چرا رژیم کتو در طولانی مدت بد است؟

برای اینکه بفهمید چرا رژیم کتو در درازمدت بد است، باید در وهله اول نحوه عملکرد رژیم کتوژنیک را بدانید. رژیم کتو رژیمی است که کربوهیدرات بسیار کمی دارد که یکی از منابع اصلی انرژی برای بدن است.

در طول هضم، بدن غذاهای غنی از کربوهیدرات را تجزیه می کند و گلوکز تولید می کند که به عنوان منبع اصلی سوخت برای انرژی برای حرکت بدن استفاده می شود. وقتی بدن از کربوهیدرات محروم می شود، منبع سوخت خود را از گلوکز به چربی و کتون تغییر می دهد. این مرحله به عنوان کتوز شناخته می شود، جایی که بدن به چربی و کتون ها به عنوان منبع اصلی سوخت خود برای انرژی متکی است. بدن معمولاً ۳ یا ۴ روز پس از شروع رژیم به این حالت می رسد.

این تغییر در رژیم غذایی معمولاً با علائم مختلفی مانند تحریک پذیری، سردرد، مشکلات تمرکز، سرگیجه، بوی بد دهان، درد معده، مشکل در خواب، یبوست، گیجی و بسیاری دیگر همراه است. به همین دلیل به این علائم آنفولانزای کتو نیز می گویند.

به طور معمول، علائم آنفولانزای کتو در عرض یک هفته کاهش می یابد و بدن شروع به کاهش وزن می کند. کاهش وزن اغلب می تواند کاملاً قابل مشاهده و چشمگیر باشد. اکثر مردم می توانند بسیار خوشحال شوند که رژیم غذایی را کارآمد ببینند. اما این می تواند با برخی از اثرات منفی همراه باشد که می تواند برای سلامتی شما بد یا حتی خطرناک باشد.

شما باید درک کنید که بدن شما برای زندگی سالم به یک رژیم غذایی متعادل نیاز دارد. به محض اینکه بدن خود را از انواع خاصی از غذاهای سالم استفاده می کنید، یک عدم تعادل در سیستم شما ایجاد می شود که می تواند منجر به کمبود مواد مغذی شود. اگر بدن شما همچنان کمبود مواد مغذی را به طور طولانی مدت تجربه کند، می تواند خطرات زیادی برای سلامت عمومی شما ایجاد کند.

کمبود مواد مغذی می تواند منجر به کم آبی و عدم تعادل الکترولیت شود که کاملاً مستند است. رژیم کتوژنیک همچنین دارای فیبر و مواد معدنی کم مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم و ویتامین های A، B و B6 است. بنابراین، باید میزان مصرف آب خود را افزایش دهید. همچنین باید برای کمک به جلوگیری از فهرست طولانی از شرایط سلامتی که می تواند با کمبود مواد مغذی همراه باشد، برای دریافت مکمل مناسب با پزشک خود مشورت کنید.

اما تا کنون، بزرگترین مشکل این شکل از رژیم غذایی پایداری است. هنگامی که بدن خود را از غذاهای مورد علاقه خود محروم می کنید، ممکن است بدن شما شروع به افزایش هوس کند و شما را مجبور به ترک رژیم غذایی خود کند. و هنگامی که یک بار دیگر به غذا خوردن عادی برگردید، افزایش وزن مجدد نیز می تواند چشمگیر باشد. این می تواند دوباره با عوارض جانبی همراه باشد، زیرا بدن شما شروع به تنظیم مجدد گلوکز به عنوان منبع اصلی سوخت خود برای انرژی می کند.

به همه این دلایل، رژیم کتو را نمی توان به عنوان یک راه حل طولانی مدت برای کاهش وزن استفاده کرد. اگر می‌خواهید در کوتاه‌مدت با عجله وزن کم کنید و آمادگی دارید علائم ناراحت‌کننده را پشت سر بگذارید، شاید بتوانید این راه‌حل را امتحان کنید. اما رفتن به این سبک زندگی به عنوان یک راه حل دائمی و طولانی مدت برای کاهش وزن می تواند ایده بدی باشد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر