حقایق اساسی خارج شدن از رژیم کتوژنیک

رژیم نگهدارنده کتوژنیک به غیر از ذکر کردن این دسته از فواید و مزایا رژیم کتوژنیک دارای مزایای گسترده تری دیگری می باشد که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت. هنگامی که گلوکز را از منابع غذایی دریافت نکنیم، بدن شروع به سوختن چربی های ذخیره شده در بدن کرده و یا چربی را از مواد غذایی دریافت می کند. اما براساس مطالعات صورتگرفته بر روی روشهای مختلف رژیم فستینگ، بهنظر میرسد این روش نیز برای بدن مفید باشد. چندین مطالعهی آزمایشگاهی فواید این روش را برای سلامتی نشان دادهاند. زیرا بدنتان در رژیم کتوژنیک، از چربیها برای تامین انرژی استفاده میکند.

رژیم کتوژنیک و خرما زمانی که تمرین هایی 10ثانیه ای و یا کم تر را انجام می دهید در واقع بدنتان در حال بهرمندی از این چرخه است. اما با پیروی رژیم کتو، مصرف کربوهیدرات و قند کاهش پیدا می کند. اما آیا رژیم کتوژنیک برای بقیه ی ما نیز مناسب است؟ همچنین مصرف نوشیدنیهای ورزشی در طول تمرین، راه مناسبی برای بالا نگه داشتن سطح گلوکز خون در طول فعالیت فراهم میکند. البته در زمان محدودیت غذاخوردن میتوانید از آب، قهوه و سایر نوشیدنیهای کتوژنیک قابل توجه توصیه‌هایی درباره عوارض رژیم لاغری سریع بدونکالری استفاده بکنید.

در رژیم های کتوژنیک به دلیل محدودیت منابع کربوهیدرات ، بدن شما گلوکز را به سرعت می سوزاند ، بنابراین لازم نیست آن را ذخیره کند . سطوح انسولین پایین، باعث می شود که بدن قادر به ذخیره انرژی به شکل چربی نباشد و به جای آن از چربی ذخیره شده برای تولید انرژی استفاده کند. سلول های سالم بدن، قادر به استفاده از چربی برای تامین انرژی خود هستند، اما عقیده بر این است که سلول های سرطانی به صورت متابولیکی قادر به استفاده از چربی به جای گلوکز نیستند. مطالعات نشان می دهند که نمونه رژیم کتوژنیک موفق باعث از بین رفتن سلول های سرطانی می شود.

نمونه رژیم کتوژنیک فرشته

همچنین چربی ها را به کتون های موجود در کبد تبدیل می کند ، که نهایتا انرژی مورد نیاز مغز را تامین می کند. مغز قادر است از این منبع جایگزین انرژی، به جای انرژی سلولی که معمولا در بیماران مبتلا به اختلالات مغزی کارآمد نیست، استفاده کنند. به طور کلی، گوشت های چرب تر را به جای گوشت های کم چربی انتخاب کنید. با جایگزینی رژیم کتوژنیک به جای رژیم غذایی کم چرب، تأثیر بیشتری را در کاهش وزن می توان مشاهده کرد. اساسا رژیم غذایی کتو با “فریب دادن” بدن به اینکه در حال روزه داری می باشد، گلوکز را از غذاهای کربوهیدرات دار حذف می کند.

در رژیم کتوژنیک چقدر وزن کم میکنیم

دانستن اینکه چه دمنوش و نوشیدنی هایی را می توانید در حین رعایت این رژیم مصرف کنید نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای گرفتن یک رژیم کتوژنتیک در ابتدا باید بدانید که از چه غذاهایی می توانید استفاده کنید و چه غذاهایی را نباید مصرف کرد. در ادامه لیستی از غذاهایی را به شما معرفی میکنیم که نباید به صورت دائمی مصرف شوند که این مورد به طور کامل در نمونه رژیم کتوژنیک رعایت شده است.

شما می توانید همین غذاها یا بجای غذاهای پرکربوهیدرات، غذاهایی با سبزیجات فراوان را سفارش دهید. اکثر چربی های سالم حاوی کاربید خالص صفر هستند، به خصوص انواع ذکر شده در زیر که همگی در نمونه رژیم کتوژنیک اصولی یافت می شوند. حذف گلوکز از غذاهای حاوی کربوهیدرات، باعث می شود تا بدن برای تولید انرژی، چربی بسوزاند. این رژیم در ابتدا در دهه ۱۹۲۰ در مرکز پزشکی جان هاپکینز برای بیماران مبتلا به صرع طراحی شده بود. محققان بر این باورند که رژیم غذایی کتوژنیک به بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی می تواند کمک کند تا فرآیندهای پاتوفیزیولوژیک از جمله توهم، توهم شنوایی، عدم تعادل و رفتار های غیر قابل پیش بینی را به حد طبیعی برساند.

چای سبز در رژیم کتوژنیک

در رژیم غذایی کتو ، کاهش وزن به سرعت اتفاق می افتد (مخصوصا در افرادی با اضافه وزن و چاقی). نیاز نیست مقدار زیادی چربی به برنامه غذایی خود اضافه کنید؛ مگر اینکه به کالری اضافی نیاز داشته باشید. این یعنی اینکه برای انجام این کار میبایست مقداری انعطاف پذیری متابولیکی در رژیم ایجاد کنیم که این موضوع ممکن است با توصیههای این افراد به اصطلاح کارشناس در رسانههای اجتمایی که مطالب خود را از پستهای ارسال شده در فیسبوک می آموزند در تناقض باشد.

6 راه برای رسیدن به چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم شما

برای پاسخ به اینکه چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم و برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری چیست؟ ولی مجاز به مصرف غذاهای جامد نیستید.اگر میخواهید از این روش برای لاغری استفاده کنید، بسیار مهم است که در دورههای غذاخوردن بهطور عادی غذا بخورید و بیشتر از حالت عادی روزانهتان غذا نخورید. این برنامه غذایی همانند روش استاندارد است با این تفاوت که میزان کالری مصرفی در روز محدود است. استاندارد یا SKD که دارای کربوهیدرات کم، پروتئین در حد متوسط و مقدار بالایی چربی می باشد.

کسانی که رژیم کتوژنیک گرفتن

تصفیه خانه فاضلاب Sanford به طور قانونی سطوح بالایی از PFAS را تخلیه می کند. La useización del روزه داری متناوب می تواند به طور چشمگیری انعطاف پذیری متابولیک بدن شما را بهبود بخشد ( 10 ). این بدان معناست که با ناشتا بودن پس از مرحله بارگیری کربوهیدرات، می توانید زمان لازم برای شروع سوزاندن کتون ها را برای بدن افزایش دهید. با این کار بدن مجبور به استفاده از چربی ها برای تامین انرژی مورد نیاز خودش میشه. دانشمندان مطمئن نیستند که علت چیست، اما ممکن است دلیل آن ساخت کتونی باشد که بدن شما هنگام تجزیه چربی ها برای تولید انرژی می سازد و همین مواد کتونی از سلول های مغز در برابر آسیب ها محافظت می کنند .

یک رژیم غذایی شامل مصرف زیاد غذاهای فرآوری شده، التهابی و مواد مغذی کم، می تواند سلول های سرطانی را تقویت کرده و باعث تکثیر آنها شود. در بعضی موارد، این رژیم شبیه رژیم اتکینز است، که توانایی بدن را در چربی سوزی از طریق خوردن غذاهای کم کربوهیدرات افزایش می دهد و از مصرف غذاهایی با کربوهیدرات و قند زیاد جلوگیری می کند. در رژیم کتون زا منبع سوخت بدن که از آن برای تامین انرژی روزانه استفاده می شود از گلوکز (قند) به چربی ها تغییر می کند و مواد غذایی پرچرب جایگزین کربوهیدرات ها می شوند. ᠎This data has be​en w ri tt en wi​th t he help ​of GSA C​ontent Generat᠎or DEMO!

رژیم کتوژنیک چرخه ای برای مبتدیان نیست. معمولا این رژیم به خودیخود موجب کاهش وزن میشود و نیازی به ایجاد محدودیت در کالری دریافتی نیست. حالا برای خروج از رژیم کتوژنیک نیازی نیست که به صورت دقیق کربوهیدراتها را بشمارید. در طول قرن های گذشته، رژیم های غذایی کتوژنیک برای درمان اختلالات عصبی و اختلالات شناختی مانند صرع و علائم آلزایمر استفاده می شده است. دوره ای یا CKD که در آن ۵ روز برنامه غذایی رژیم خود را رعایت می کنید ولی در ۲ روز آخر هفته مجازید میزان کربوهیدرات بالاتری میل کنید. به همین دلیل همواره توصیه میشود افراد زمانی که قرار است به مدت طولانی در معرض نور آفتاب قرار گیرند حتما از کرمهای ضدآفتاب مناسب استفاده کنند.

بنابراین بهتر است تازهکارها این روش را دنبال نکنند.با این روش شبها را گرسنه به رختخواب میروید و ممکن است در هفته بارها احساس گرسنگی شدید بکنید که این امر بسیار سخت و ناخوشایند است. البته این روش خود به شیوههای مختلفی انجام میشود. برای خارج شدن از رژیم کتوژنیک و در عین حال حفظ وزن خود ۳۰ درصد از کالری ها را با پروتئین، ۲۰ درصد را با چربی و باقی مانده را از چربی های سالم تامین کنید. سدیم و پتاسیم به حفظ فشار خون، رشد و اسیدیته بدن کمک می کند و سطح آب بدن را تنظیم می کند.

حفظ رژیم کتوژنیک در رستورانها کار خیلی سختی نیست. رژیم گرفتن ممکن است کار سختی به نظر برسد، اما انتخاب رژیم غذایی کتوژنیک کار شما را راحت می کند. اما عوارضی که ایجاد میشود معمولا اوایل کار دیده میشوند و دلیل اصلی آن کمبود الکترولیت است. در نتیجهی نهایی تغییری ایجاد نمیشود. در صورتیکه هم چنان مشکلات گوارشی ادامه داشتُ سعی کنید از سبزیجات پرفیبر و همچنین مکمل منیزیوم استفاده کنید. همچنین مواد غذایی مصرفی در این رژیم باید شبیه به تغذیه در رژیم پالئو باشد که در آن از غذاهای فراورینشده و طبیعی استفاده میشود.

انسولین همچنین نقش مهمی در دیابت و بیماری متابولیک دارد. محققان دریافتند که اجتناب از مصرف تمام غذاها برای یک دوره زمانی کوتاه، از جمله غذاهای حاوی کربوهیدرات، به کاهش میزان تشنج در بیماران مبتلا به صرع کمک می کند، به علاوه اثرات مثبت دیگری مانند تاثیر بر روی چربی بدن، قند خون، کلسترول و سطح گرسنگی دارد. به عنوان مثال، ران و پای مرغ نسبت به سینه مرغ، ارجحیت دارند، زیرا حاوی چربی بیشتری هستند. به عنوان مثال، ۵ روز رژیم کتوژنیک به همراه ۲ روز مصرف بیشتر کربوهیدرات.

با زیبیتو همراه باشید. پس شما همیشه باید به دنبال نمونه رژیم کتوژنیک ایده آل و استاندارد باشید. مانند تمام رژیم ها و انواع روش های لاغری، انواع رژیم غذایی کتوژنیک تنها زمانی میتوانند ثمر بخش باشند که در اجرای آن ثابت قدم باشید و برای مدتی طولانی آن را دنبال نمایید. در این روش باید در ۱ یا ۲ روز هفته بهمدت ۲۴ ساعت چیزی نخورید. یعنی ابتدا بهمدت ۱۴ تا ۱۶ ساعت چیزی نخورید و پس از مدتی این زمان را به ۲۴ ساعت برسانید. آسیبهای مغزی: یک مطالعهی صورتگرفته بر روی جانوران حاکی از آن بود که رژیم کتوژنیک میتواند به کاهش آسیبهای مغزی و بهبود مغز پس از آسیبها کمک کند.

رژیم کتوژنیک دکتر زهرا احمدی

برای دریافت رژیم ۲۱۶ ( موفق ترین برنامه لاغری ۲۰۱۹ ) ، ابتدا روی دکمه « توضیحات بیشتر و سفارش » کلیک کرده و پس از مطالعه ویژگی های این رژیم ، طبق آموزش های موجود در همان صفحه این رژیم فوق العاده را دریافت کنید. حتما شما هم بارها شنیدهاید که بهترین رژیم لاغری رژیمیست که شما را به صورت تدریجی و کمکم لاغر کند. شما بیشتر اجازه دارید غذاهای کامل و فرآوری نشده مصرف کنید – غذاهایی که چربی و پروتئین زیاد و کربوهیدرات های پیچیده کمی دارند. رژیم کتوژنیک استاندارد: یک رژیم بینهایت کمکربوهیدرات با پروتئین متوسط و چربی زیاد است.