رژیم کتوژنیک 28 روزه نکات

این چربی سوزی رژیم کتوژنیک را به انتخابی محبوب برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند آنچه همه باید درباره معرفی رژیم کتوژنیک لاغری سریع بدانند تبدیل می کند. به این معنی که کالریهای خود را در یک بازه هشت ساعته غذا مصرف میکنید و 16 ساعت دیگر از روز را ناشتا هستید. در این مقاله از بلاگ لنداسپا، یک نمونه عالی رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان که مناسب با ذائقه ایرانی است را به شما معرفی میکنیم. شما میتوانید تقریباً با هر رژیمی وزن کم کنید، تا زمانی که کالری پایینی مصرف میکنید. اما همیشه قبل از شروع هر رژیم غذایی با پزشک صحبت کنید. گرچه تغییرات بیوشیمیایی زیادی در مغزِ افرادی که رژیم کتوژنیک مصرف میکنند، روی میدهد، اما مشخص نیست که کدامیک از اینها، اثرات ضد تشنجی دارند.

طریقه رژیم کتوژنیک

رژیم نگهدارنده کتوژنیک مطالعهای ۱۲ هفتهای در بزرگسالان مسن نشان داد که کسانی که روزانه ۲۱۰ گرم پنیر ریکوتا مصرف میکنند، در مقایسه با سایرین، توده عضلانی و کاهش قدرت عضلانی کمتری را تجربه میکنند. محدود کردن میزان مصرف قند ها هم در نهایت به بهبود سلامت باکتری های روده کمک میکنه. در مصرف این مواد نهایت دقت را داشته باشید زیرا آنها سرشار از کربوهیدرات بوده و مصرف آن محدود است. برای کمک به انتقال کتو، به تدریج پروتئینهای پرچربی که مصرف کرده اید را با پروتئین های غنی را جایگزین کنید.

این نویسنده خود مربی تغذیه و متخصص حوزه رژیم های غذایی است که ساکن ایالات متحده است. به گزارش رژیم آنلاین آردایت (رژیم آنلاین تخصصی دکتر فرزاد روشن ضمیر؛ متخصص تغذیه) در رژیم کتوژنیک وقتی روزانه کمتر از ۵۰ گرم کربوهیدرات مصرف میکنید، بدن شما از قند خون استفاده میکند و به سرعت قند خون پایین میاید این کار معمولاً ۳ تا ۴ روز طول میکشد. دیابت با تغییرات متابولیسم، قند خون بالا و اختلال در عملکرد انسولین مشخص می شود.رژیم کتو ژنیک می تواند به شما در کاهش چربی اضافی کمک کند، که ارتباط نزدیکی با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک دارد.یک مطالعه قدیمی نشان داد که حساسیت به انسولین را تا 75 درصد بهبود می بخشد.

رژیم کتوژنیک کم کربوهیدرات

همان طور که این رژیم مصرف کربوهیدرات را قطع می کند اعصاب شما هم دچار اختلال می شود. همانطور که در بالا اشاره شد عمده دلیل بروز این عوارض کمآبی، اختلال الکترولیت، کمبود بعضی مواد مغذی است. دلایل بسیاری موجب برتری این رژیم نسبت به سایر رژیم ها شده است که از جمله آن میتوان به افزایش پروتئین مصرفی، افزایش کتون و کاهش قند خون و همچنین بهبود حساسیت به انسولین اشاره کرد. تحقیقات بسیاری درباره سطح کلسترول در رژیم کم کربوهیدرات کتوژنیک انجام شده است. تحقیقات انجام گرفته بر روی افراد کتویی نشان داده که استفاده از امگا ۳ به عنوان یکی از مکملهای کتوژنیک، تاثیرات مثبتی بر روی سطح انسولین و تری گلیسیرید خون و کاهش التهابات دارد.

رژیم کتوژنیک کبد چرب

طبق اعلام این محققان، این نخستین پژوهشی است که در خصوص تاثیرات رژیم کتوژنیک روی سندرم تخمدان پلی کیستیک انجام شده است. علاوه بر این بیماری هایی مانند پارکینسون، آلزایمر و اختلالات خواب پس از رژیم غذایی بهبود می یابند. نتایج تحقیقات در مورد مزایا و فواید رژیم کتو برای بیماری های مختلف بسیار محدود است. برنامه لاغری به آرامی و به صورت تدریجی، موثرترین شیوه برای کنترل وزن در بلندمدت است.بسیاری از رژیم ها و برنامه های لاغری ممکن است در شما احساس گرسنگی و در نتیجه نارضایتی ایجاد کنند و همین امر نیز یکی از دلایل اصلیست که ادامه دادنِ یک رژیم لاغری سالم را برای اغلب افراد در طولانی مدت دشوار می سازد.با این حال تمام رژیم های لاغری این ویژگی را ندارند.

همچنین اگر گیاهخوار هستید میتوانید به جای یک تنِ ماهی، چند عدد بادام میل کنید. در مورد این نوع رژیم کتوژنیک باید یاداور شد که ممکن است سبب ایجاد حالت کتوز در بدن نشود زیرا پروتئین می تواند به جای کربوهیدرات سوزانده شود و دیگر نیاز به جایگزینی چربی نیست اما با این وجود باز هم سبب کاهش وزن می شود. برای اینکه بتوانید با خیال راحت غذاهایی همسو با برنامه رژیم لاغری کتو داشته باشید، باید بهخوبی بدانید که چه مواد خوراکی در این رژیم توصیه شده و کدام مواد غذایی را نباید مصرف کنید.

رژیم کتوژنیک Pdf رایگان

This art ic le has  be en done with G᠎SA C on​te nt G enerat or Demov᠎er sion .

رژیم کتوژنیک خوبه نی نی سایت

چه مقدار پروتئین میتوانم در شروع رژیم کتوژنیک مصرف کنم؟ از شیره ی خرما در چه غذاهایی می توان استفاده کرد؟ برای جواب این سوال باید بگوییم که کربوهیدرات شامل قسمت بزرگی از غذاهایی است که به طور روزانه مورد استفاده قرار می دهیم و آن ها را مصرف می کنیم. اگر شما فقط میخواهید فقط خیلی سریع میزان كالری خوراكی ها یا ورزش را وارد كنید از این مورد استفاده كنید. اپلیکیشن هایی نیز وجود دارند که وعده های شما را برنامه ریزی کرده و حتی لیست خرید های مورد نیاز برای درست کردن آن وعده ها را به شما ارائه می کنند.

رژیم کتوژنیک غذاها

زمانی که ما کربوهیدرات و قند رو حذف میکنیم و بعد طبق اصول درست مواد غذای چرب و پروتئین ها رو جازگزین میکنیم، به بدنمون یاد میدیم که از چربی ها استفاده کنه. از آنجایی که رژیم­های کم کربوهیدرات با ایجاد سندرم کتوفلو به کاهش سطح آب بدن نیز می انجامد، در نتیجه حذف دو عامل مهم فیبر و آب می­تواند باعث مسدود شدن روده بزرگ شده و ایجاد یبوست کند. از آنجایی که در رژیم غذایی کتوژنیک شما باید از غذاهای استفاده کنید که قند خون را بالا نمی برند بنابراین نیازتان به مصرف دارو نیز کاهش پیدا می کند.

هدف تیم معرفی رژیم کتوژنیک بوده، امیدواریم که این مطالب برای شما مفید و کاربردی بوده باشد. یک راه حل ساده این است که آب بیشتری بنوشید و سعی کنید مقدار آن را به یک گالن در روز بیشتر نزدیک کنید. شما هنگامی که کربوهیدرات مصرف می کنید، باعث می شود گلیکوژن بیشتری در کبد شما جمع شود. در طول ترکیب رژیم کتو و ورزش، رژیم غذایی باید به غذاهای «کتو دوست» مصرف شده و مقدار آنها توجه بیشتری داشته باشد.

البته خوشبختانه اسموتی هایی وجود دارد که با مواد کم کربوهیدرات و پر از مواد مغذی تهیه شده و می توانید ضمن پیروی از رژیم کتوژیک از مصرف آنها لذت ببرید. روشهای مختلفی برای روزهداری متناوب وجود دارد که محبوبترین آنها تقسیم 8:16 است. برخلاف سایر رژیم های غذایی که لیست خوراکی های قابل استفاده در آنها به شدت محدود هستند و شما باید گرسنگی زیادی را تحمل کنید تا به کاهش وزن دست پیدا کنید، لیست غذاهای موجود در رژیم کتو متنوع و جذاب می باشد. برای شروع، گوشت گاو، نمک، فلفل، ریحان و آب سرد را در یک کاسه بزرگ ریخته و با دست یا چنگال هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند.

یک نکته برای بهبود شما (r) رژیم غذایی کتوژنیک

دلایل متعددی وجود دارد که رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به یک رژیم کم چربی بهتر است، از جمله افزایش پروتئین دریافتی، که مزایایی فراوانی دارد. درست است که برخی از افرادی که از رژیم های کتوژنیک پیروی می کنند، عوارض جانبی از جمله سنگ کلیه و کمبود ویتامین و مواد معدنی را تجربه کرده اند. یکی از راهحل های موثر در حل این مشکل ورزش و عضله سازی است که به تقویت متابولیسم کمک میکند.

سطح انسولین خون باید کم باشد تا بتوان به این ذخایر چربی دسترسی پیدا کرد. 4. آب بنوشید. سعی کنید روزانه بین 13 تا 16 لیوان آب بنوشید و اطمینان حاصل کنید که مقدار آب مصرفی به طور کامل منجر به هیدراته شدن و آبرسانی کامل بدن شود. اگر رژیم کتو گرفتید و مدام تشنه شدید، اصلا تعجب نکنید.خارج شدن مقدار آب زیادی از بدن موجب تشنگی شما می شود. زمانی که شما بیش از حد چاق هستید احتمالا مبتلا به عوارضی مثب دیابت، فشار خون بالا و بیماریهای قلبی هم هستید به همین خاطر حتما برای پیروی از رژیم کتوژنیک با پزشک خود مشورت کنید و زیر نظر پزشک پیش بروید.

جدول رژیم کتوژنیک

برای پاسخ سوالات بالا با پزشک خود مشورت کنید. پاسخ هرفرد به رژیم کتوژنیک متفاوت است. من اغلب چیزهایی را برای خانواده عاشق کربوهیدراتم اضافه می کنم تا مجبور نباشند یک وعده غذایی کاملاً متفاوت بخورند. اگرچه تمام مغزها و دانهها کربوهیدرات خالص کمی دارند، اما مقدار آن در انواع مختلف آجیلها کاملاً متفاوت است. اما برای ورزشکاران حرفه ای، کسانی که قصد عضله سازی در بدن خود دارند و یا به دنبال افزایش وزن هستند، رژیم مناسبی نیست. همچنین تصور بر این است سلولهای بدن قادر به استفاده از چربی برای انرژی هستند، اما چون سلولهای سرطانی نمیتوانند به جای گلوکز از چربیها استفاده کنند، پس این رژیم میتواند در درمان سرطانها نیز کاربرد داشته باشد.

رژیم کتوژنیک دکتر فرشته زمانی

این فرایند زمانی اتفاق می افتد که بدن شما به جای کربوهیدرات، چربی می سوزاند. این بدن شما را در حالت کتوز قرار می دهد ، جایی که به جای کربوهیدرات ها چربی می سوزانید. دومین چیزی که به آن نیاز دارید این است که اهداف واقع بینانه تعیین کنید.من میدانم که چند رژیم احمقانه وجود دارد که در طی یک روز کاهش وزن پیدا میکنید.اما واقعا کمی عجیب است که اگر یک رژیم غذایی باعث شود که در عرض 7 روز 7 کیلو وزن را از دست بدهید و برای سلامتیتان خوب نیست ؛ در حقیقت زود گذر است و ممکن است بعد از چندین روز شما را بیمار کند.باید صبر کنید و اهدافتان را مشخص کنید.به نظر میرسد که دو سه کیلو وزن کم کردن در ماه یک هدف بسیار ساده است که میتواند،عملی شود و همچنین روی بدن شما نیز نشان داده شود پس قبل از اینکه تارگت نهایی را تعیین کنید خوب فکر کنید.

تمام مواردی که در این قسمت برای شما ذکر شد کمک میکند تا شما در زمان ورزش و در دوره رعایت رژیم کتوژنیک، نهتنها عضله از دست ندهید، بلکه کالری مناسبی را دریافت کرده و حجم عضلات خود را نیز افزایش دهید. پروتئین بیش از حد قند خون شما را افزایش نمی دهد و سطح کتون را کاهش می دهد. در رژیم کتوژنیک ، از درصد زیر به عنوان یک راهنما برای چربی، پروتئین و کربوهیدرات (یا ماکرو) استفاده کنید.