کاهش وزن با رژیم کم کربوهیدرات

کاهش وزن یکی از سخت ترین کارهایی است که افراد دارای اضافه وزن در مسیر کاهش وزن خود با آن مواجه می شوند. بسیاری از مردم در این بخش تحصیل نکرده اند و در نهایت از رژیم هایی پیروی می کنند که بیشتر از اینکه مفید باشد ضرر دارد. بله، رژیم‌های غذایی خاصی وجود دارند که به‌طور خاص برای فرم‌های خاص بدن طراحی شده‌اند، اما اگر می‌خواهید به سرعت و به طور موثر وزن کم کنید، رژیم‌های کم کربوهیدرات باید دنبال شوند.

رژیم کم کربوهیدرات

رژیم کم کربوهیدرات رژیمی است که کربوهیدرات های متوسط ​​یا گاهی بسیار کم دارد که به وفور در غلات، میوه ها، سبزیجات نشاسته ای، محصولات گندم و پاستا یافت می شود. این رژیم با داشتن کربوهیدرات کم، دارای پروتئین و چربی بیش از حدی است که از حیوانات و سبزیجات به دست می آید.

رژیم کم کربوهیدرات چگونه کار می کند؟

مصرف محصولات پر کربوهیدرات باعث افزایش سطح انسولین می شود. مقدار زیاد انسولین باعث قفل شدن چربی می شود که منجر به سوزاندن گلوکز به جای چربی می شود.

یک فرد بیشترین وزن را در دوره اولیه رژیم های کم کربوهیدرات از دست می دهد. دلیل این امر این است که سطح پایین انسولین در بدن باعث می شود کلیه ها مقدار زیادی سدیم دفع کنند. علاوه بر این، کربوهیدرات ها در بدن به شکل گلیکوژن ذخیره می شوند. گلیکوژن مولکول های آب را به کبد و ماهیچه ها متصل می کند. هنگامی که سطح کربوهیدرات ها در جریان خون کاهش می یابد، میزان گلیکوژن به طور خودکار کاهش می یابد و سطح آب را با خود پایین می آورد.

کاهش اولیه دریافت کربوهیدرات ها باعث از دست دادن سدیم همراه با آب در بدن می شود که منجر به بیشترین کاهش وزن در دوره اولیه می شود.

غذاهایی که باید در یک رژیم کم کربوهیدرات مورد هدف قرار گیرند

یک رژیم کم کربوهیدرات به افراد نیاز دارد که غذاهای پر کربوهیدرات را کاهش دهند. این بدان معناست که مردم باید رژیم غذایی خاصی را انتخاب کنند که سرشار از پروتئین و چربی باشد. خوشبختانه، تعداد زیادی جایگزین سالم وجود دارد که سرشار از چربی های سالم و همچنین پروتئین هستند.

گوشت و مرغ: گوشت شامل هر نوع گوشت فرآوری نشده ای است که می توانید تصور کنید مانند گوشت گاو، بره، گوساله و خوک. در مورد مرغ، همیشه سعی کنید بوقلمون، مرغ، اردک و هر مرغ دیگری را با پوست آنها بخورید. به هر قیمتی باید از گوشت فرآوری شده اجتناب کرد، اما اگر هوس شما را فرا گرفت، همیشه گوشتی را انتخاب کنید که کمترین میزان کربوهیدرات را در خود داشته باشد.

غذای دریایی: همیشه از ماهی یا صدف پرورشی یا پرورشی پرهیز کنید. در عوض، غذاهای دریایی وحشی یا تازه صید شده را انتخاب کنید.

چربی های سالم: تمام چربی ها و روغن هایی که در دمای اتاق جامد هستند مانند گوشت خوک، کره و روغنی بسیار سالم هستند. از روغن های ترانس و هیدروژنه خودداری کنید.

در مجموع، همه چیز در این رژیم توصیه می شود، به جز غذاهایی که حاوی قند، نشاسته و روغن های التهاب زا هستند.

یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات ممکن است در ابتدا معجزه کند، اما یک برنامه ورزشی سالم باید در طول مسیر برای کمک به کاهش وزن دنبال شود. علاوه بر این، کاهش وزن سریع در رژیم غذایی کم کربوهیدرات بدون هیچ گونه راهنمایی یا راهنمایی می تواند مضر باشد، بنابراین همیشه سعی کنید از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر