نکات کاربردی برای کاهش وزن

تمرکز اصلی برای سفر کاهش وزن شما باید بر روی برنامه های غذایی و ورزش باشد. رژیم غذایی شما سطح انرژی شما را کنترل می کند، در حالی که ورزش روتین با دادن یک توده بدون چربی بدن شما را تقویت می کند.

روال رژیم غذایی

هنگام تلاش برای کاهش وزن، غذاهای خاصی وجود دارد که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید در حالی که برخی دیگر را به طور کامل از آنها دوری کنید. آنچه در بدن خود وارد می کنید، سلامت کلی بدن شما را تعیین می کند.

• روز خود را با یک صبحانه پر انرژی شروع کنید: نخوردن صبحانه رایج ترین اشتباهی است که افراد هنگام تلاش برای کاهش وزن مرتکب می شوند، اما گرسنگی دادن به خودتان کمکی نمی کند. در عوض، یک وعده غذایی پر پروتئین و فیبر بخورید تا روز خود را شروع کنید. اینها شامل تخم مرغ، بلغور جو دوسر، میوه ها و سبزیجات است.

• میان وعده های غذایی سالم بخورید: به جای خوردن شکلات، کیک و بیسکویت، جایگزین های سالم تری مانند یک مشت آجیل، هویج بچه، سالاد و غیره را انتخاب کنید.

• اجتناب از محصولات گندم: گلوتن موجود در دانه گندم به سختی هضم می شود. از این رو باعث می شود که بدن چربی را عمدتاً در اطراف کمر شما جمع کند. جایگزین های زیادی برای گندم وجود دارد که عبارتند از: آرد بادام، آرد کاساوا، آرد گرمی، آرد تف و غیره.

• غذاهای با فیبر بالا و کم چرب بخورید: فیبر رژیمی قند خون شما را کنترل می کند، از یبوست جلوگیری می کند و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارد و از این رو به کاهش وزن کمک می کند. فیبر هوس های غیر ضروری را مهار می کند. این غذاها عبارتند از کلم بروکلی، دانه چیا، سیب زمینی شیرین، عدس، لوبیا سیاه، لوبیا چشم بلبلی، نخود و غیره.

• آب فراوان بنوشید: آب حاوی کالری صفر است و سموم را از بدن شما دفع می کند. هیدراته نگه داشتن بدن، فعالیت اندام های داخلی و پوست را بهینه می کند تا جوان و درخشان به نظر برسد. بر نوشیدن حداقل هشت لیوان آب در روز تمرکز کنید. اگر طعم آب ساده را دوست ندارید، می توانید آن را با لیمو، نعناع یا خیار دم کنید. اینها را در یک ظرف بزرگ به آب خود اضافه کنید و بگذارید یک شب بماند تا بهترین نتیجه را بگیرید.

• از نوشیدنی‌های گازدار و آب‌میوه‌های مصنوعی خودداری کنید: این نوشیدنی‌ها حاوی قندهای فرآوری‌شده و مقادیر زیادی کالری هستند. که برای بدن شما سمی هستند. نوشیدن آبمیوه تازه بهترین انتخاب است.

روتین ورزش

فعال نگه داشتن بدن ضروری است زیرا متابولیسم آن را بهبود می بخشد. فعالیت‌های بدنی زیادی وجود دارد که می‌توانید برای این کار انجام دهید.

تمرینات قلبی عروقی برای کاهش وزن ایده آل هستند. آنها را شامل می شود

• دوچرخه سواری،

• شنا کردن،

• دویدن،

• طناب پرش،

• بالا رفتن از پله و غیره.

این تمرینات نه تنها به کاهش وزن کمک می کند بلکه سلامت قلب شما را نیز حفظ می کند.

فعالیتی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید تا از روند کاهش وزن لذت ببرید. پیوستن به باشگاه می تواند بهترین گزینه باشد، زیرا با افراد دیگری با همان برنامه ملاقات خواهید کرد و آنها شما را با انگیزه نگه می دارند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر