شش روش برای داشتن (الف) بیشتر جالب رژیم کتوژنیک استاندارد

قوانین رژیم کتوژنیک اما آیا انواع رژیم کتوژنیک را میشناسید؟ آیا از کار تیروئید جلوگیری میکند؟ مصرف سبزیجات در رژیم کتوژنیک بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا حاوی فیبر هستند و از عوارض کتون زدگی مانند یبوست جلوگیری می کند. بهرحال در رژیم وگان اگر غذاهای گیاهی با کالری کم، مانند سبزیجات برگدار و پروتئینهای گیاهی بخورید، میتوانید وزن بیشتری نسبت به گیاهخواران یا همهچیزخواران کاهش دهید. بر اساس تحقیقات انجام گرفته، افرادی که از رژیم کتو پیروی می کنند در مقایسه با سایر افرادی که از رژیم های متعادل تری پیروی می کنند در طول 3 الی 6 ماه وزن بیشتری را از دست می دهند. This  data w᠎as writt en by GSA Conten​t ​Gene​rator  DE᠎MO᠎.

همچنین بدن کتون های جمع شده را از طریق ادرار دفع می کند که باعث از دست رفتن آب و سدیم بدن می شود. با توجه به این که ماهی حاوی مواد مغذی بسیار زیادی است که برای بدن لازم است؛ ممکن است از خود بپرسید جای ماهی در رژیم کتوژنیک کجاست؟ کمترین میزان کربوهیدرات – و بنابراین بهترین برای کتو – عبارتند از: بادام ها گردو دانه چیا دانه کتان14. آجیل و دانه ها: بادام، گردو، تخم کتان، تخم کدو تنبل، دانه های چیا و غیره. کلم بروکلی، کلم، کدو سبز، گل کلم و…

رژیم کتوژنیک پروتئین

تمام سبزیجات سبز رنگ از جمله قاصدک، برگ چغندر قند، کولارد، خردل، شلغم، آرگولا، کاسنی، رازیانه، کاهو اسفناج کلم و غیره در هر ۱ فنجان از ۰.۵ تا ۵ گرم کربوهیدرات خالص دارند. وگانها از تمام محصولات حیوانی از جمله لبنیات، تخم مرغ و عسل اجتناب میکنند. با افزودن شیر نارگیل پرچرب و تخم شاهدانه، این اسموتی حاوی ۱۲ گرم کربوهیدرات خالص می شود. طبق برآورد تغذیه ای، احتمالاً بخشی از این چربی ها با مصرف گوشت، تخم مرغ، ماهی و…

اما لازم است که پیش از رژیم کتوژنیک یا هر رژیم غذایی دیگر، ابتدا به پزشک متخصص و یا کارشناس تغذیه مشورت کنید. به جهت تهیه برنج شیراتاکی، آن را به خوبی در ادامه آب بشویید، 1 دقیقه بجوشانید و سپس برنج را در ادامه قابلمه بر روی حرارت متوسط گرم کنید تا خشک شود. روغن کره ای است که با حرارت دادن کره و از بین بردن مواد جامد شیر که روی آن جمع میشود به دست می آید. طرز تهیه ماهی ساده سی بس یا ماهی رژیمی بدون روغن (به شرطی که بدون برنج خورده شود) از سادهترین دستورپختهای ماهی در رژیم کتوژنیک است.

رژیم کتوژنیک و خرما ماهی سی بس به خاطر داشتن ویتامینهای گروه ب، سلنیوم، پتاسیم و امگا ۳ برای قرار گرفتن در رژیم کتوژنیک مناسب است. ماهی خال خالی، ساردین و شاه ماهی هم گزینه خوبی برای قرارگیری در هرم غذایی این روش هستش. اما ما ماهی سی بس را به دلیل دیگری به شما توصیه می کنیم:رژیم غذایی سرشار از ماهی به معنی مصرف زیاد ماهی در هفته است.هر ماهی با هر میزان بو و تیغ نمیتواند گزینه دائمی ما برای مصرف در رژیمها باشد. برای دیدن ادامه مواد غذایی که میتوان در رژیم کتوژنیک استفاده نمود به مقاله مواد غذایی مجاز در رژیم کتو(قسمت اول) مراجعه کنید.

یبوست در رژیم کتوژنیک

اگر به آووکادو علاقهی زیادی دارید و تمایل دارید با نوشیدنیهایی که با آووکادو تهیه میشوند، آشنا شوید، به شما پیشنهاد میکنیم مقالهی اسموتی آووکادو را مطالعه کنید. میوه آووکادومیوه آووکادو فوق العاده سالم است. به طور کلی کلیه نوشیدنی ها از جمله نوشابه ها، آب میوه ها و… محققان دریافته اند که به طور کلی 20 تا 30 گرم پروتئین مصرف شده در یک وعده غذایی برای فعال کردن ترکیب ماهیچه ها لازم است. به طور کلی شما باید در رژیم کتو میزان مصرف شیرین کننده های مصنوعی رو حذف کنین و به جای اون از قندهای طبیعی بهره مند شید.

البته به خاطر داشته باشید که در این دستور پخت باید سیب زمینی را حذف کنید. به دلیل اینکه سبزیجات کربوهیدرات دارند بنابراین باید در مصرف آنها احتیاط کنید. دیگر روغن های گیاهی عالی که باید در سبک کتو امتحان کنید، روغن نارگیل و روغن آنچه همه باید درباره معرفی رژیم کتوژنیک لاغری سریع بدانند آووکادو هستند.18. در دسته روغن ها هم روغن ذرت، روغن آفتابگردان و روغن گلرنگ باید گاهی استفاده بشن. آجیل باید به شکل روزانه در حد 50 گرم (یک دوم فنجان) مصرف بشه.

مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر بیماری قلبی، سرطان های خاص، افسردگی و سایر بیماری های مزمن مرتبط است.علاوه بر این، آجیل ها و دانه ها دارای فیبر بالایی هستند که می تواند به شما کمک کند احساس سیری کنید و به طور طبیعی کالری دریافتی خود را کاهش دهید.اگرچه اکثر آجیل ها و دانه ها کربوهیدرات خالص کمی دارند، اما مقدار آن بر اساس نوع متفاوت است. یک ترکیب عالی از آجیل ها، دانه ها و نارگیل که بدون هیچگونه شکری باشند. صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن از خواب یک لیوان آب بنوشید و در طول روز هم از مصرف آن غافل نشوید.

برخی افراد تمرکزشان فقط روی مواد غذایی است که می خورند و از نوشیدن آب به مقدار کافی غافل می شوند. حقیقت این است که هیچ رژیم غذایی به جهت همه بهترین نیست – و آنچه به جهت شما مفید است ممکن است به جهت شخص دیگری موثر نباشد. تابدیکس گفت: «کم کردن میزان کربوهیدرات معمولا زمینه را برای پرخوریِ آنها در جای دیگری فراهم میکند. کتونهای تولید شده در طول کتوز میتوانند رشد رادیکالهای آزاد را در بدن سرکوب کنند.رادیکالهای آزاد مولکولهای خطرناکی هستند که باعث استرس اکسیداتیو شده و بر توانایی بدن برای دفع سموم تأثیر منفی میگذارند.

رژیم کتوژنیک چی بخوریم

چرا که در رژیم کتو، بدن برای تامین انرژی مورد نیاز فعالیتها به جای کربوهیدرات، چربیهای بدن را میسوزاند و از آنها استفاده میکند. برای واضحتر شدن نقش ماهی در رژیم کتوژنیک، در پایان مطلب به تعدادی دستور پخت مطابق با قواعد این رژیم اشاره خواهیم کرد. غذا در رژیم کتوژنتیک براساس سایت healthline به غذاهایی اشاره کرده که باید در رژیم کتو پرهیز کرد در زیر آمده که برخی از آنها ممکن است شما را شگفت زده کند. برای اینکه بتونین در رژیم کتو موفق عمل بکنین، باید خرما در رژیم کتوژنیک و غذاهای مجاز در این روش رو بشناسین.

رژیم کتوژنیک یکی از پرطرفدارترین رژیم های غذایی در سال 2018 و 2019 بوده است و همچنان نیز طرفداران خاص خود را دارد و برخی اشتباهات در این رژیم دردسرهایی را برای افراد در پی داشته است. اگر لازم است قبل از گرفتن رژیم خرید بروید و همه مواد لازم را در ابتدای هفته خریداری کنید. پیشنهاد می کنیم حتما امتحان کنید. برای کاهش بار رژیم کتوژنیک بر روی کلیهها سعی کنید به میزان کافی آب مصرف کنید و در صورتی که مکملهای حاوی سیترات مثل کلسیم سیترات مصرف میکنید و یا مشکل کلیوی و فشار خون دارید با پزشک و متخصص تغذیه خود حتما در میان بگذارید.

از آنجایی که خوردن گوجه فرنگی اسید اوریک بدنتان را افزایش خواهد داد حتما باید حداقل ۱۵-۱۲ لیوان آب بخورید. آنها حاوی کافئین هستند که متابولیسم شما را افزایش می دهد و ممکن است به بهبود عملکرد فیزیکی، هوشیاری و خلق و خوی شما کمک کند.علاوه بر این، ثابت شده است که مصرف قهوه و چای به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. از خوردن کافئین لاته هم خودداری کنین. به جز رعایت مواد غذایی که در رژیم کتوژنیک گفته شده خوردن سیر نیز میتونه به کاهش وزن شما کمک کنه، خوردن سیر قبل از خواب برای لاغری یکی از روش های کاهش وزن به حساب میاد.

باید از نان، برنج، ماکارونی و فرنی کتویی بهره مند شید.

در غذاهای مجاز در این روش برای لبنیات کتویی از خوراک پرچرب کمک بگیرین. بهتر هستش اون رو از رژیم کتویی حذف کنین و یا میزان مصرف اون رو بسیار محدود بکنین. باید از نان، برنج، ماکارونی و فرنی کتویی بهره مند شید. مصرف هر ماده غذایی که دارای کربوهیدرات زیادی باشد باید محدود شود. اما در صورتی که آگاهی داشته باشید با خوردن مواد غذایی سرشار از پتاسیم، منیزیم، سدیم و نوشیدن آب کافی می توانید به تسکین علائم آنفولانزای کتو کمک کنید. اگر می خواهید هوشمندانه ۵، ۱۰ و حتی ۲۰ کیلوگرم وزن کم کنید پس دکمه زیر را فشار دهید.

در حالی که بسیاری از افراد این سبک زندگی را به دلایل اخلاقی یا محیطی انتخاب می کنند، برخی از افراد برای کاهش وزن به این رژیم روی میآورند. رژیم کتوژنیک استاندارد: (SKD) که رایجترین نوع این رژیم است و درصدهایی که از پیش مشخص کردیم برای هر دسته از مواد غذایی استفاده میشود. بهتر است روغن موجود در تن ماهی را، پیش از استفاده تخلیه کنید. از این رو، بهتر است برای یوگا قدرتی، مدیتیشن، کشش، و پیاده روی پا پیش بگذارید. پیروی از رژیم کتو سطح انسولین را به طور چشمگیری کاهش میدهد که میتواند به فرد کمک کند به ذخایر چربی بدن خود برای انرژی دسترسی داشته باشد.

رژیم فستینگ کتوژنیک

شما می توانید با انجام آزمایش خون، ادرار و تنفس میتوان مقدار کتون در بدن را اندازهگیری کنید تا مشخص شود بدن وارد کتوز شده یا خیر. علاوه بر انواع ماهیها گوشت بوقلمون و گوسفند و گوشت ارگانهایی مثل زبان و جگر را نیز در رژیم کتو می توانید مصرف کنید. مواد غذايي اين گروه علاوه بر پروتئين كه ماده سازنده بدن است و از اسيدهاي آمينه ضروري و غيرضروري تشکيل شدهاست، داراي دو عنصر مهم و ضروري؛ يعني آهن و روي هستند كه براي رشد و ترميم بافتهاي بدن و خونسازي لازمند. علاوه بر غذاهای مجاز در این روش باید میوه های مجاز در این روش رو هم در نظر بگیرین.

رژیم کتوژنیک دکتر سعید اوسطی

غذاهای سرشار از امگا 3، سبزیجات محلی و گوشت های ارگانیک از جمله مواد غذایی هستند که باید در رژیم لاغری کتوژنیک جای داشته باشند. برای تهیه این گوشت از نمونه های ارگانیک و طبیعی بهره مند شید. اگر در غذا خوردن خود را بسیار محدود کنید، بیش از اندازه ورزش کنید یا تمام مدت به غذا و بدنتان فکر کنید و تمام حواستان به عدد ترازو باشد، این روش سالم و درستی برای کاهش وزن نیست. اگر تصور کنید که در رژیم لاغری کتو مصرف سبزیجات آزاد است؛ ممکن است کربوهیدرات زیادی مصرف کنید و از وضعیت کتون زدگی خارج شوید.

رژیم کتوژنیک و ورزش

برخی افراد تازه کار که این رژیم لاغری را انتخاب می کنند خیلی سریع و ناگهانی مصرف کربوهیدرات را قطع می کنند و مصرف چربی را افزایش می دهند؛ مثلا یک فردی که قصد دارد از این رژیم پیروی کند تا روز قبل در وعده صبحانه از غلات مصرف می کرد و نهار ساندویچ و پاستا، اما امروز به یکباره تصمیم می گیرد که این رژیم چاقی را شروع کند و فقط 25 گرم کربوهیدرات در روز می خورد! کاهش گرسنگی و افزایش انرژی.  Conte nt has  be en gener ated wi th the help of G SA C on᠎te᠎nt Gen​er​ator Demover sion!