چرا دسر باید بخشی از وعده غذایی روزانه شما باشد؟

طعم لذیذ دسرها می تواند هر دلی را آب کند و لبخندی درخشان را به لب بیاورد. ما همیشه از یک تکه پای سیب، کیک گدازه مذاب یا کیک های کوچک لذت می بریم. برخلاف قراردادهای رایج، دسر می تواند برای سلامتی شما مفید باشد. می‌توانید دسرهای مقوی را همیشه میل کنید، چه در وعده‌های ظهر یا عصر، چه به عنوان بخشی از چای صبح یا عصر. در اینجا پنج دلیل اصلی برای افراط در دسر آورده شده است.

دسر و تغذیه

دسر نه تنها خوشمزه است بلکه مغذی نیز هست. یک رژیم غذایی متعادل از سبزیجات، پروتئین و غلات کامل، همراه با مقدار متوسطی از دسر، هم مغذی است و هم به حفظ سلامت بدن و ذهن کمک می کند. شکلات تلخ را در رژیم غذایی خود بگنجانید که منبع غنی از ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و فیبر است. محققان ثابت کرده اند که شکلات تلخ باعث تقویت سلامت قلب، جلوگیری از فشار خون بالا و برخی سرطان ها می شود.

دسرها به عنوان تقویت کننده خلق و خو

هر زمان که در حال بدی هستید، اغلب به یک جعبه شکلات تلخ روی می آورید تا شما را به سطح بالاتری از شادی واقعی برساند. هنگامی که ما غذاهای شیرین می خوریم، مغز یک ماده شیمیایی به نام دوپامین ترشح می کند که باعث می شود احساس مثبتی داشته باشیم و به سلامت عاطفی کلی ما کمک می کند. دسر مورد علاقه شما نه تنها بر بدن و ذهن شما تأثیر می گذارد، بلکه روحیه شما را با نشاط بالا می برد. از این رو، از دسر خود لذت ببرید و زندگی را به طور کامل انجام دهید.

دسر و کنترل وزن

افرادی که رژیم دارند اغلب اهمیت کربوهیدرات ها را برای بدن نادیده می گیرند. افراد چاق بهتر می توانند با خوردن یک صبحانه سرشار از پروتئین و کربوهیدرات، از جمله دسر، وزن خود را کاهش دهند. میل به شیرینی یکی از دلایل اصلی شکست رژیم غذایی است. رفتن به یک رژیم غذایی بدون قند به عنوان بخشی از برنامه کاهش وزن به احتمال زیاد منجر به پرخوری و افراط در مصرف بیش از حد می شود. با یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات، بدن میل به شیرینی جات دارد و زیاده روی های مناسب می تواند هوس بدن را کاهش دهد و باعث می شود فرد در طول روز کمتر گرسنه شود. تعادل غذای مغذی و ورزش منظم می تواند برای کنترل وزن معجزه کند و منجر به موفقیت رژیم غذایی و سلامتی بهتر شود. مزایای سلامتی دسر ثابت شده است، و منطقی است که سهم روزانه خود را از آن در رژیم غذایی خود بگنجانید.

دسرها و رژیم غذایی متعادل

خوبی داشتن دسر این است که میوه را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید. میوه ها منابع غنی از مواد مغذی ضروری هستند که برای تقویت سیستم ایمنی بدن و حفظ سلامت و قوی بودن شما مورد نیاز هستند. با این حال، سبک زندگی شلوغ ما باعث می شود که اهمیت میوه ها را نادیده بگیریم. شما می توانید با خوردن یک دسر سالم از ماست یونانی در صبحانه خود که به آن زغال اخته و تمشک اضافه شده است، از مصرف روزانه میوه خود اطمینان حاصل کنید. با تعداد بی شماری از گزینه های موجود با دسر خلاق باشید.

دسر و رژیم

آیا می دانید که بیماران بیمارستانی وقتی بعد از بیماری اشتهای خود را از دست می دهند، دسر یا پودینگ کیک گیلاس سرو می کنند؟ این به این دلیل است که مصرف کربوهیدرات های قندی برای بیماران راحت تر و لذت بخش تر از سایر غذاهاست. کاهش ناگهانی مصرف کربوهیدرات و قند در وعده غذایی منجر به کمبود گلوکز در بدن می شود. این باعث ایجاد احساس مه روانی، سستی و حواس پرتی در فرد می شود. دلیل دیگری برای گنجاندن دسر مورد علاقه خود در رژیم غذایی روزانه است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر