نکات رژیم غذایی تعطیلات – بدون اضافه وزن جشن بگیرید

اگر تا به حال رژیم گرفتن را در طول فصل تعطیلات امتحان کرده اید، می دانید که این دو با هم ترکیب نمی شوند. در واقع، هر فرد به طور متوسط ​​در طول هفته های بین روز شکرگزاری و روز سال نو حدود ۶ پوند اضافه وزن دارد. در حالی که اجتناب از افزایش وزن در طول تعطیلات یک شاهکار فوق العاده است، کاهش وزن مانند تلاش برای یافتن یک هدیه عالی برای کریسمس است که تقریبا غیرممکن است. بنابراین، به جای رژیم گرفتن در تعطیلات، بیشتر به آنچه می خورید و مقدار آن توجه کنید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به جلوگیری از افزایش وزن کمک می کند.

تعطیلات را مرتب نگه دارید. تعطیلات ماه نیستند، فقط روز هستند و هر روز از ۱ دسامبر تا ۲ ژانویه تعطیل نیست! اینجوری بهش نگاه کن؛ ۳۲ روز از ۱ دسامبر تا ۲ ژانویه وجود دارد. سه وعده غذایی در روز به مدت ۳۲ روز در مجموع ۹۶ وعده غذایی. اکنون، به تقویم خود نگاه کنید و شمارش کنید که چه تعداد وعده یا غذای تعطیلات را انتخاب کرده اید، از جمله چهار وعده غذایی در شب و روز کریسمس، و شب و روز سال نو. اگر دو مهمانی تعطیلات اضافه کنید، مجموعاً شش وعده غذایی تعطیلات خواهد بود. با این کار ۹۰ وعده غذایی برای تعطیلات مناسب نیست. کاهش اندک کالری در این وعده‌های غذایی به شما این امکان را می‌دهد تا از غذاهای مورد علاقه خود در تعطیلات لذت ببرید.

قبل از مهمانی اشتهای خود را از بین ببرید. یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که تمام روز غذا نخورید تا کالری مهمانی را ذخیره کنید. قبل از رفتن به مهمانی، یک میان وعده سالم مانند یک تکه میوه یا سبزیجات خام، ماست یا غلات سبوس دار با کره بادام زمینی یا حتی یک لیوان شیر بدون چربی بخورید. این به شما کمک می کند تا از خوردن غذاهای پرکالری در مهمانی ها پرهیز کنید.

از غذا دوری کنید. در طول مهمانی دور میز بوفه آویزان نشوید. به مکانی دور از غذا که نمی توانید آن را ببینید بروید. دور از چشم، دور از ذهن.

میدونی چقدره کنترل سهام کلیدی است. مقدار کمی از غذاهای پرکالری مانند پوره سیب زمینی، آبگوشت، قیمه و کاسرول سبزیجات بخورید. اگر از کنار سیب زمینی شیرین و چاشنی رد شوید و سبزیجات، سالادها یا گوشت های بدون چربی را فرو کنید، ثانیه ها مشکلی ندارد. ممکن است استفاده از استراتژی یک لقمه مفید باشد. اگر نمی توانید در مقابل غذاهای پر کالری مقاومت کنید، به خودتان اجازه دهید یکی از هر کدام را گاز بگیرید تا احساس کمبود نکنید.

شراب به ضرر کمک نمی کند. نوشیدنی های الکلی به طور متوسط ​​۱۵۰-۳۰۰ کالری در هر نوشیدنی دارند. فقط ۲ تا ۳ نوشیدنی بنوشید و کالری یک وعده غذایی کامل را مصرف کنید. الکل همچنین اشتهای شما را افزایش می دهد که می تواند منجر به هوس شود.

یک حرکت! هر روز نوعی فعالیت بدنی انجام دهید. اکنون زمان حذف ورزش نیست. تعطیلات شلوغ و پر استرس است، و گاهی اوقات ممکن است تعجب کنید که چگونه به ژانویه خواهید رسید. برنامه شلوغ را بهانه نکنید. اگر ۳۰ دقیقه در دسترس ندارید، تمرین خود را در فواصل ۱۰ دقیقه ای حداقل سه بار در روز برنامه ریزی کنید.

روی خانواده تمرکز کنید نه غذا. تعطیلات زمانی برای جشن گرفتن با خانواده و دوستان است. بیشتر بر زمان‌های خاصی که با افرادی که دوستشان دارید می‌گذرانید، تمرکز کنید تا میزان غذای روی میز.

خوب است که در وعده های غذایی تعطیلات زیاده روی کنید تا زمانی که آنها متوسط ​​هستند. وقتی ژانویه فرا می رسد، خوشحال خواهید شد که دومین شیرینی را برای بابانوئل و گوزن های شمالی در بشقاب گذاشته اید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع