شش ترفند برتر برای کاهش وزن

درست مانند هر چیز دیگری در زندگی، ترفندهای خاصی نیز وجود دارد که علاوه بر سخت کوشی و تلاش می تواند برای کاهش وزن بسیار مفید باشد.

اگر می خواهید وزن کم کنید، احتمالاً چیزهای مختلفی را امتحان کرده اید که ممکن است نتایج مورد انتظار شما را به همراه نداشته باشد. تسلیم نشو! در این مقاله چند ترفند برای کاهش وزن به شما ارائه می دهیم که نتایج تقریباً فوری دارند.

بهترین ترفندها برای کاهش وزن

آیا گرسنه بوده اید و از رژیم های بی مزه پیروی کرده اید که تضمین کننده کاهش وزن هستند اما انتظارات آنها را برآورده نمی کنند؟ اگر نمی‌خواهید یک کیک خوب را از خودتان دریغ کنید، اما می‌دانید که باید چند پوند وزن کم کنید، توصیه می‌کنیم برای کاهش وزن به ترفندهای زیر توجه کنید.

۱. بیشتر غذا بخورید

بله شما آن را درست خواندید. بدن شما نیاز دارد که بیشتر غذا بخورد، اما نه یکباره. به عبارت دیگر، بیشتر غذا بخورید، اما سهم خود را کوچکتر کنید. شما باید حداقل شش بار در روز غذا بخورید.

به خاطر داشته باشید که بدن شما هنگام هضم غذا کالری می سوزاند. اگر بدن شما کمتر از مقداری که می سوزاند غذا دریافت کند، وزن کم خواهید کرد. این یکی از ترفندهای کاهش وزن است که افراد زیادی آن را نمی دانند و بهترین چیز این است که می توانید از گرسنگی جلوگیری کنید.

۲. تمرینات قلبی انجام دهید

لازم نیست هر روز به باشگاه بروید یا دو ساعت وزنه بردارید یا روی تردمیل بدوید. انواع مختلفی از تمرینات قلبی وجود دارد که می توانید تنها با ۱۵ یا ۲۰ دقیقه تمرین برای رسیدن به اهداف خود از آنها استفاده کنید.

در اینجا در مورد تمرینات تناوبی با شدت بالا یا تاباتا صحبت می کنیم. این دو روال بسیار مؤثر هستند که زمان مورد نیاز برای تمرین را کوتاه می‌کنند، اما همچنان نتایج عالی را ارائه می‌دهند. تقریباً هیچ فواصل استراحتی ندارند و بعد از آن شکسته خواهید شد، اما بسیار کاربردی هستند.

۳. غذاهایی بخورید که چربی می سوزانند

ما در اینجا در مورد رژیم غذایی فوق العاده صحبت نمی کنیم، زیرا، همانطور که می گویند، بدون درد، بدون سود. با این حال، این یک ترفند برای کاهش وزن است که می توانید از آن برای مکمل رژیم غذایی معمولی خود استفاده کنید.

با معده خالی، غذاهای خاصی را بخورید که به دلیل خاصیت چربی سوزی معروف هستند، به خصوص چربی هایی که در اطراف معده انباشته شده اند. این مربوط به میوه های (مرکبات) مانند موارد زیر است:

  • لیمو

  • گریپ فروت

  • آناناس

به عنوان مثال، می توانید آنها را در یک اسموتی خوشمزه ترکیب کنید که می توانید صبح آن را بنوشید!

۴. صبحانه به عنوان یک امپراطور

احتمالاً این ضرب المثل را می دانید: “مثل یک امپراتور صبحانه، مانند یک پادشاه ناهار و مانند یک گدا شام”. جدای از استعاره، مطمئناً یک ایده عالی برای کاهش وزن است.

در صبح، بدن شما به انرژی زیادی نیاز دارد، زیرا ساعت ها چیزی نخورده است (و بنابراین هیچ سوختی دریافت نکرده است). علاوه بر این، کالری صبحانه است که سریع‌ترین کالری را می‌سوزانید، زیرا بیشتر از عصر بعد از شام ورزش خواهید کرد. اگر در شب زیاد غذا بخورید و سپس به رختخواب بروید، همه چیز فقط جمع می شود.

بنابراین ما به شما توصیه می کنیم تا حد امکان صبحانه را با غذاهای طبیعی سالم مانند موارد زیر میل کنید:

  • آب میوه یا میوه تازه

  • شیر بدون چربی

  • پروتئین های سالم

  • چربی های سالم

  • غلات کامل

۵. همه چیز را از خود دریغ نکنید

یکی از دلایل اصلی که گاهی اوقات ما در کاهش وزن شکست می خوریم این است که خود را از چیزهایی که بیش از حد دوست داریم دور می کنیم. سپس ما دچار پرخوری می شویم و تمام تلاشمان برای هیچ بوده است.

اگر در مهمانی هستید، یک تکه کیک کوچک بخورید. اگر با دوستان بیرون می روید، آبجو بخورید. اگر در رستوران سیب زمینی سرخ کرده میل می کنید، یک قسمت سفارش دهید. به این ترتیب می توانید هوس های خود را بهتر کنترل کنید و از پرخوری جلوگیری کنید.

۶. مقدار زیادی آب بنوشید

احتمالا شنیده اید یا خوانده اید که باید حداقل دو لیتر آب در روز بنوشید. این مقدار دلخواه نیست، دقیقاً همان چیزی است که بدن برای جلوگیری از کم آبی و انجام موفقیت آمیز تمام عملکردهای بدن به آن نیاز دارد.

علاوه بر این، آب مزایای دیگری نیز دارد، از جمله:

  1. آب دمای بدن شما را تنظیم می کند.

  2. ضایعات و چربی ها را در ادرار شما آزاد می کند.

  3. شکم شما را پر می کند.

ما اغلب فکر می کنیم گرسنه هستیم، در حالی که این احساس در واقع تشنگی است. اگر هوا گرم است یا اگر ورزش می کنید، حتماً روزانه سه لیتر آب مصرف کنید.

همانطور که می بینید، انجام این ترفندهای کاهش وزن اصلا سخت نیست. تنها چیزی که نیاز دارید کمی فداکاری است و به این ترتیب قبل از اینکه متوجه شوید نتایج را خواهید دید!

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر