کاهش وزن – مزایا و معایب رژیم های بدون کربوهیدرات را بشناسید

هدف رژیم های کم کربوهیدرات کاهش مصرف کربوهیدرات ها و افزایش مصرف چربی و پروتئین است. این بر اساس مفهوم استفاده از ذخایر چربی در بدن شما برای کاهش وزن است. نکته برجسته رژیم بدون کربوهیدرات خوردن همه غذاها به جز غذاهایی است که حاوی کربوهیدرات بالا هستند. در ابتدا، شما باید مصرف کربوهیدرات را در عادت غذایی روزانه خود کاهش دهید. زیرا این برنامه رژیم غذایی شما را از مصرف بیش از حد کربوهیدرات محدود می کند.

یک رژیم کم کربوهیدرات ممکن است جالب به نظر برسد، اما قبل از شروع یک رژیم بدون کربوهیدرات، باید مزایا و معایب آن را بدانید.

حرفه ای

o کاهش وزن شدید فقط در مدت کوتاهی نتیجه می دهد.

o تغییر در اولویت غذایی، افزایش مصرف غذاهای حاوی پروتئین بالا.

o سطح قند خون را تنظیم می کند که برای افراد دیابتی مفید است.

منفی

o افزایش سطح کلسترول ناشی از مصرف غذاهای چرب حاوی چربی های اشباع شده و کمبود غذاهای غنی از پروتئین.

o افزایش فشار خون ناشی از کمبود فیبر که به کاهش فشار خون شما کمک می کند.

o ممکن است به پوکی استخوان ناشی از کمبود کلسیم در بدن شما منجر شود.

o ممکن است باعث بیماری های دیگری مانند سردرد شدید، اسهال و یبوست شود.

o همچنین می تواند استعداد ذهنی شما را کاهش دهد.

o رژیم غذایی ممکن است عوارض جانبی جزئی مانند بی حالی و بوی بد دهان را نیز تجربه کند.

در درازمدت رژیم بدون کربوهیدرات می تواند به یک اثر یویو منجر شود و شما به زودی پوندی را که پس از این برنامه رژیم از دست داده اید دوباره به دست آورید. استفاده از آن به عنوان یک برنامه کاهش وزن طولانی مدت توصیه نمی شود. برای کاهش وزن لزوماً لازم نیست یک گروه غذایی را کاهش دهید. تمام غذاهایی که به طور متوسط ​​مصرف می شوند و در وعده های کوچک سرو می شوند به شما کمک می کنند تا زندگی سالمی داشته باشید. حفظ یک سبک زندگی فعال می تواند کالری سوزی را افزایش دهد. یک سبک زندگی فعال در هر برنامه کاهش وزن ضروری است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر