غذاهایی که می توانید یا نمی توانید در رژیم کتوژنیک بخورید

رژیم کتوژنیک شامل اجزای غذایی است که دارای چربی بسیار بالا و کربوهیدرات بسیار کم است.

کتوز، که سطح بالایی از اجسام کتون در خون است، در نتیجه تبدیل چربی ها به کتون در کبد ایجاد می شود. این زمانی اتفاق می افتد که حداقل مقدار کربوهیدرات در رژیم غذایی و مقدار زیادی چربی وجود داشته باشد. کبد چربی‌ها را به اسیدهای چرب و اجسام کتون تبدیل می‌کند که بدن را قادر می‌سازد چربی‌ها را برای انرژی بسوزاند و این می‌تواند به سوخت مغز کمک کند.

لیست خرید کتوژنیک

هنگام استفاده از کتو، ضروری است که چربی‌ها، پروتئین‌ها و کربوهیدرات‌های سالم را در نسبت‌های مناسب بسته به نوع مورد نظر خود مصرف کنید. درشت مغذی ها یا ماکروها برای بقا ضروری هستند زیرا برای عملکرد مناسب بدن مورد نیاز هستند. کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها ماکرو هستند. برخی از کربوهیدرات ها مانند چیپس سیب زمینی، بستنی و شربت دارای شاخص گلیسمی بالایی هستند و برخی نیز مانند کلم پیچ، کلم، کلم بروکلی و سبزیجات برگ دار دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند.

غذاهای مجاز در رژیم کتو:

اینها مواد غذایی هستند که می توانید از بازار کشاورزان یا فروشگاه مواد غذایی خود خریداری کنید. تمام گوشت، غذاهای دریایی و لبنیات پرچرب در رژیم کتو مجاز هستند.

چربی ها:

گیلاس

روغن آووکادو

روغن زیتون

گیلاس

روغن نارگیل

روغن MCT

گوشت:

گوشت

مرغ

بوقلمون

اردک

گوشت گوساله

گوشت گوزن

گوشت بره

بز

گوشت خوک

غذای دریایی:

ماهی

ماهی خال مخالی

میگو

صدف

خرچنگ

کد

ماهی سالمون

سبزیجات:

کلم

اسفناج

کاهو

گل کلم

کلم بروکلی

کرفس

گزینه

کدو سبز

کلم

مارچوبه

بادمجان

فلفل

میوه:

توت فرنگی

زغال اخته

تمشک

تمشک ها

اهک

لیمو

نارگیل

آووکادو

گوجه فرنگیها

زیتون

لبنیات:

پنیر ارگانیک پرچرب

شیر ارگانیک پرچرب

ماست پر چرب

شیر آجیل:

بادام و شیر بادام

بادام هندی و شیر بادام هندی

آجیل ماکادمیا

گردو

آجیل برزیلی

کاج

پسته

دانه:

دانه کتان

دانههای چیا

دانه شاهدانه

دانه کدو تنبل

غذاهایی که در رژیم کتو مجاز نیستند:

گلوتن (از گندم)

حبوبات

حبوبات

شکر تصفیه شده

غذاهایی که قند خون بالایی دارند

شربت ذرت با فروکتوز بالا

کتاب من، رژیم غذایی کامل کتوژنیک و راهنمای روزه متناوب برای مبتدیان، در سال ۲۰۲۲ منتشر خواهد شد. شامل لیست خرید کتوژنیک، یک برنامه غذایی شگفت انگیز ۱۴ روزه با کربوهیدرات خالص کمتر از ۲۵ گرم در روز و موارد دیگر است. تنها با استفاده از تعداد کمی از مواد ارزان قیمتی که در دستور العمل های ما موجود است، می توانید وعده های غذایی کتو را در چند دقیقه، در هر زمان و هر مکان آماده کنید. این امر انجام این کار را برای هر کسی آسان می کند و به افراد کمک می کند تا به سمت هدف خود یعنی سلامتی مطلوب حرکت کنند. کتاب من پر از اطلاعات در مورد رژیم کتو، فواید عالی و دستور العمل های شگفت آور آسانی است که می توانید درست کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر