فواید تخمه آفتابگردان – یک غذای چربی سوز طبیعی

با فواید باورنکردنی تخمه های آفتابگردان برای کاهش وزن، نحوه تهیه بهترین آنها و مقداری که باید بخورید تا حداکثر سود را از تخمه آفتابگردان ببرید، کشف کنید – یکی از غذاهای شگفت انگیز چربی سوز طبیعت.

آیا تا به حال به آفتابگردان های رنگارنگ زیبایی که با گل های بزرگ، پهن و طلایی و مرکز قهوه ای تیره ترشان با افتخار در زمین های باز ایستاده اند توجه کرده اید؟ تخمه آفتابگردان از اینجا می آید. دانه ها ممکن است سیاه، خاکستری یا سبز باشند. آنها دانه های کوچکی با پوسته های سخت و اشکی شکل هستند که سیاه یا خاکستری هستند. پوسته ها ممکن است با سیاه و سفید رگه هایی داشته باشند.

این دانه ها پس از پوست کندن، طعم ملایم و آجیلی دارند و بافتی سفت و در عین حال لطیف دارند.

آیا می دانید که برای بیش از ۵۰۰۰ سال، بومیان آمریکا نه تنها از این دانه ها برای روغن استفاده می کردند، بلکه از دانه ها و همچنین گل ها برای اهداف تزئینی، مناسبت های مذهبی و رنگ استفاده می کردند؟

می توانید تخمه آفتابگردان را در طول سال از سوپرمارکت، خواربار فروشی، فروشگاه مواد غذایی بهداشتی یا فروشگاه مواد غذایی کامل خریداری کنید.

فواید چربی سوزی تخمه آفتابگردان

آنها منبع غذایی برجسته ای برای ویتامین E هستند و همچنین حاوی مقدار مناسبی تیامین، ویتامین B هستند. آنها همچنین سرشار از مواد معدنی مانند منگنز، منیزیم، مس، سلنیوم و فسفر هستند، یک راه خوب برای دریافت ویتامین B دیگر، اسید پانتوتنیک، و یک راه عالی برای وارد کردن فولات و تریپتوفان به رژیم غذایی شما.

آنها حاوی ویتامین E هستند، یک آنتی اکسیدان قوی که می تواند از بدن در برابر رادیکال های آزاد مضری که باعث بیماری های قلبی عروقی، سکته مغزی، انواع مختلف سرطان و سایر بیماری ها می شود، محافظت کند.

اسید لینولئیک، یک اسید چرب ضروری، در این دانه‌های خاص به وفور یافت می‌شود و به افزایش سرعت متابولیسم بدن کمک می‌کند تا بتوانید چربی‌ها را به طور موثرتری بسوزانید. همچنین به شما در کنترل وزن و حفظ سطح کلسترول، تری گلیسیرید و انسولین سالم کمک می کند.

کاهش چربی شکم و کمک به رشد عضلات دو امتیازی است که از اسید لینولئیک موجود در دانه ها دریافت خواهید کرد. این یک سلاح قوی برای هدف چربی سوزی است.

تخمه آفتابگردان حاوی فیبر است که با هضم شما کار می کند، مدفوع را حجیم می کند و دفع سموم را از بدن شما تسریع می کند. این به شما احساس سیری می دهد اما کالری اضافی را به شما نمی دهد.

تریپتوفان، اسید آمینه ای که سروتونین را در مغز آزاد می کند، برای ایجاد احساس سیری و جلوگیری از خوردن بیش از حد غذا در هنگام صبحانه، ناهار و شام مفید است. همچنین به شما احساس خوبی می دهد و می تواند به افسردگی کمک کند.

تخمه آفتابگردان حاوی منیزیم است که برای کاهش فشار خون، کاهش علائم مرتبط با آسم، پیشگیری از سردردهای میگرنی و کاهش خطر حمله قلبی یا سکته مفید است. این ماده معدنی باعث قوی تر شدن استخوان ها نیز می شود.

منیزیم به تولید انرژی می افزاید و همچنین به بدن در متابولیسم چربی ها، پروتئین ها و کربوهیدرات ها کمک می کند.

مس موجود در دانه ها به تشکیل الاستین، گلبول های قرمز خون کمک می کند و همچنین در شکل گیری استخوان ها مهم است.

فسفر با کلسیم برای تقویت رشد استخوانی سالم کار می کند. علاوه بر این، برای ترمیم و رشد سلول ها حیاتی است.

ماده معدنی به نام سلنیوم در این دانه ها به سلامتی مطلوب کمک می کند. سلنیوم می تواند به سنتز ترمیم DNA کمک کند. همچنین برای جلوگیری از رشد سلول های سرطانی مفید است.

ویتامین های B معروف به تیامین و اسید پانتوتنیک به بدن کمک می کنند تا انرژی تولید کند، کربوهیدرات ها و چربی ها را تجزیه کند، به هضم غذا کمک کند، به عملکرد صحیح سیستم عصبی کمک می کند و همچنین به عضلات دیواره معده قدرت بیشتری می بخشد.

تهیه صحیح تخمه آفتابگردان

شما می توانید تخمه آفتابگردان را در دو نوع بخرید: یا در پوسته یا خارج از پوسته. آنها معمولاً یا به صورت عمده یا در بسته بندی های آماده از فروشگاه در دسترس هستند. هنگامی که بذرها را به صورت عمده خریداری می کنید، مطمئن شوید که ظروف روی آنها درپوش دارند و مطمئن شوید که دانه ها مرطوب، چروکیده یا مرطوب نیستند. همچنین، مطمئن شوید که تاجر چرخش خوبی از غذاهای فله دارد تا در نهایت دانه‌های تازه را دریافت کنید.

اگر بذرها را به صورت عمده خریداری می کنید، مطمئن شوید که زرد، شکسته یا کثیف نیستند. آنها باید ظاهری محکم داشته باشند و خیلی نرم نباشند. اگر رنگ زرد است، به احتمال زیاد آنها خراب شده اند. اینها را نباید خرید.

تخمه های آفتابگردان را بعد از اینکه به خانه رساندید در یخچال و در ظرف دربسته نگهداری کنید. این کار به این دلیل انجام می‌شود که دانه‌ها پس از قرار گرفتن در معرض هوا، خیلی سریع تمایل به گندیدگی دارند. آنها را تا چند ماه در یک نوبت منجمد نگه دارید.

اگر هنوز بذر در پوسته دارید، از آسیاب یا آسیاب بذر استفاده کنید. یک جایگزین این است که بذرها را با استفاده از میکسر پایه آسیاب کنید. وقتی دانه ها آسیاب شدند، آن ها را در آب یخ بریزید تا پوسته ها از مغزها جدا شوند.

شاید ایده خوبی باشد اگر خودتان گل آفتابگردان را پرورش دهید – من چندین گیاه در باغم دارم. با این حال، تعداد زیادی تخمه آفتابگردان برای فروش موجود است، بنابراین خرید آنها راحت تر است.

در اینجا کارهایی وجود دارد که می توانید با تخمه های آفتابگردان انجام دهید: آنها را به سالاد اضافه کنید – چه سبز مخلوط یا سالاد میوه. آنها با مرغ و همچنین ماهی تن خوب هستند. آنها همچنین افزودنی خوبی برای سبزیجات ایجاد می کنند.

چرا صبحانه ای متشکل از تخم مرغ های همزده و مقداری تخمه آفتابگردان اضافه شده برای طعم و مزیت های غذایی بیشتر امتحان نکنید؟

چند سرآشپز خلاق تصمیم گرفتند مقداری تخمه آفتابگردان را آسیاب کنند و به جای آرد از آن استفاده کنند (یا به آرد اضافه کنند) یا روی گوشت و تکه های مرغ بپاشند.

سعی کنید تقریباً یک قاشق یا یک مشت تخمه آفتابگردان را به غلات صبحانه سرد یا گرم خود اضافه کنید. از یک رفتار بدون احساس گناه لذت ببرید!

سهم متوسط

برای هر وعده حدود ۱/۴ فنجان بخورید. تقریباً حاوی ۱۰۵.۲۰ کالری و وزن آن ۳۶ گرم است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر