا به فروشگاه ما مراجعه کنید و از فواید منحصربهفرد محصولات کتوژنیک لذت ببرید. بنابراین حواستان باشد که برخورداری از یک برنامه هفتگی دقیق زیر نظر پزشک و یا متخصص تغذیه می تواند بهترین روش اصولی برای کاهش وزن باشد.

Con᠎te nt has ᠎been generated by G SA Conte nt  G enerat​or Demoversion!

نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که پیروی از رژیم کتوژنیک در دوران شیردهی ریسک ابتلا به نوعی بیماری جدید به نام کتواسیدوز را افزایش می دهد؛ بنابراین قبل از شروع هر گونه رژیم شیردهی با یک پزشک متخصص یا مشاور تغذیه مشورت کنید و به هیچ عنوان سمت این گونه رژیم ها در دوران شیردهی نروید. رژیم کتو یک رژیم غذایی کمکربوهیدرات بوده و حاوی مقادیر زیادی چربی است. از طرفی، استفاده بیش از اندازه از چربیها نیز در رژیم کتو بر فرآیند استپ وزن تاثیر زیادی دارد. رژیم کتوژنیک میتواند باعث افزایش حساسیت به انسولین و کاهش چربی بدن شده که فواید بسیاری را برای افراد مبتلا به دیابت یا پیشدیابت به همراه دارد.

اما طبق تجربیات مادران شیردهی که از این رژیم پیروی می کردند؛ برخی از مادران می گویند که رژیم کتوژنیک هیچ گونه اختلالی در سلامت خود و تامین شیر نوزاد نداشته است. اما برخی دیگر اظهار دارند که این رژیم لاغری باعث کاهش کیفیت شیر و در خطر افتادن سلامتی خود شده است. نهار: میلکشیک تهیهشده از شیر بادام، کره بادامزمینی، پودر کاکائو، و استویا (جایگزین شکر به منظور حذف کربوهیدرات). نهار: گوشت سرخشده در روغن نارگیل به همراه سبزیجات. و سطح کلسترول در حدود ۳۰٪ بالا میرود. با این اوصاف میتوان گفت که عسل در زمره خوراکیهای با کربوهیدرات بالا محسوب میشود. درست است که این سبزیجات نمیتوانند انرژی مورد نیاز بدن شما را تامین کنند؛ اما میتوانند منبعی غنی از املاح معدنی و ویتامینها محسوب آیا ماست در رژیم کتوژنیک مجاز است؟ گردند!

علاوه بر این، رژیم غذایی کتو به قدری سیر کننده است که میتوانید بدون شمارش کالری یا در نظر گرفتن میزان مصرف غذا وزن کم کنید. کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن شما را در یک وضعیت خاص متابولیکی تحت عنوان «کتوز» یا «کتوزیس (Ketosis)» قرار میدهد. در این مطلب یک راهنمای کامل از هر آنچه لازم است در باره رژیم کتوژنیک بدانید ارائه گردیده است. همیشه سعی کنید تغییراتی در نوع سبزیجات و گوشت مصرفی خود اعمال کنید، زیرا هر نوع از آنها حاوی مواد مغذی متفاوتی است. نوع استاندارد آن (SKD) بیشترین تحقیق و مطالعه را به خود اختصاص داده و اغلب توصیه میشود.

اطلاعات موجود در این مقاله اغلب در مورد نوع استاندارد این رژیم غذایی بوده، هرچند بسیاری از قواعد آن را میتوان به سایر انواع این رژیم تعمیم داد. این رژیم غذایی باعث کاهش سطوح قند خون و انسولین شده و متابولیسم بدن را به سمت استفاده از چربی و کتون به جای کربوهیدراتها سوق میدهد. از سوی دیگر، رژیم کتوژنیک، مصرف پروتئین را به سطوح متوسط محدود می کند تا از تبدیل پروتئین اضافی به گلوکز از طریق گلوکونئوژنز جلوگیری کند. در رژیم غذایی کتوژنیک، مصرف هر نوع غذای حاوی مقادیر بالای کربوهیدرات باید محدود شود. به هر غذا بر حسب مقدار کالری و ارزش غذاییاش امتیاز داده میشود و هرکس با توجه به وزنی که میخواهد کم کند، میتواند در هر روز امتیاز مشخصی دریافت کند.

کتوژنیک یکی از رژیم های کم کربوهیدرات و پرچرب است که کمک شایانی به کاهش وزن و لاغری می کند. در واقع، بیشتر از ۲۰ مطالعه نشاندهنده فایده این نوع رژیم در کمک به کاهش وزن و بهبود سلامت است. پروتئین دریافتی خود را تا 25 درصد از کالری روزانه خود حفظ کنید. اکثر آمریکایی ها حدود 50٪ کالری روزانه خود رو از کربوهیدرات استفاده میکنند که در صورت خوردن 2000 کالری در روز معادل 250 گرم کربوهیدرات هستش. اما ممکن است در ابتدا احساس خوبی نداشته باشید، از این رو اصطلاح آنفولانزای کتو به آن گفته میشود. او باور داشت که؛ دلیل اصلی افزایش وزن مصرف کربوهیدراتها به ویژه، مواد خوراکی نظیر قند و شکر است. با کاهش مصرف کربوهیدرات، بدن ناچار به جایگزینی آن با چربیها میشود.

الکل: به دلیل داشتن کربوهیدرات، اغلب نوشیدنیهای الکلی میتوانند شما را از حالت کتوز خارج نمایند. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): شامل مقادیر بسیار کمی از کربوهیدرات، مقادیر متوسط از پروتئین، و چربی زیاد است. اولین تفاوت میزان پروتئین دریافتی در این دو رژیم است. میزان تناسب درشتمغذیها در این رژیم به صورت ۶۰٪ چربی، ۳۵٪ پروتئین، و ۵٪ کربوهیدرات است. کمبود پیرووات دهیدروژناز (انگلیسی: Pyruvate dehydrogenase deficiency) یا کمبود کمپلکس پیرووات دهیدروژناز (PDCD) یکی از شایعترین اختلالات نورودژنراتیو است که مربوط به متابولیسم غیرطبیعی میتوکندریهاست. هیپوتونی، اشکال در تغذیه، لتارژی و ناهنجاریهای ساختار مغز از علائم مهم این بیماری است. این رژیم غذایی شامل کاهش شدید میزان مصرف کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی است. قبل از مصرف مکمل های ویتامین D با پزشک خود مشورت کنید.

کمبود مواد مغذی بدن مانند ید، آهن، سلنیوم، فولات، ویتامین B6، ویتامین سی و … مواد معدنی: زمانی که تازه رژیم کتوژنیک را شروع میکنید، ممکن است تعادل آب و مواد معدنی در بدنتان دستخوش تغییراتی شود. این اضطراب شدید آنها نسبت به این مسئله کاملا قابل درک است و آنها را به شدت اذیت میکند. بررسیها نشان میدهد که رژیم غذایی کتوژنیک میتواند تاثیر روشهای درمان سرطان را افزایش دهد.مطالعه انجام گرفته روی موشها حاکی از آن است که رژیم غذایی کتوژنیک به رفع عوارض جانبی نسل جدید داروهای سرطان کمک میکند. با این حال، هنوز تحقیقات انجام شده بر روی اکثر موارد فوق به نتیجه قطعی نرسیدهاند. در زیر به بررسی برخی از عوارض این رژیم غذایی می پردازیم.

با این رویکرد، بدن شما کارایی بسیار زیادی در سوزاندن چربی و استفاده از آن به عنوان سوخت پیدا میکند. پایه رژیم غذایی خود را بر روی گوشت، ماهی، تخمها، کره، مغزها، چربیهای سالم، آووکادو و مقادیر زیادی از سبزیجات کمکربوهیدرات بگذارید. بهطور کلی، در رژیم کتوژنیک نباید بیش از 50 گرم کربوهیدرات بخورند، اما مواردی نیز وجود دارند که افراد سختگیرانهتر عمل میکنند و خود را به 40، 30 یا حتی 20 گرم کربوهیدرات در روز محدود میکنند. اما امروزه برخی از افراد برای کاهش وزن از رژیم کتو استفاده میکنند. بسیاری از افرادی که رژیمهای کتو و رژیمهای مشابه مانند رژیم اتکینز دارند، گزارش میدهند که نفس آنها بوی غیرمعمول و میوهای میگیرد.

سلام روز به خیر ممنون از سایت خوبتون یه سوال داشتم میشه از رژیم کتوژنیک برای افرادی که سنشون کمتر از 18 ساله هم استفاده کرد؟ به عنوان مثال، ۵ روز رژیم کتوژنیک به همراه ۲ روز مصرف بیشتر کربوهیدرات. در برنامه ی زیر میزان کربوهیدرات دریافتی به 50 گرم در روز محدود شده است. 5. عدم تحمل به رژیم کتو: در برخی افراد، مصرف بالای چربیها ممکن است باعث علائمی مانند سردرد، تهوع، استفراغ، گیجی و خستگی شود. در مقابل، گروهی دیگر که مقادیر کربوهیدرات بیشتری مصرف میکردند تنها ۶.۹ کیلوگرم کاهش وزن داشتند. مصرف بادمجان در این رژیم مجاز است اما کشک جزء غذاهای مجاز در رژیم کتو نیست؛ بنابراین کشک بادمجان در رژیم کتوژنیک ممنوع است. مشکلات کلیوی: کلیه متابولیسم پروتئین را برعهده دارد، به دلیل افزایش مصرف پروتئین ممکن است کلیه دچار کار اضافی شود.

یک رژیم کتوژنیک میتواند فواید بسیاری برای سلامتی مخصوصا در افراد مبتلا به مشکلات متابولیکی، عصبی، یا بیماریهای مرتبط با انسولین دچار هستند به همراه داشته باشد. در یک مطالعه، افرادی که رژیم کتوژنیک را انتخاب نمودند، ۲.۲ برابر بیشتر از سایر افرادی که یک رژیم غذایی کمچرب با کالری محدود داشتند، وزن کم کردند. این رژیم برای کسانی که مشکلات قلبی دارند انتخاب خوبی است. بهتر است که پایه رژیم غذایی خود را بر روی مواد غذایی کامل و فرآورینشده بگذارید. خود را بهصورت اسیدوز لاکتیک نشان میدهد. HBM (بتا-هیدروکسی بتا-متیل بوتیرات): HBM میتواند از تحلیل عضلانی جلوگیری کند و حجم عضلانی را افزایش دهد، به خصوص در افرادی که به تازگی ورزش را شروع کرده و یا شدت ورزش خود را افزایش دادهاند.

رژیم کتوژنیک گیاهخواری برای کاهش وزن، پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی و دیابت مفید است. مناسب چه کسانی است و چه اصول دارد؟ گرسنگی بیش از حد: افزایش گرسنگی میتواند نشاندهنده این باشد که بدن بهعنوان وسیلهای برای جبران سطوح ناکافی قند خون، ولع قند دارد. این رژیم بسیار شبیه به رژیم اتکینز و رژیم کم کربوهیدرات است، زیرا در آن نیز مصرف کربوهیدرات به شدت کاهش مییابد و به جای آن با مصرف چربیها جبران میشود. رژیم کتوژنیک چرخهای (CKD): این رژیم غذایی شامل دورههایی از مصرف بیشتر کربوهیدرات است. است. با کاهش وزن ناشی از این برنامه غذایی چربی های بدن آب می شوند و مواد ذخیره شده در آن وارد خون می شود. کبد این چربی را به مواد شیمیایی به نام کتونها تجزیه میکند و آنها را در جریان خون آزاد میکند.