گیاهخواری: یک برنامه رژیم غذایی کاهش وزن

مردم اغلب فکر می کنند که برای کاهش وزن، استفاده از رژیم لاغری که گیاهخواری است، بهترین راه است. علاوه بر این، رژیم غذایی کم کربوهیدرات به قدری محبوب شده است که اکثر آنها فکر می کنند این بهترین نوع رژیم گیاهخواری است. با این حال، تحقیقات نشان می‌دهد که رژیم کم کربوهیدرات بهترین گزینه نیست. حالا اگر فکر می کنید این بهترین رژیم غذایی برای شماست، باید از همه انواع سبزیجات استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

اکنون اگر به رژیم لاغری گیاهی فکر می کنید و باید خودتان آن را امتحان کنید، در اینجا چند دستورالعمل وجود دارد که ارزش زمان شما را دارد.

اول اینکه پروتئین مهم است و بدن شما به آن نیاز دارد. اینها را می توان در سبزیجات یافت. بسیاری از مردم در مورد این موضوع نمی دانند – اکثر آنها معتقدند که فقط گوشت حاوی پروتئین است. منابع پروتئینی دیگری نیز وجود دارد و فقط گوشت نیست. برخی از نمونه ها آجیل و سویا و برخی جایگزین های گوشت هستند. در واقع، اینها اغلب حاوی پروتئین بیشتری هستند و چربی اشباع کمتری نسبت به گوشت دارند.

حالا چرا پروتئین مهم است؟ زیرا پروتئین به قوی شدن ماهیچه های ما کمک می کند. آنها همچنین دیرتر از کربوهیدرات ها هضم می شوند. این بدان معنی است که آنها برای مدت طولانی تری ذخیره می شوند، بنابراین برای فعالیت های بدنی سنگین مفید خواهند بود.

کلسیم نیز باید در رژیم لاغری گیاهی شما گنجانده شود. کلسیم نه تنها استخوان‌ها و دندان‌های ما را تقویت می‌کند، بلکه حاوی چربی‌هایی است که به شما کمک می‌کند تا به خوبی از بین ببرید.

همچنین چربی ها را در رژیم لاغری گیاهی خود بگنجانید. در حالی که همه ما به طور کلی فکر می کنیم که چربی ها باعث چاق شدن ما می شوند، انواع و مقدار خاصی از چربی وجود دارد که به کاهش وزن کمک می کند. به عنوان مثال، با مصرف چربی های غذایی گرسنه می شویم. از طرف دیگر، وقتی چربی اشباع شده را مصرف می کنیم، سیر می شویم. با این حال، به خاطر داشته باشید که مصرف بیش از حد آن برای سلامتی ما مضر است.

راز در اینجا این است که مصرف متعادل چربی داشته باشید. خوردن آووکادو و زیتون توصیه می شود زیرا چربی غیراشباع دارند که نوع چربی سالم است. از چربی های اشباع شده اجتناب کنید زیرا می توانند باعث مشکلات قلبی و سایر عوارض شوند.

در حال حاضر، سبزیجات حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات هستند که سالم هستند. اما مراقب باشید، مراقب باشید که کربوهیدرات های خود را از کجا می آورید. اگر آنها از شکر یا نشاسته به دست می آیند، تنها باعث ایجاد احساس گرسنگی در شما می شوند و شما را به خوردن بیشتر ترغیب می کنند.

کربوهیدرات های خود را از غلات کامل دریافت کنید زیرا فیبر بیشتری دارند که برای سیستم گوارش شما مفید است.

در نهایت مراقب مصرف بیش از حد سویا باشید. در حالی که این درست است که سرشار از پروتئین است، اما در صورت مصرف بیش از حد می تواند خطرناک باشد. مانند بسیاری از چیزها، بیش از حد یک چیز بد است.

هیچ رژیم لاغری بدون احمقانه ای وجود ندارد و همه رژیم ها برای همه مناسب نیستند. به خاطر داشته باشید که هر فردی متابولیسم متفاوتی دارد و ساختار بدنی متفاوتی دارد. اما همیشه می توانید همه چیز را با اعتدال شروع کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر