کمک به خانواده ها در تربیت فرزندان با برگزاری جشنواره طراحی برای کودکان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، احمد عابدینی دبیر جشنواره طراحی محصول کودک در نشست پانزدهمین رئیس بنیاد خرداد در دیدار با اساتید دانشگاه و طراحان صنعتی گفت: این جشنواره و ساخت آن سیاست اصلی، ترکیبی از طراحی و رسالت اولیه بنیاد است که در قالب این جشنواره بیان شده است که آثار و برکات بسیاری را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همفکری با متخصصان همیشه راه پیشرفت است، بیان کرد: در این جشنواره بیشتر از این به دنبال نقش طراحی صنعتی هستیم به همین دلیل این نشست برگزار شد در کنار خانواده به آنها کمک کنید. در بچه دار شدن و فرزندپروری

مدرس این دانشگاه تصریح کرد: وقتی مادری برای حمل و نقل فرزندش به بیرون از خانه و در محیط عمومی نیاز به کمک دارد، این نیاز در خانه هم احساس می شود و طراحان صنعتی باید در این زمینه کمک کنند، مادران بیایند. طرح ها و ایده هایی که برای محیط خانه دوستدار کودک ارائه می دهند.

وی تاکید کرد: می خواهیم با برگزاری این جشن، مراقبت از کودک را آسان کنیم و برای آن باید روند طراحی محصول را به این شکل هدایت کنیم. در این جشنواره از طراحان کمک خواستیم که اگر ایده ای برای طراحی و بازطراحی محصولات برای کودکان یا خانواده های بچه دار دارند، برای تولید محصولات مفید برای محافظت و سرگرمی کودکان کمک کنند.

عابدی افزود: در قالب جشنواره طراحی کودک به سازمان خانواده برای رشد و تربیت خوب فرزندانمان نیز کمک می کنیم و با کمک بنیاد پانزده خرداد در چنین فرآیندی این ایده ها را به محصول تبدیل خواهیم کرد. آنها به خانه های مردم راه می یابند و برای تسهیل خانواده هایی که بچه ها را بزرگ می کنند، در دسترس خواهند بود.

وی یکی از راه‌های تشویق غیرمستقیم خانواده‌ها را کاهش هزینه‌های آن‌ها دانست و ادامه داد: کیفیت این محصولات در آپارتمان می‌تواند باعث بهبود وضعیت کودکان شود، به‌عنوان مثال می‌توان از لباس‌ها و اسباب‌بازی‌های مرغوب استفاده کرد. برای خانواده های دارای سه فرزند استفاده می شود.

دبیر جشنواره طراحی محصول کودک با بیان اینکه دو هفته برای ارسال آثار بخش مسابقه باقی مانده است، گفت: امیدواریم در دو هفته اخیر حجم زیادی از کار به دبیرخانه برسد تا مراحل داوری آغاز شود. کارها را می توان به سرعت شروع کرد.

عابدی تصریح کرد: بعد از این اتفاق شاهد این موضوع بودیم که در جشنواره انجام می دهیم که جایگاه طراحی صنعتی در حوزه طراحی برای کودکان به طور مشخص مشخص شده و دانشگاه ها در این زمینه کار می کنند. و با انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب مقاله دانشجویی، نیازهای خانواده‌ها و نیازهای تربیت فرزندان در یک محیط آپارتمانی کمی و شناسایی شود تا طراحان صنعتی بتوانند محصولات خود را با توجه به این نیازها طراحی و ارائه کنند.

در ادامه این نشست جمعی از معلمان و کارشناسان حوزه طراحی صنعتی کشور به ارائه ایده های خود در خصوص طراحی جشنواره طراحی برای کودکان پرداختند.

محمدرضا منصوری گفت: در محصولات طراحی شده باید به نیاز مخاطب و بازار هدف توجه شود.

وی افزود: نکته ای که در این جشنواره باید مورد توجه قرار گیرد، لزوم برنامه ریزی برای بازاریابی محصولات قابل معامله است.

همچنین حسن پورماه آبادیان طراح صنعتی با اشاره به لزوم تقویت بازار اسباب بازی در کشور گفت: سرانه مصرف اسباب بازی در ایران یک پانزدهم مصرف جهانی است، بنابراین مصرف سرانه برای رشد، روابط است. در بین طراحان و تولیدکنندگان باید تقویت شود، مانند ایران می توانند این کار را انجام دهند.

همچنین محمد آبی کارشناس ارشد طراحی صنعتی گفت: طراحی صنعتی خلاقیت و نوآوری در زمینه محصولات و خدمات است و گفت: طراحی نوزاد برای نوزاد و والدین است.

وی افزود: فرآیند طراحی صنعتی دارای دو بخش نظری و عملی است، از کشف نیاز تا فهرست طراحی و نتایج عملی در بخش نظری و تئوری در بخش عملی.

آبه توضیح داد: ایده ها باید مورد بررسی، ارزش گذاری و اولویت بندی قرار گیرند و سپس فکر و عمل شود تا محصولی تولید شود و به بازار عرضه شود.

همچنین حسن صدیقی نینی با اشاره به اینکه طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی کودک زیر هجده سال کودک و در کشور ما زیر دوازده سال کودک محسوب می شود، گفت: ما باید برای این موضوع و بر اساس این محدوده سنی برنامه ریزی کنیم.

وی درباره طراحی جشنواره طراحی کودک گفت: کار برای کودکان باید به صورت پویا، مستمر و مستمر انجام شود و گفت: اساسا کار برای کودکان این سه قسمت را می طلبد و در این جشنواره باید توجه داشت که هدف تجاری سازی نیست. محصولات اما مسئولیت پذیری اجتماعی است پس به همه جوانب رشد کودک در خانواده و حتی بیرون از خانه در مهدکودک و مدرسه توجه کنید.

صدیقی افزود: ما به فعالیت بنیاد ۱۵ خرداد در زمینه طراحی برای کودکان احترام می گذاریم و از این حرکت که اولین حرکت ملی در این زمینه در کشور محسوب می شود حمایت می کنیم و دانش آموزان را به انجام تحقیقات خود تشویق می کنیم.توجه کنید بخش کودکان ما تشویق میکنیم

بهزاد سلیمانی همچنین با اشاره به اینکه در این جلسه باید دو دیدگاه سود و سود را از یکدیگر تفکیک کرد، گفت: بدون شک نظر پانزدهم بنیاد خیرداد در برگزاری این نشست ملی به نفع جامعه است. قابل ستایش

وی افزود: ایجاد و تقویت حس امید در ارائه محصولات طراحی شده برای کودکان یا خدمات ارائه شده به آنها می تواند والدین را به آینده بهتر فرزندان امیدوارتر کند.

همچنین حیدر کلهری انگیزه مردم برای بچه دار شدن را پشت سر این حادثه خواند و گفت: بررسی ها و بررسی های انجام شده نشان می دهد که بچه دار نشدن به دلایل اقتصادی نیست، بلکه به دلایل فکری و فرهنگی است. . . کلمات، دلایل شناختی.

وی افزود: یک معیار و شاخص برای داوری آثار ارسالی به جشنواره طراحی کودک می تواند افزایش علاقه کودکان باشد.

همچنین حسن سیرانی با اشاره به پایین بودن سرانه مصرف اسباب بازی در کشورمان گفت: باید محیط زندگی کودک اعم از خانه، مدرسه، پارک و زمین بازی را به گونه ای فراهم کنیم که او راحت باشد و احساس راحتی کند. . : بسیاری از کشورهای دنیا به سمت آموزش عملی رفته اند و به سمت تولید بازی های آموزشی و بازی های فکری رفته اند و ما نیز باید با توجه به توان خود در این مسیر حرکت کنیم.

در این بررسی نورزاده، رئیس مرکز نوآوری جمعیت خانواده و سلامت اجتماعی بنیاد خیرداد با تاکید بر اینکه هیچ تناقضی بین تولید کودک و تجاری سازی محصولات از نظر مسئولیت اجتماعی وجود ندارد، گفت: اساسا آغاز و کانون هستند. در راستای رونق کسب و کار نوآوری و رونق وجود دارد و باید به فکر تولید محصولات کاربردی برای خانواده ها در این جشنواره باشیم و از ایده های کاربردی حمایت کنیم تا تبدیل به محصولات مورد نیاز خانواده ها شود.

انتهای پیام/