رژیم کم کربوهیدرات: آیا نمی توانم دیگر کربوهیدرات بخورم؟

اگر قصد دارید یک برنامه کاهش وزن کم کربوهیدرات را شروع کنید و تحقیقاتی انجام داده باشید، ادعاهایی را مشاهده کرده اید که این رویکرد برای کاهش وزن می تواند بسیار سریع و موثر باشد. با این حال، پس از کاهش وزن چه اتفاقی می افتد؟ آیا به همان چیزی که اکنون غذا خوردن «عادی» می‌دانید برمی‌گردید و وزن خود را دوباره به حالت عادی باز می‌گردانید؟ یا وزن خود را با نخوردن دوباره کربوهیدرات حفظ می کنید؟ آیا این چیزی است که واقعاً آماده انجام آن هستید؟

خوب، پاسخ در جایی بین این دو است. شما نمی توانید دوباره به خوردن تمام کربوهیدرات هایی که می خواهید بازگردید، زیرا وزن خود را دوباره به دست خواهید آورد، اما قطعاً می توانید برای حفظ وزن خود، کربوهیدرات بسیار بیشتری نسبت به مراحل کاهش وزن مصرف کنید، فقط باید سهم ها را کنترل کنید.

اکثر رژیم‌های کم کربوهیدرات مانند رژیم اتکینز دارای یک مرحله نهایی «نگهداری» هستند، که پس از رسیدن به وزن ایده‌آل وارد مرحله نهایی می‌شوید و به‌عنوان روشی مؤثر برای خوردن غذا به طور منظم آن را انتخاب می‌کنید. خبر خوب این است که این همان مراحل اولیه کاهش وزن شدید نیست که در آن تقریباً هیچ کربوهیدراتی نمی‌توانید بخورید. در درازمدت، به دلیل ویتامین ها و مواد معدنی که با محدود کردن شدید مصرف سبزیجات خود از دست خواهید داد، این کار هیچ سودی برای شما نخواهد داشت، و همچنین، به نقطه ای می رسد که می خواهید از کاهش وزن خودداری کنید و همانگونه که هستید بمانید. ، که نیاز به خوردن کربوهیدرات بیشتری دارد.

از آنجایی که بدن هر فرد متفاوت است، روشی که شما تعیین می‌کنید چند گرم کربوهیدرات در روز بدون کاهش یا افزایش وزن می‌خورید، از طریق مرحله بتای قبل از نگهداری به نام Pre-Maintenance است. در این مرحله، مصرف کربوهیدرات روزانه خود را به شدت کنترل می کنید اما به تدریج آن را هفته به هفته افزایش می دهید و تأثیر آن را بر وزن خود نظارت می کنید. اگر وزن کم می کنید، کربوهیدرات های خود را برای هفته آینده افزایش دهید. اگر وزن اضافه می کنید (و نگران نباشید، افزایش جزئی در کربوهیدرات ها در یک هفته وجود نخواهد داشت، شما از کار خوب خود عقب نشینی نمی کنید)، پس می دانید که کربوهیدرات های زیادی برای حفظ وزن شما وجود دارد. وزن بر روی

هنگامی که بدانید چند گرم کربوهیدرات برای شما مناسب است، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به آن پایبند باشید و وزنتان تغییر نکند. البته، ممکن است در طول سال‌ها متوجه شوید که با افزایش سن شروع به افزایش وزن می‌کنید یا تحرک کمتری پیدا می‌کنید، در این موارد ممکن است لازم باشد دوباره فرآیند آزمایشی را طی کنید تا دریافت کربوهیدرات بهینه خود را پیدا کنید.

هیچ کس کامل نیست، و در طول عمری که سعی می کنید با کربوهیدرات کم زندگی کنید، قطعاً مواقعی وجود دارد که بیش از حد زیاد مصرف کنید، شاید در تعطیلات یا در تعطیلات. کاری که بسیاری از مردم انجام می دهند، زمانی که این اتفاق می افتد، این است که به عقب برگردند و قبل از بازگشت به مصرف کربوهیدرات عادی خود، مرحله تحریک اتکینز را برای دو هفته به عنوان یک راه حل سریع دوباره انجام دهند. تا زمانی که وزن خود را به دقت کنترل کنید و هرگونه افزایش وزن را قبل از اینکه خیلی جدی شود درمان کنید، دیگر نیازی به چاق شدن نیست.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر