وعده های غذایی Nutrisystem در مقابل وعده های غذایی سالم – مقایسه کالری، کربوهیدرات و پروتئین

اخیراً ایمیلی دریافت کردم که از من پرسید که آیا خوردن وعده‌های غذایی سالم به اندازه رژیم غذایی سیستم تغذیه مؤثر است یا خیر. من فقط با یکی از اینها تجربه دارم، اما گمان می کنم که پاسخ به این سوال منفی باشد. دلیل این امر این است که وعده های غذایی سالم گاهی حاوی کالری، کربوهیدرات، چربی و قند بیشتری هستند. من گمان می کنم که با مصرف بیش از حد اینها ممکن است مشکلی برای وارد شدن به حالت چربی سوزی (یا کتوز) داشته باشید. برای کمک به نشان دادن اینکه چگونه این اتفاق می‌افتد، در مقاله زیر یک وعده غذایی سیستم تغذیه‌ای را با یک وعده غذایی سالم مقایسه می‌کنم.

برای مقایسه غذاهای مشابه، در هر دو برنامه از یک غذای مرغ ایتالیایی استفاده خواهم کرد. در ابتدا، من نگاهی به فتوچین آلفردو مرغ انتخابی سالم خواهم انداخت. این وعده غذایی حاوی ۲۹۰ کالری، ۶ گرم چربی، ۴۱ گرم کربوهیدرات، ۱۶ گرم قند و ۱۶ گرم پروتئین است. محتوای کالری، چربی، کربوهیدرات و قند بیشتر از آن چیزی است که من برای اهداف خودم می‌خواهم، اما همه افراد متفاوت هستند.

حالا بیایید به مرغ و ماکارونی Nutrisystem در سس cacciatore نگاه کنیم. این وعده غذایی تنها ۱۳۰ کالری، ۲ گرم چربی، ۱۸ گرم کربوهیدرات، ۷ گرم قند و ۱۰ گرم پروتئین دارد.

چیزی که فوراً متوجه من می شود این است که در یکی از این خوراکی ها ۱۶۰ کالری بیشتر، ۴ گرم چربی بیشتر، ۲۳ کربوهیدرات بیشتر، ۹ قند بیشتر و ۶ گرم پروتئین کمتر وجود دارد. به نظر من این بیش از حد می تواند تفاوت زیادی در نتایجی که می بینید ایجاد کند. مسلماً یک وعده غذایی سالم دارای پروتئین بیشتری است، اما مقدار بسیار بیشتر کربوهیدرات ممکن است مخالف این موضوع باشد. و نسبت کربوهیدرات به پروتئین در وعده غذایی سیستم تغذیه مطلوب تر است.

همچنین به خاطر داشته باشید که در یکی از این رژیم ها سه وعده غذایی و یک دسر و میان وعده میل می کنید. اگر هر وعده غذایی این نوع کمبود داشت، این اعداد قطعاً با هم جمع می شدند. همچنین، من نتوانستم هیچ خوراکی برای صبحانه از انتخاب سالم پیدا کنم. بنابراین، یا در اینجا تنها خواهید بود یا باید از نان شرکت برای نان تست استفاده کنید.

این بدان معنا نیست که هر یک از این دو گزینه بد هستند. اما زمانی که رژیم می گیرید، هر کالری و هر گرم کربوهیدرات، پروتئین و قند تا حدودی اهمیت دارد. یکی از این خطوط بسیار بیشتر از دیگری است و اگر این مقدار در وعده های غذایی یک هفته محاسبه شود، به نظر من این تفاوت می تواند بسیار قابل توجه باشد به طوری که نتایج نیز احتمالاً متفاوت خواهد بود. این امر می تواند به ویژه در صورتی صادق باشد که بخواهید به مصرف کربوهیدرات کمتر و همچنین کالری کمتری متکی باشید به این امید که وارد کتوز شوید تا بتوانید به جای کربوهیدرات ها چربی بسوزانید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر