نکاتی برای سالم ماندن در سفرهای مکرر؟


با توجه به این دوران جهانی شدن، سفر برای بسیاری از متخصصان امری عادی است. تخمین زده می شود که در سراسر جهان، روزانه حداقل ۰.۱ میلیون پرواز با میانگین ۲ ساعت زمان سفر، فرود و برخاسته و روزانه ۶ میلیون نفر را جابه جا می کنند. بنابراین، میلیون‌ها نفر هستند که به طور معمول برای تجارت، تجارت یا تعطیلات سفر می‌کنند. سفر برای ساعات طولانی و مکرر می تواند سلامت ما را تحت تاثیر قرار دهد، به همین دلیل مراقبت از سلامتی خود در سفر ضروری است.

چند ساعت سفر انرژی زیادی را تخلیه می کند. اگر شخصی برای یک جلسه تجاری فوری سفر می کند که در آن باید یک ارائه مهم برای جلب مشتری ارائه دهد، ارائه به انرژی و تمرکز زیادی نیاز دارد. اما پس از ساعات طولانی سفر، احساس بیماری می کند و انرژی کمتری دارد. این می تواند یک شکست بزرگ برای هدف سفر باشد، به دلیل بهره وری پایین آن شخص.

از این رو، در حین سفر، باید چند برنامه روتین اضافه کنیم تا سلامتی خود را به حداکثر برسانیم تا در سفر پرانرژی و استرس نداشته باشیم.

نکاتی برای سالم ماندن در سفر

سلامت سفر

۱]هر بار تازه کنید

برای جلوگیری از بیماری مسافرت، باید بهداشت بدن را به خوبی رعایت کنید. هیچ چیز بهتر از دوش آب گرم یا آب سرد بسته به فصل قبل و بعد از شروع سفر نیست. بدن با طراوت عملکرد بدن ما را افزایش می دهد و از بیماری مسافرت جلوگیری می کند.

۲]به خوبی بدن را هیدراته کنید

نوشیدن آب زیاد در سفر ضروری است، بسیاری از مردم به دلیل مشکلات مکرر حمام از نوشیدن آب اجتناب می کنند، اما این هرگز گزینه خوبی برای محافظت از شما در برابر بیماری سفر نیست. اگر آب کمتری بنوشید، به دلیل کمبود آب در بدن، ممکن است در بدن احساس درد کنید.

آب به تمیز نگه داشتن روده ها کمک می کند و به کاهش گاز و مشکلات گوارشی در سفر کمک می کند.

آب به سم زدایی طبیعی بدن کمک می کند و مواد شیمیایی مضر تشکیل دهنده بدن ما را کاهش می دهد که می تواند منجر به از دست دادن انرژی شود. نوشیدن بیشتر غذا و خوردن غذای کمتر به حفظ سلامتی ما در سفر کمک می کند.

۳]از مصرف نوشابه و الکل خودداری کنید

توصیه می شود در مسافرت از مصرف نوشابه های گازدار یا گازدار که آب بدن را خیلی سریع تخلیه می کند و ما را بیمار می کند پرهیز شود و برای جلوگیری از حالت تهوع و خستگی از مصرف الکل در حالت نشسته مداوم پرهیز شود.

۴]کنترل رژیم غذایی

کنترل آنچه در سفر می خوریم بسیار مهم است، بسیاری از مواقع به چنین جایی سفر می کنیم که مجبوریم غذاهایی متفاوت از رژیم غذایی معمول خود بخوریم. این ممکن است مشکلات مربوط به هضم را ایجاد کند. در طول سفر، صبحانه باید به اندازه کافی خوب باشد تا ما را در طول روز انرژی نگه دارد.

همچنین توصیه می شود برای حفظ سلامت خود از رژیم مدیترانه ای پیروی کنید، این رژیم شامل خوردن میوه ها و سبزیجات تازه، غلات، عدس، تخم مرغ و غیره است.

۵]خودتان را سرگرم کنید

توصیه می‌شود گوش دادن به موسیقی ملایم یا تماشای برنامه مورد علاقه‌تان می‌تواند به شما کمک کند تا خود را مشغول نگه دارید و از بیماری سفر دوری کنید. آرام کردن مغز برای حفظ سلامتی شما در سفرهای پر استرس نیز مهم است.

