چرا باید با رژیم کم کربوهیدرات چربی بخورم؟

رژیم‌های کم کربوهیدرات برای افرادی که بیشتر به رژیم‌های معمولی کم‌چرب و پر فیبر عادت دارند، زمانی که سعی در کاهش وزن دارند، بسیار عجیب به نظر می‌رسد. این به این دلیل است که غذاهایی که در مقادیر تقریباً نامحدود در سنتی مجاز هستند مانند میوه ها و سبزیجات، برنج و برنج یا به شدت محدود شده اند یا ماکارونی به طور کلی ممنوع هستند، و غذاهایی که با برنامه کم چرب مانند پنیر پرچرب دست نمی زنید. گوشت چرب و زرده تخم مرغ در رژیم های غذایی کم کربوهیدرات مانند اتکینز کاملاً خوب در نظر گرفته می شوند.

علاوه بر این، در یک رژیم غذایی کم چرب، شما باید از جایگزین های کم چرب برای غذاهای چرب استفاده کنید، مانند سس مایونز کم چرب و کره کم چرب، و پنیر کم چرب – اینها در اتکینز مجاز نیستند، شما تشویق به خوردن کامل چربی خواهید شد. نسخه ها بنابراین، چرا این مورد است؟

خوب، بدن می تواند با چربی یا کربوهیدرات تامین شود. کربوهیدرات در ابتدا به عنوان گلیکوژن در عضلات شما ذخیره می شود و این منبع انرژی ترجیحی بدن است. آنچه استفاده نمی شود به چربی تبدیل می شود تا زمانی که گلیکوژن در دسترس نیست برای استفاده بعدی ذخیره شود. در یک رژیم غذایی استاندارد و بدون کاهش وزن، این اساساً هرگز اتفاق نمی‌افتد، همیشه گلیکوژن در غذای شما وجود دارد و بدن از آن استفاده می‌کند، ذخایر چربی دست نخورده باقی می‌ماند و وزن شما ثابت می‌ماند. اگر بیش از حد چربی و/یا کربوهیدرات بیش از حد بخورید، همیشه مقدار اضافی آن ذخیره می شود و وزن شما افزایش می یابد.

اگر کالری دریافتی خود را کاهش دهید، که ساده ترین کار با حذف چربی است زیرا حاوی بیشترین کالری در هر گرم از گروه های غذایی است، وزن کم خواهید کرد. این یک رژیم غذایی سنتی است.

اگر مقدار کربوهیدراتی را که می خورید کاهش دهید، بنابراین گلیکوژنی برای بدن وجود ندارد که از آن استفاده کند، به چربی به عنوان منبع اصلی سوخت تبدیل می شود و وزن کم می شود. این یک رژیم کم کربوهیدرات است.

از آنجایی که یک رژیم کم کربوهیدرات بدن را مجبور می کند که از یک دستگاه گلیکوژن سوز به دستگاهی بر خلاف دستگاه چربی سوز تغییر وضعیت دهد (و این ممکن است چند روز طول بکشد، بنابراین باید همیشه از یک رژیم کم کربوهیدرات استفاده کنید تا کار کند. یک رژیم غذایی کم چرب که در آن شکست آنقدرها هم مشکل نیست)، شما باید مقداری انرژی اضافی از چربی دریافت کنید، مهم نیست چقدر چربی در بدن خود دارید تا بسوزانید، در غیر این صورت بدن را گرسنگی می‌کشید.

اگر بخواهید رژیم غذایی کم‌چربی و کربوهیدرات داشته باشید، فقط پروتئین می‌خورید و پروتئین، در حالی که بدن برای بسیاری از فرآیندهای شیمیایی به آن نیاز دارد، منبع خوبی برای انرژی نیست.

به همین دلیل است که باید یک روش یا روش دیگر را انتخاب کنید – زیرا بدن شما می تواند به یکی از دو روش کار کند، برای کاهش وزن یا باید با چربی یا کربوهیدرات متحد شوید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر