نکاتی برای خواب خوب – برای کمک به کاهش وزن

هنگامی که در تلاش برای کاهش وزن هستید، موارد زیادی مانند رژیم غذایی، کالری دریافتی و سطح فعالیت بدنی باید در نظر گرفته شود. اما یکی از بخش های حیاتی یک سبک زندگی سالم، داشتن مقدار مناسب خواب در هر شب است. کم خوابی می تواند تأثیر قابل توجهی بر وزن بدن و تلاش شما برای رژیم غذایی داشته باشد.

تاثیر کم خوابی بر کاهش وزن

داشتن مقدار مناسب خواب هورمون های شما را کنترل می کند و از احساس استرس و خستگی جلوگیری می کند. سطوح بالای استرس باعث افزایش اشتها به جای کاهش آن می شود زیرا بدن شما کمبود خواب را جبران می کند. سطوح پایین انرژی به دلیل کم خوابی می تواند بدن شما را هوس قند کند و شما را در معرض خطر بیشتر میان وعده های ناسالم قرار دهد.

نکاتی برای داشتن خوابی راحت

اکنون که از اهمیت خواب برای وزن و سبک زندگی خود آگاه هستید، این پیشنهادات را برای کمک به خواب بهتر در نظر بگیرید:

۱. پیاده روی

ورزش در ۳ تا ۴ ساعت آخر قبل از خواب ایده خوبی نیست زیرا بدن را تحریک می کند، اما مقداری فعالیت بدنی سبک می تواند برای خواب آن شب مفید باشد. یک پیاده روی ملایم در عصر می تواند برای از بین بردن استرس های روز عالی باشد. یوگا نیز یکی دیگر از تمرینات آرامش بخش است که می تواند کمک کند.

۲. تلویزیون را خاموش کنید

به جای اینکه تمام شب را تا زمان خواب جلوی تلویزیون بگذرانید، آن را خاموش کنید و کاری آرامش بخش تر انجام دهید تا به طور طبیعی قبل از خواب سرعت خود را کاهش دهید. در مورد گرفتن یک حمام حباب خوب و روشن کردن چند شمع معطر چطور؟ اگر شریک فهمیده ای دارید، چرا ماساژ نمی خواهید و در عوض آن را پس نمی دهید؟ همچنین می توانید قبل از خواب به موسیقی آرامش بخش گوش دهید یا سعی کنید کمی مطالعه کنید. سعی کنید از فعالیت هایی مانند بازی های ویدیویی که مغز شما را بسیار تحریک می کنند اجتناب کنید.

۳. یک دفتر خاطرات یا دفتر خاطرات داشته باشید

ثبت افکار خود قبل از بازنشستگی به خواب، راهی عالی برای پاکسازی ذهن و جلوگیری از ایجاد مشکل در رختخواب با شماست. اگر عادت به داشتن دفتر خاطرات یا خاطرات روزانه دارید، افکار شما می توانند از سرتان به صفحه منتقل شوند. همچنین می توانید لیستی از آنچه می خواهید روز بعد به دست آورید تهیه کنید، این کار شما را منظم تر و استرس کمتری نگه می دارد.

۴. تمرین مدیتیشن

مدیتیشن قبل از خواب راهی عالی برای پاکسازی ذهن، مدیریت استرس و آرامش بدن است. یک اتاق ساکت پیدا کنید، چشمان خود را ببندید و در حالی که خود را رها می کنید نفس عمیقی بکشید. این نیاز به تمرین دارد، اما به آن پایبند باشید و مدیتیشن طبیعت دوم و برای کیفیت خواب شما عالی خواهد بود.

۵. از مصرف الکل خودداری کنید

نوشیدن الکل زیاد قبل از خواب راه بدی برای آرامش است. آب بدن شما را کم می کند و کیفیت خواب شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

توصیه های من را دنبال کنید تا شب راحت بخوابید، سرحال و پر انرژی از خواب بیدار خواهید شد. همیشه روز خود را با یک صبحانه سالم شروع کنید تا از خوردن تنقلات ناسالم قبل از ناهار خودداری کنید. خواب را بخش مهمی از استراتژی کاهش وزن خود قرار دهید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر