وقتی در یک فانک گیر می کنید چگونه از خود مراقبت بیشتری کنید

وقتی در یک فانک گیر می کنید چگونه از خود مراقبت بیشتری کنید


هنگامی که سلامت عاطفی ما ضربه می خورد ، احساسات قریب به اتفاق می تواند به سرعت ایجاد شود. این احساسات می توانند غیرقابل پیش بینی ، ناتوان کننده و حتی ترسناک باشند. شاید قلب شما شروع به تپش کند ، قفسه سینه شما سفت شود ، یا عصبانیت یا سرخوردگی را تجربه کنید. در حالی که این احساسات ممکن است کمتر از ایده آل باشند ، شما تنها نیستید – در واقع ، اگر بدانید چند نفر در مبارزه شما سهیم هستند ، شگفت زده خواهید شد. مطالعه اخیر توسط انجمن روانشناسی آمریکا او دریافت که 67 درصد از آمریکایی ها در حال حاضر احساس غرق شدن را تجربه می کنند و بیش از 80 درصد آنها علائم استرس طولانی مدت را تجربه می کنند. همانطور که می بینید ، همه ما می توانیم از پشتیبانی کمی استفاده کنیم! بنابراین اگر در فکر این هستید که چگونه اضطراب را کاهش دهید یا در مواقع ناراحتی چکار کنید ، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم.

در پیش رو ، نکاتی کاربردی در مورد نحوه مراقبت از خود ، بدون توجه به آنچه در حال گذراندن هستید ، خواهید یافت.

نکاتی سریع برای تقویت سلامت روانی برای همه چیزهایی که احساس می کنید

حقیقت این است که استرس اجتناب ناپذیر است. همه ما محرک هایی داریم و همه ما شرایط سختی را پشت سر گذاشته ایم که ما را به افراط می رساند (و اگر سرتان را تکان می دهید ، نه ، لطفاً اسرار خود را به ما بگویید). در حالی که ما می توانیم از اقدامات پیشگیرانه برای حفظ سلامت خود استفاده کنیم (فکر کنید: الف رژیم غذایی غنی از مواد مغذیما نمی توانیم از بروز موقعیت های استرس زا (مانند شروع به مدیتیشن یا خواب کافی) جلوگیری کنیم. به همین دلیل است که ما استراتژی های مقابله و نکات عملی را ارائه می دهیم که می توانید در صورت نیاز به پشتیبانی از آنها استفاده کنید!

بنابراین دفعه بعد که احساس می کنید گیر کرده اید ، تنها هستید ، استرس دارید یا کمتر از خود متعادل خود هستید ، این نکات سریع سلامت روان را امتحان کنید. این ابزارها می توانند به تنظیم سیستم عصبی شما کمک کنند و به شما احساس آرامش بدهند.

وقتی احساس اضطراب می کنید چه باید بکنید

تنفس عمیق را تمرین کنید

وقتی احساس اضطراب می کنید ، به تنفس خود بازگردید. چشمان خود را ببندید ، روی یک صندلی راحت بنشینید و یک دست را روی سینه و یکی دیگر را روی شکم خود قرار دهید. از طریق بینی خود را برای شمارش 1-2-3-4 دم کنید ، مکث کنید ، سپس به همان تعداد دفعات به آرامی از طریق دهان بازدم کنید. تکرار!

استنشاق عمیق اسانس اسطوخودوس را انجام دهید

یک بطری کوچک اسطوخودوس ارگانیک را در دست داشته باشید. هر زمان که احساس اضطراب یا استرس می کنید ، یک یا دو قطره به مچ دست خود بیفزایید و یک نفس عمیق بکشید و ذهن خود را تغییر جهت دهید.

پیاده روی های بدون وقفه داشته باشید

تلفن خود را در خانه بگذارید و پیاده روی بدون حواس پرتی انجام دهید. به سادگی حرکت دادن بدن می تواند افکار مضطرب را با تغییر ذهن شما از وضعیت جنگ یا گریز به استراحت و هضم کاهش دهد.

مدیتیشن کنید

هنگامی که احساس خستگی می کنید و نمی دانید چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید ، با یک مدیتیشن کوتاه پنج دقیقه ای ذهن خود را آرام کنید. این را پنج دقیقه امتحان کنید آرامش کن مدیتیشن توسط آماندا گیلبرت برای کمک اضطراری!

وقتی احساس می کنید گیر کرده اید چه باید بکنید؟

یک تغییر کوچک ایجاد کنید

آیا در فکر این هستید که وقتی غرق شده اید و در الگوی فکری منفی گیر کرده اید چه باید بکنید؟ با یک تغییر کوچک شروع کنید. شاید ذهنیت خود را تغییر دهید ، وعده های غذایی سالم تری بخورید یا فقط ده دقیقه زودتر از خواب بیدار شوید تا به دقت آن را در برنامه صبحگاهی خود قرار دهید. تغییرات کوچک با گذشت زمان به تغییرات بزرگ تبدیل می شوند!

برای داشتن طرز فکر مثبت از شر ذهنیت منفی خلاص شوید

تغییر دیدگاه می تواند فوراً برای سلامت روان شما مفید باشد. وقتی افکار منفی شما را فرا می گیرد ، به چیزی فکر کنید که برای آن سپاسگزار هستید و تغییر ذهنیت خود را مشاهده کنید.

مرتبط با: 3 هک متخصص برای شکستن چرخه تفکر منفی

بیش از حد فکر و تردید در خود را متوقف کنید

به راحتی می توانید هر سناریوی “چه می شود اگر” را در ذهن خود پخش کنید و بدترین را تصور کنید. اما اگر در فکر این هستید که چگونه می توانید اضطراب خود را کاهش دهید ، وقت آن است که بر احساسات خود تسلط پیدا کنید! به جای تصور بدترین ها ، به بهترین ها فکر کنید. میخوای چی باشه؟ در مرحله بعد ، تصور کنید این سناریوی مثبت در حال وقوع است. شما به سادگی ذهن خود را بازسازی می کنید! با گذشت زمان ، شما یاد خواهید گرفت که این الگوهای فکری منفی را “حذف” کنید.

تهیه لیستی از اهداف

هم کوتاه مدت و هم بلندمدت فکر کنید. امروز می خواهید به چه چیزی برسید؟ این هفته؟ این ماه؟ امسال؟ ایجاد برنامه می تواند به بهبود انگیزه کمک کرده و شما را تشویق به اقدام کند.

یک سرگرمی جدید را امتحان کنید

وقتی عجله دارید ، سرگرمی جدیدی را پیدا کنید که به شما علاقه دارد. در مورد آن فکر کنید: یک آموزش یوگا ، یک کلاس آشپزی یا یک دوره آموزشی جالب!

وقتی احساس خستگی می کنید چه کار کنید

برای یک لیوان بزرگ آب

اغلب کم آبی بدن (حتی کوچکترین) ممکن است باعث احساس خستگی و خواب آلودگی شود. فراتر از انرژی شما ، این می تواند بر روحیه ، استرس و حتی خواب شما تأثیر بگذارد. ابتدا یک لیوان بزرگ آب بنوشید و یک بطری را در طول روز با خود حمل کنید. وقتی احساس خستگی می کنید آن را میل کنید!

یک میان وعده غنی از انرژی بخورید

یک میان وعده پر از مواد مغذی برای کاهش استرس می تواند به مبارزه با خستگی و افزایش انرژی کمک کند. سعی کنید میان وعده های غنی از مواد مغذی بخورید. غذاهای تقویت کننده انرژی مانند روی ، امگا 3 ، ویتامین های گروه B و ویتامین C.

دوش آب سرد گرفتن

علاوه بر تسکین درد ماهیچه ها و بهبود شفا ، پژوهش نشان می دهد که دوش آب سرد می تواند خلق و خو را بهبود بخشد و خستگی را کاهش دهد. همیشه در سرما ایستاده است اکثر لذت بخش ، ما نمی توانیم انکار کنیم که بعد از آن چقدر سرحال بودیم!

در فضای باز قدم بزنید

چه پیاده روی کنید و چه ورزش های سبک انجام دهید ، تمرینات با شدت کم می توانند انرژی شما را افزایش داده ، استرس را کاهش داده و حتی شما را پربارتر کنند.

مرتبط با: 10 کاری که باید انجام دهید اگر همیشه خسته هستید

وقتی غمگین هستید باید چکار کنید؟

احساسات خود را ثبت کنید

به جای احساسات خود ، آنها را روی کاغذ بگذارید. ما آن را “تخلیه مغز” می نامیم – فقط هر آنچه در ذهن شماست بنویسید و آن احساسات را دور بریزید!

گریه کردن

گاهی اوقات یک گریه خوب کاتارتیک دقیقاً همان کاری است که باید هنگام ناراحتی یا ناراحتی انجام دهید. در واقع ، الف مطالعه هاروارد گریه نشان می دهد که مواد شیمیایی خوب اکسی توسین و مواد مخدر درون زا ، که بیشتر به عنوان اندورفین شناخته می شود ، آزاد می کند. این می تواند درد را از نظر جسمی و روحی تسکین دهد!

نظافت اتاق یا منطقه

آیا می دانید نظافت و سلامت روان مهم است؟ مرتبط با؟ یک فضای تمیز می تواند به کاهش احساس اضطراب و ناراحتی کمک کند در حالی که به عنوان یک راه مiveثر برای پاکسازی سر عمل می کنید.

شروع یک دفتر خاطرات شکرگزاری

حتی در بدترین روزها ، همیشه چیزی برای شکرگزاری وجود دارد. یک لیست قدردانی شروع کنید و آن را دائماً اضافه کنید. هر زمان که احساس بدی ، گم شدن یا ناراحتی داشتید ، دوباره دفتر خاطرات خود را بخوانید و همه چیزهای مثبت زندگی خود را به خود یادآوری کنید!

وقتی ناامید یا عصبانی هستید چه باید بکنید

نفس بکشید و تا 10 بشمارید

آن نفس های آرام و عمیقی که قبلاً در مورد آنها صحبت کردیم؟ برگرد به اینجا. وقتی احساس عصبانیت یا عصبانیت می کنید ، یک نفس عمیق بکشید و تا ده بشمارید. آیا هنوز احساس بیقراری می کنید؟ تنفس خود را تا زمانی که تنش شروع به از بین رفتن کند ادامه دهید. با یک ذهن شفاف تر و آرام تر به وضعیت باز خواهید گشت.

تمرین HIIT انجام دهید

تمام آن انرژی آتشین را به ضربان قلب منتقل کنید. تمرین HIIT! شما احساسات منفی را با آن هورمون های خوب که سیستم شما را پس از تمرین عرق می کند ، عوض می کنید.

فعالیت ذهنی مورد علاقه یا تکنیک رفع استرس را تمرین کنید

شاید نفس عمیق بکشید جریان یوگایا آرام بخش حمام نمک اپسومبه چیزی را پیدا کنید که به شما احساس خنکی ، آرامش و جمع آوری می دهد.

وقتی احساس تنهایی می کنید باید چکار کنید؟

شبکه پشتیبانی پیدا کنید

این می تواند خانواده ، دوستان ، سازمان های محلی و البته پزشک یا درمانگر شما باشد. در خاتمه: هنگامی که احساس تنهایی می کنید ، درخواست پشتیبانی کنید! افراد زیادی هستند که آماده و مایل به کمک هستند.

مهربانی تصادفی

خوشحال کردن شخص دیگری باعث می شود شما نیز احساس خوشبختی کنید (و کمتر احساس تنهایی کنید). این برنامه رایگان ، ساده و برای روح مفید است.

رسانه های اجتماعی را خاموش کنید

گاهی اوقات رسانه های اجتماعی آنقدرها هم اجتماعی نیستند. در حقیقت ، اگر احساس تنهایی می کنید ، گاهی اوقات باعث می شود احساس انزوا بیشتری کنید. یک سم زدایی در رسانه های اجتماعی انجام دهید و لحظه را زندگی کنید! با یک دوست تماس بگیرید ، به یک غریبه لبخند بزنید یا در یک کافه بنشینید و روابط واقعی را در اولویت قرار دهید.

دوستان خزدار را در آغوش بگیرید

شاید شما سگی را به فرزندی پذیرفته اید ، در پناهگاه حیوانات محلی داوطلب شده اید یا زمانی را با حیوان خانگی خزدار دوست خود گذرانده اید! علاوه بر این که عشق بی قید و شرط به ما می بارد ، حیوانات خانگی ، نشان داده شده برای بهبود روحیه ، کاهش استرس و ایجاد احساس تنهایی کمتر.

به یک کلاس ورزشی جدید بپیوندید

اگر می توانید ، عرق کردن در کلاس ورزش یا تناسب اندام گروهی می تواند راهی عالی برای ملاقات با افراد جدید و همفکر باشد!

به انجمن FitOn ما بپیوندید

به صورت رایگان در FitOn ثبت نام کنید و به انجمن آنلاین ما بپیوندید. با راهنمایی و مشاوره متخصصان ، تمرینات مربیان برتر و موارد دیگر ، احساس می کنید بخشی از چیزی بزرگتر از خودتان هستید. ثبت نام برای FitOn PRO و دسترسی به دستور العمل های مورد تایید متخصص تغذیه و اینستاگرام و صفحه فیس بوک و خود را به دیگر اعضای FitOn معرفی کنید

نکاتی برای تقویت فوری سلامت روان

اجازه ندهید احساسات شما بر زندگی شما غلبه کند! این لیست را مفید نگه دارید و دفعه بعد که به کمی کمک نیاز دارید ، نکات کاربردی ما را بررسی کنید. با این حال ، به خاطر داشته باشید که این استراتژی های مقابله ای جایگزین نیاز به مراقبت یا مشاوره پزشکی نمی شود. اگر متوجه شدید که این احساسات زندگی روزانه شما را مختل می کند ، با یک پزشک متخصص مانند پزشک یا درمانگر خود صحبت کنید. در حالی که این نکات به عنوان مکانیسم های مقابله م effectiveثر عمل می کنند ، هر کس متفاوت است. به هر حال ، سلامتی و شادی شما هدف شماره یک ما است!

برنامه FitOn را برای نکات سلامتی بیشتر ، تمرینات برای هر سطح تناسب اندام ، مدیتیشن زمینی و موارد دیگر بارگیری کنید!



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *