شتاب رو به رشد در فناوری دوران بارداری که در جلسه ملی زنان و زایمان برجسته شد


زن باردار که به تبلت نگاه می کند

تصویر توسط Freepik

از دهه 1930، مراقبت های دوران بارداری برای افراد باردار اساساً یکسان به نظر می رسد: مجموعه ای از 12 تا 14 بار مراجعه حضوری به متخصص زنان و زایمان که توسط پزشک یا سایر ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی در مطب انجام می شود. اعضای پانل در نشست سالانه انجمن گفت: با پیچیده تر شدن بیماران و سیستم های بهداشتی و دسترسی بیشتر مردم به تلفن های هوشمند و سایر فناوری ها، زمان بازنگری در مدل مراقبت های دوران بارداری فرا رسیده است. کالج آمریکایی زنان و زایمان (ACOG) در ماه می.

یک پانل روی مسائل بزرگتر فناوری متمرکز بود در حالی که دیگری شرکت‌های استارت‌آپ دیجیتالی را که برای سیاه‌پوستان باردار و رنگین پوستان باردار ایجاد شده‌اند، مورد بحث قرار داد. در اینجا خلاصه ای از اظهارات آنها آمده است، که می تواند روزنامه نگاران را به داستان های جالبی برای پیگیری سوق دهد.

الکس پیهل، پزشک متخصص زنان و زایمان در دانشگاه میشیگان، گفت: یک چهارم بیماران در سه ماهه اول بارداری به مراقبت های دوران بارداری دسترسی ندارند، زمانی که پزشکان می توانند برای هرگونه علائم نگران کننده مداخله کنند. بار فزاینده ای وجود دارد مراقبت از زایمان “کویرها” او گفت و افزایش نرخ ابتلا به دیابت و شرایط سلامت روان. علاوه بر این، خدمات اجتماعی ممکن است نیازهای آموزشی افراد یا حمایت اجتماعی مورد نظر آنها را برآورده نکند. بدتر از آن، او خاطرنشان کرد، سیاه‌پوستان و بومیان و همچنین افرادی که با درآمد پایین زندگی می‌کنند، دو تا پنج برابر بیشتر در معرض مرگ در هنگام زایمان هستند.

پیهل گفت: «کافی است که بگوییم، ما یک مشکل کیفیت مراقبت های دوران بارداری در ایالات متحده داریم.

او گفت که مراقبت های دوران بارداری مبتنی بر فناوری می تواند به متخصصان زنان و زایمان و سایرین کمک کند تا خطر را بهتر شناسایی کنند. توصیه‌های مداخله خودکار که در پرونده‌های سلامت الکترونیکی گنجانده شده‌اند می‌توانند به اطمینان حاصل شود که پزشکان خدمات خاصی را به هر بیمار ارائه می‌دهند، نه فقط زمانی که به یاد می‌آورند. برخی از آنها در حال حاضر در سیستم های پرونده بیمارستانی مانند Epic تعبیه شده اند، یا پزشکان می توانند چک لیست های خود را بر اساس جمعیت بیماران منحصر به فرد خود ایجاد کنند تا اطمینان حاصل کنند که وقتی علائم جدیدی مانند فشار خون بالا را مدیریت می کنند، آزمایش های معمول دیگری را که نیاز دارند فراموش نکنند. تکمیل شود.

پیهل اضافه کرد که بازدیدهای مجازی می تواند به ارتباط بیماران با خدمات مورد نیازشان کمک کند و به بیماران این امکان را می دهد که در هر زمان و هر زمان با یک ارائه دهنده ارتباط برقرار کنند. ارائه دهندگان همچنین می توانند از فناوری هایی مانند غربالگری افسردگی آنلاین و سیستم های کنترل فشار خون از راه دور برای آزمایشات قبل از زایمان برای ارزیابی وضعیت جنین در اواخر بارداری استفاده کنند. خدمات بسته بندی دیجیتال می تواند برای ارائه آموزش یا مدیریت پرونده اضافه شود. گروه های پشتیبانی همتایان آنلاین نیز می توانند کمک کنند.

Peahl گفت که ACOG در حال ساخت یک مدل جدید و مبتنی بر فناوری از مراقبت های دوران بارداری است که امیدوارند اواخر امسال منتشر شود. برای اطلاع از این موضوع، به ACOG مراجعه کنید طراحی مجدد وب سایت ابتکار مراقبت های دوران بارداری.

نگاه انتقادی به فناوری دیجیتال داشته باشید

آدام لوکوویتز، پزشک و متخصص زنان و زایمان در دانشگاه براون گفت: این تصور اشتباه وجود دارد که تنها بخش خاصی از بیماران باردار می توانند به فناوری دسترسی داشته باشند. او خاطرنشان کرد که افراد باردار در سنین باروری با داشتن گوشی های هوشمند و دسترسی به اینترنت پهنای باند خانگی تقریباً فراگیرترین افراد از نظر فناوری در ایالات متحده هستند. او گفت: “مسئله این نیست که آیا بیماران می توانند به مداخلات سلامت دیجیتال دسترسی داشته باشند یا خیر، این سوال است که آنها به کدام یک دسترسی دارند.”

درسی که او به همکارانش داد برای روزنامه نگاران نیز اهمیت دارد: ارزیابی اعتبار یک فناوری دیجیتال برای افراد باردار مانند یک اپلیکیشن مهم است، زیرا تعداد بسیار کمی از آنها مبتنی بر شواهد هستند. برای یک سرنخ، ببینید چه کسی آن را می سازد. او گفت که اگر یک متخصص زنان و زایمان یا ارائه دهنده مراقبت های دوران بارداری در پشت آن باشد، به احتمال زیاد دقیق خواهد بود. با این حال، بیماران به دنبال ویدیوهای کوتاهی در اینستاگرام یا TikTok هستند که توسط افرادی که شبیه آنها هستند یا تجربیات مشابهی دارند ایجاد شده است.

شرکت های راه اندازی فناوری برای افراد باردار رنگین پوست

گروه دیگری از کارشناسان در ACOG گفتند، با توجه به اینکه سیاهپوستان غیر اسپانیایی برخی از بالاترین نرخ‌های مرگ و میر مادران را در ایالات متحده تجربه می‌کنند، تعدادی از شرکت‌های فم‌تک پدید آمده‌اند تا از طریق مراقبت‌های دوران بارداری و بارداری از آنها حمایت کنند.

آئودرا میدوز، MD، MPH، متخصص زنان و زایمان گفت: بسیاری از برنامه‌های اطلاعات بهداشتی مرتبط با بارداری که پزشکان در گذشته توصیه می‌کردند فقط اطلاعاتی را ارائه می‌کردند، در حالی که فناوری‌های جدیدتر آنچه را که بیمار می‌داند، انجام می‌دهد و تجربه می‌کند به کار انجام شده در کلینیک‌ها متصل می‌کند. با دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو.

اعضای پانل چندین شرکت را برجسته کردند، که بسیاری از آنها توسط بنیانگذاران سیاه راه اندازی شده اند، که در اینجا به ترتیب حروف الفبا فهرست شده اند. روزنامه‌نگاران می‌توانند داستان‌های خوبی را در صحبت با برخی از بنیان‌گذاران یا کاربران این فناوری‌ها بیابند، و پزشکان می‌توانند از آن برای یافتن اینکه چگونه یا آیا تجربیات کاربران ممکن است بر نتایج بارداری و زایمان تأثیر بگذارد، استفاده کنند.

  • کتابهای کودک – یک پلتفرم دیجیتال و برنامه برای ارائه یادآورها و چک لیست ها در مراحل قبل از زایمان و پس از زایمان، و یک کتابخانه محتوایی از اطلاعات به زبان انگلیسی و اسپانیایی. Meadows گفت که یک ابزار ردیابی فشار خون در پلتفرم برای بیماران پس از زایمان که اطلاعات بیمار را برای پزشکان UC San Diego ارسال می کند، به پزشکان متخصص کمک می کند تا درک بهتری از زمان نیاز به مداخله داشته باشند.
  • مراقبت کایابا – یک پلتفرم دیجیتالی که بین ویزیت های OB، از جمله ناوبرهای زایمان برای بازدید از بیماران در خانه یا به صورت مجازی، پشتیبانی شخصی بارداری را ارائه می دهد.
  • بلوک شهر – یک برنامه مدل عضویت تحت پوشش شرکت های بیمه که از طریق آن افراد باردار می توانند در هر زمانی که هستند به مراقبت های پزشکی، روانی و اجتماعی دسترسی داشته باشند.
  • فناوری راه حل ها را تصور کنید – یک پلتفرم دیجیتال با دستگاه‌های پزشکی یکپارچه مانند دستگاه سونوگرافی دستی که به تلفن همراه یا تبلت متصل می‌شود و برنامه‌هایی که روند سلامتی را ردیابی می‌کنند و مقادیر غیرعادی را هشدار می‌دهند.
  • Health in Her HUE – یک پلتفرم دیجیتالی که سیاه پوستان و رنگین پوستان را به ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی حساس و شایسته فرهنگی متصل می کند.
  • Irth – برنامه ای که بررسی ها و رتبه بندی های زنان، بیمارستان ها و پزشکان اطفال را توسط افراد رنگین پوست ارائه می دهد. اطلاعات به زبان انگلیسی و اسپانیایی موجود است.
  • می – یک پلتفرم دیجیتال و اپلیکیشنی که پشتیبانی از بارداری و پس از زایمان، ردیابی سلامت هفتگی، شیوه زندگی شخصی و نکات مراقبتی، و دسترسی به کارشناسان شایسته فرهنگی را ارائه می‌دهد.
  • مهمی – یک پلتفرم عضویت که از پرستاران ثبت نام شده، دولاها، مشاوران شیردهی، مربیان سلامت روان، متخصصان تغذیه و هماهنگ کننده های مراقبت پشتیبانی و خدماتی را برای مراقبت های بارداری و پس از زایمان ارائه می دهد.
  • ماون – یک پلتفرم دیجیتال و مدل مراقبت مجازی که با کارفرمایان، طرح‌های سلامت و افرادی که خدماتی مانند قرار ملاقات درخواستی، محتوای آموزشی شخصی‌سازی شده و یک مدافع مراقبت ارائه می‌دهند، کار می‌کند.
  • MOmentum Park – یک پلتفرم دیجیتالی که خدماتی مانند یک برنامه پیش از تولد با محوریت نیازهای دوران بارداری کل نگر والدین باردار و نوزادانشان را ارائه می‌کند و برنامه‌ای که لوازم کودک را برای خانواده‌های دارای نوزاد در بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان می‌آورد.
  • ولومی – یک پلتفرم و اپلیکیشن دیجیتال با مدل‌های عضویت رایگان و پولی که شامل مربیگری گروه مجازی و بحث‌های اجتماعی، ارجاع به کارشناسان بهداشتی با صلاحیت فرهنگی، نکات و ارزیابی‌های هفتگی و موارد دیگر است.

منابع

کارشناسان داستان های مربوط به فناوری دوران بارداری

    • الکس پیهل، MD، MS، استادیار مامایی و زنان در دانشگاه میشیگان
    • آدام لوکوویتز، دکتراستادیار پزشکی مادر و جنین در دانشگاه براون در پراویدنس، RI: adam_lewkowitz@brown.edu
    • شارون تامپسون، MD، MPH، مدیر عامل زنان و زایمان مرکزی فونیکس: drsharonthompson@protonmail.com
    • Audra Meadows، MD، MPHاستادیار و معاون فرهنگی و عدالت در گروه زنان، زایمان و علوم تولید مثل در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو
    • نیل شاه، دکتر، افسر ارشد پزشکی برای کلینیک ماون در کمبریج، ماساچوست
    • Renaisa Anthony، MD، MPH، بنیانگذار پزشک MOmentum Park
    • کورتنی ویلیامز، MBA، یکی از بنیانگذاران و مدیر عامل شرکت Emagine Solutions Technology