۶]استراحت های مکرر داشته باشید

مهم است که روزانه به اندازه کافی استراحت کنید تا بدن خود را احیا کنید. یک چرت ۱۰ دقیقه ای همچنین می تواند بدن شما را آرام کند و به شما انرژی دهد تا روی روال سفر خود تمرکز کنید. استراحت مکرر تنفس برای آرامش و کاهش استرس ناشی از سفر مهم است.

۷]سخت بخواب

برای حفظ انرژی بدن در طول سفر و بعد از سفر، خواب کافی قبل و بعد از سفر توصیه می شود. در طول خواب، بدن ما زمانی را برای بازگرداندن عملکردهای داخلی بدن که برای حفظ سلامت و فعال نگه داشتن ما هر روز مهم هستند، دریافت می کند.

بنابراین خوابیدن برای ساعات خوب در طول زمان و بعد از آن به حفظ سلامتی ما در حین سفر کمک زیادی می کند.

۸]ورزش و مراقبه

تمرین یوگا تنفسی و تمرینات هوازی منظم نیز به فعال نگه داشتن شما قبل و بعد از سفر کمک می کند، بنابراین انجام تمرینات یوگای آرام و به دنبال آن یک برنامه ورزشی مهم است و یک رژیم غذایی خوب برای سلامت سفر ضروری است.

بسیاری از هتل های تجاری دارای برنامه تناسب اندام صبحگاهی هستند، مانند سالن بدنسازی، شنا، جلسات یوگا، رقص زومبا و غیره، شما می توانید در مورد آن پرس و جو کنید و همین موضوع را دنبال کنید تا در هنگام سفر در هتل سلامت خود را حفظ کنید.

استفاده از پله ها به جای آسانسور و پیاده روی بیشتر به جای تاکسی ایده آسانی برای حفظ تناسب اندام در سفر است. این نه تنها به هضم غذا کمک می کند، بلکه ماهیچه های شما را نیز فعال می کند، فعالیت شما را افزایش می دهد و به سلامت سفر کمک می کند.

۹]گروه پزشکی مسافرتی

همراه داشتن کیت دارویی در سفر ایده بسیار عاقلانه ای برای حفظ سلامت خود در سفر است. چند دارو مانند شربت سرفه، داروی ضدسرفه و سرماخوردگی، داروی تب، جعبه کمک های اولیه، قرص/شربت گوارشی و قرص یبوست باید به کیت داروی مسافرتی شما اضافه شود. همچنین خوشبو کننده دهان گیاهی به شاداب نگه داشتن روحیه شما در سفر کمک زیادی می کند. بسیاری از افراد در سفر با اتوبوس یا هواپیما دچار مشکل استفراغ می شوند و برای جلوگیری از استفراغ باید داروهای قطع کننده استفراغ را طبق توصیه پزشک همراه خود داشته باشند و از قرص هایی که چند ساعت قبل از شروع سفر مصرف می شود استفاده کنند.

۱۰]لباس آرامش بخش و لباس سلامت

لخته ها باید هنگام سفر تمیز و راحت باشند تا شما را از موقعیت های ناسالم دور نگه دارند. در حین سفر لباس های مسافرتی راحت مانند شلوارهای گشاد و تی شرت می توانند با یک مه سبک و راحت بسیار مفید باشند.

جوراب های شسته و لباس های تمیز به شما کمک می کند از شرمندگی سفرهای غیربهداشتی نجات پیدا کنید. هیچ کس یک مسافر بدبو و بدبو را دوست ندارد. توصیه می شود در طول سفر به طور مرتب از خدمات خشکشویی موجود استفاده کنید یا خودشوئی کنید و لباس های تمیز بپوشید تا در تمام طول روز احساس سلامت و شادابی داشته باشید.

استفاده از عطرهای سبک همیشه برای ایجاد یک محیط خوب در سفر مفید است که به جلوگیری از بیماری سفر کمک می کند.

امیدوارم مقاله بالا به شما در مراقبت از سلامتی خود در سفر کمک کند.

برای شما سفری سالم آرزو می کنم!

با تشکر برای خواندن

تیم فریق Gymbag4u.com

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/