روش رژیم کتوژنیک استراتژی‌ها برای تازه‌آموزان

چه چیزهایی در رژیم کتوژنیک بخوریم ازطرفی رژیم کتوژنیک با کاهش وزن و همچنین بهدلیل داشتن چربی زیاد موجب بهبود در سرعت چرخۀ صفراوی میشود که این خود ممکن است منجربه کاهش چهار راه برای شروع فوری فروش در مورد کتوژنیک 1402 سنگهای صفراوی شود. پنیرهای پرچرب و سفت تر کربوهیدرات کمتری دارند در حالی که شیر کم چرب و پنیر های نرم تر کربوهیدرات بالاتری دارند. همان طور که گفتیم غذاهای چرب با پروتئین بالا، بخش عمده غذاهای کتو را تشکیل میدهند. به طور کلی در غذاهای مجاز غذاهای دریایی جزء غذاهای مجاز در این روش هستش. در تبلیغات، از رژیم کتو به عنوان یک معجزه برای لاغری نام برده میشود. بسیاری از این دستورالعملها برای آماده سازی غذای کتو به خوبی کار میکنند، که باعث میشود به رژیم بدنسازی کتو وفادار باشید. بیشتر بخوانید: برای عضله سازی چه غذایی بخوریم؟ گاهی رسیدن به مرحله کتوزیس، یک هفته یا بیشتر به طول میانجامد. با توجه به اینکه رژیم تخممرغ فقط 3 تا 5 روز طول میکشد، فرصت کافی برای رسیدن به مرحله کتوزیس نیست.

مضرات رژیم غذایی کتوژنیک

برای اینکه فرد به مرحله کتوزیس برسد باید روزانه 50 گرم کربوهیدرات یا کمتر مصرف کنید. از مایو کلینیک گزارش نمود که ۵۶٪ بیماران بزرگسال، تشنجهایشان کمتر شد و ۱۲٪ عاری از هرگونه تشنج شدند. همانطور که گفته شد رژیم تخممرغ باعث میشود که بدن وارد فاز کتوزیس شود. و مانند هر نوع استرس، باید به بدن خود زمان، مراقبت و مواد مغذی برای بهبودی مناسب بدهید. منابع پروتئینیای که کیفیت پایینتری دارند(مانند غلات و حبوبات) در این دسته قرار نمیگیرند. در حقیقت ، بیش از 20 مقاله و تحقیق نشان می دهد که این رژیم می تواند به شما در کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک کند. بررسی تحقیقاتی در سال 2011 نشان داد که مقدار ایدهآل پروتئین برای بدنسازان 0.82 گرم به ازای هر پوند وزن بدن است. با یک حساب سرانگشتی، با 0.82 گرم به ازای هر پوند از وزن بدن شروع کنید. این امر میتواند بدن شما را در یک حالت متابولیک به نام کتوز قرار دهد. شما میخواهید کربوهیدراتها را کم نگهدارید تا حالت چربی سوزی کتوز را حفظ کنید – اما همچنین میخواهید برای عضلهسازی با کالری مازاد غذا بخورید.

سپس، یک رژیم کتوژنیک معمولی برای بقیه روز بخورید. باید تخممرغ کامل رو به فاصله نیم ساعت بعد از بیدار شدن از خواب بخورید. برای اینکه بتوانید مدت رژیم خود را سادهتر بگذرانید، باید از یکنواختی به دور باشید. اگرچه به نظر می رسد این رژیم برای کاهش وزن مفید است، اما بسیاری از افراد هنگام شروع رژیم غذایی کتو، عوارض جانبی ناراحت کننده ای را تجربه می کنند. طبق نظر متخصصان این نوع رژیم همۀ بیماران با هر شرایطی نمی توانند از رژیم کتوژنیک برای لاغری استفاده کنند، به ویژه افرادی که بیماری هایی مثل فشار خون بالا، دیابت و یا مشکلاتی این چنینی دارند به هیچ عنوان نباید از این رژیم استفاده کنند. 1.0.3.4 • آزمایش خون و ادرار انجام شود. شما می توانید با انجام آزمایش خون، ادرار و تنفس میتوان مقدار کتون در بدن را اندازهگیری کنید تا مشخص شود بدن وارد کتوز شده یا خیر. برای اینکه متوجه شوید بدنتان وارد حالت کتوزیس شده یا نه باید آزمایش خون، ادرار و میزان اکسیژن خون را داد. در زیر، یک نمونه برنامه غذایی رژیم کتو برای بدنسازی را بر اساس توصیههای متخصصان تغذیه خواهید دید. ریزه خواری نوعی اختلال است که بسیاری از افراد در زندگی با آن درگیر هستند.

یک رژیم غذایی متعادل با غذاهای فرآورینشده، سرشار از میوهها و سبزیجات رنگارنگ، گوشت بدون چربی، ماهی، غلات کامل، آجیل، دانهها، روغن زیتون و آب فراوان (مانند رژیم مدیترانهای) بهترین نتیجه را در رسیدن به یک زندگی طولانی، سالم و پر جنب و جوش دارد. در رژیم کتوژنیک پروتئینها بیشتر از منابع حیوانی (تخممرغ، شیر پر چرب، ماست و پنیر با کیفیت، مرغ، بوقلمون، گوشت گاو، گوشت بره، ماهی و غذاهای دریایی ) تامین میشود. یکی از روشهایی که برای بسیاری از افراد به خوبی جواب میدهد: کتو چرخهای، که در آن بیشتر هفته از یک رژیم کم کربوهیدرات پیروی میکنید، سپس یک روز مصرف مجدد کربوهیدرات دارید تا ذخایر گلیکوژن خود را دوباره پر کنید. یکی از آن روشهای وسوسهانگیز و جذاب دنیای تناسب اندام. رژیمهای کتوژنیک دورهای یا هدفمند روشهای پیشرفتهتری هستند و بیشتر از سوی بدنسازان و ورزشکاران دنبال میشود. با این که مطالعات رژیم غذایی لاغری سریع بیشتری روی رژیم کتوژنیک استاندارد و رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا صورت گرفته است، اما رژیمهای کتوژنیک هدفمند و دورهای پیشرفتهتر هستند و عمدتا توسط بدنسازان و ورزشکاران مورد استفاده قرار میگیرند. با توجه به بررسی هایی که روی تخم مرغ انجام شده، مشخص شده که مصرف این تخم مرغ در وعده صبحانه کاری میکنه که فرد در طول روز کمتر گرسنه بشه.

کتاب رژیم کتوژنیک Pdf

املت اسفناج: 4 تخم مرغ بزرگ، 1 فنجان اسفناج، 28 گرم پنیر فتا، 1/2 قاشق غذاخوری کره. سالم ترین گزینه خرید تخم مرغ های ارگانیک است. شام: مرغ کباب شده با سس خامه ای و کلم بروکلی سرخ شده. با توجه به این موضوع شما محدود به مصرف سبزیجات برگدار (مانند کلم پیچ، چغندر سوئیسی، اسفناج)، گل کلم، کلم بروکلی، کلم بروکسل، مارچوبه، فلفل دلمهای، پیاز، سیر، قارچ، خیار، کرفس و کدو هستید. برای عضلهسازی بر روی کتو، گاریسون توصیه میکند که حداقل 30 درصد از کل کالری باید از پروتئینهای با کیفیت مانند پروتئینهای حیوانی کامل و فرآوری نشده باشد. این رژیم معیارهای استاندارد رژیم کتوژنیک را رعایت میکند، اما بیشتر تمرکز آن روی استفاده از تریگلیسیریدها با زنجیره متوسط (MCT) است. همانطور که گفته شده رژیم کتوژنیک رژیمی پرطرفدار برای سریع لاغر شدن است ولی رژیم های غذایی باید در کنار کاهش وزن بر سلامت کلی بدن نیز تأثیر مثبت بگذارند ولی این روش چون مصرف کربوهیدرات را کاهش و چربی را افزایش میدهد باعث میشود بر سلامت کلی فرد اثر منفی بگذارد؛ بنابراین رژیم کتوژنیک برای همه افراد مناسب نیست. This  post has been writt᠎en by GSA​ Conte nt  Genera to᠎r DE MO.

رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند (TKD) شامل خوردن کربوهیدرات در قبل یا بعد از زمان تمرین (معمولاً 30-60 دقیقه قبل) و پیروی از SKD در هر زمان دیگر است. در این حالت، کبد شما چربی را به مولکولهای انرژی کوچکی به نام کتون (کتون مولوکی حاوی چربی است که در زمان نبود قند در بدن تولید میشود تا به عنوان سوخت برای تامین انرژی استفاده شود) تبدیل میکند که مغز و سایر اندامها میتوانند از آن بهعنوان انرژی استفاده کنند. اما نتایج تحقیقاتی که تا به امروز این روش را مورد بررسی قرار داده اند، نشان داده است که می تواند مزایای زیادی بر سلامتی داشته باشد. برای بررسی کل کربوهیدرات دریافتی در طول روز معمولاً از معیاری به نام کربوهیدرات خالص استفاده میشود. بهترین جوابی که میشود به این سوال داد عدد ۲۰ تا ۵۰ گرم کربوهیدرات در طول روز است. باید روزانه یک قاشق غذاخوری (معادل 15 گرم) کره یا چربی سالم به ازای هر یک عدد تخممرغ که میخورید، مصرف نمایید. میتوانید تا حداکثر 28 گرم پنیر پرچرب به ازای هر تخممرغ مصرف کنید. بقیه انرژی باید از غذاهای پرچرب و متوسط پروتئین تأمین شود.

دستور غذایی برای رژیم کتوژنیک اما چگونه میتوانید همه آنها را در یک برنامه غذایی کتو بدنسازی پر از وعدههای غذایی کمکربوهیدرات، پرچرب و سرشار از پروتئین قرار دهید؟ بنابراین سعی کنید زرده ی تخم مرغ را حذف نکرده و آن را به طور کامل میل کنید. گوشت و مرغ تازه، فاقد کربوهیدرات هستند و سرشار از ویتامینهای گروه B و چندین ماده معدنی مهم میباشند. شام: استیک با تخم مرغ و سالاد دارچین. سالاد تاکو: 340 گرم گوشت چرخ کرده، آبلیمو تازه 1 قاشق غذا خوری، پودر چیلی یک قاشق چایخوری، پیار یک عدد کوچک، نان تورتیلا، برگ تازه گشنیز (ریز خرد شده) 1/4 فنجان، روغن، سیر خرد شده دو حبه، خامه ترش 8 قاشق چایخوری، نمک و فلفل سیاه تازه آسیاب شده به میزان لازم. این سالاد دارای دورچین نیز است. مانند آنچه در مورد مصرف چربیهای اشباع گفته شد، خطرات و مضرات عدم مصرف میوه و سبزی نیز بر کسی پوشیده نیست.

رژیم کتوژنیک از نظر طب سنتی

بنابراین اگر وزن فرد 150 پوند است، باید حداقل 123 گرم پروتئین در روز مصرف کند. سطح بعدی غلبه بر فلات کاهش وزن است، زیرا افراد ممکن است در رژیم کتو فستینگ کالری کمتری مصرف کنند. برای تهیه این غذای لذیذ 100% ایرانی، باید پیاز را در روغن تفت داده و گوشت قرمز را به آن اضافه کنید. وقتی که رژیم کتوژنیک میگیرید، بدن همانطور که آب از دست میدهد، این املاح را هم از دست میدهد که باعث ضعف و خستگی میشود و توصیه میشود که در این حالت منیزیم و سدیم و بعضی از املاح دیگر زیر نظر پزشک مصرف شود. نام رژیم غذایی MIND فقط بیانگر مزایای مورد نظر رژیم نیست، بلکه مخفف آن نیز می باشد. رژیم تخممرغ هنوز از نظر علمی مورد مطالعه دقیق قرار نگرفته است. چندین مطالعه اشاره میکنند که کتو برای کاهش وزن زمانی که کالریها با رژیمهای دیگر تطبیق داده میشود، مؤثرتر نیست.

یک مطالعه دیگر روی هشت ژیمناست حرفه ای انجام شد که همان نتایج را داشتند. Garrison نسبت کمی متفاوت را برای بدنسازان کتو توصیه میکند تا یک رژیم غذایی کتو با پروتئین بالا ایجاد کنند. طبقهبندی مواد غذایی توسط آسپری به دو گروه سمی یا بولتپروف ممکن است باعث ایجاد یک رابطه ناسالم با غذا شود. بنابراین بهتر است از بشقاب و ظروف کوچک برای سرو غذا استفاده کرد. اما برخی اوقات بهتر است بهمنظور تنوع آن را کنار بگذارید. کمبود مواد مغذی: اگر طیف گستردهای از سبزیجات، میوهها و غلات را مصرف نکنید، ممکن است در معرض کمبود ریزمغذیها، از جمله سلنیوم، منیزیم، فسفر و ویتامین C قرار بگیرید. بخاطر داشته باشید که این رژیم غذایی یک رژیم کم کالری است و در صورتی که تمایل به فعالیت های ورزشی با شدت بیشتری دارید باید با متخصص تغذیه مشورت کنید. مجموعه IBDIET از سال 1399 با ارائه پکیج های غذایی آماده رژیمی شروع به فعالیت کرده است و با به کارگیری مجموعه و تیمی توانمند در زمینه اجرا و پشتیبانی توانسته است به افراد بسیاری در مسیر سلامتی کمک کند. استرس مزمن – استرس ناشی از تمرین بیش از حد، کمبود خواب یا اضافه بار ذهنی باشد – میتواند در عملکرد منظم هورمون، کیفیت خواب و انرژی اختلال ایجاد کند.