رژیم اتکینز: مروری بر نحوه عملکرد این رژیم کم کربوهیدرات

رژیم اتکینز به عنوان پدر برنامه های رژیم کم کربوهیدرات در نظر گرفته می شود. این کتاب در سال ۱۹۹۲ در کتاب پرفروش دکتر رابرت اتکینز، انقلاب رژیم غذایی جدید دکتر رابرت اتکینز معرفی شد، صنعت رژیم غذایی را تحت تاثیر قرار داد و اکنون، بیش از ۲۰ سال بعد، یک صنعت کامل در اطراف رژیم اتکینز وجود دارد، با اتکینز و سایر برندها که کربوهیدرات کم تولید می کنند. جایگزین هایی برای انواع محصولات محبوب، افرادی که این طرح را در روزهای اولیه دنبال می کردند، باید از آن چشم پوشی می کردند.

اتکینز که توسط سلبریتی های بی شماری در دو دهه گذشته تأیید شده است، به دلیل نتایج سریعی که ارائه می دهد، یک رژیم غذایی محبوب است و به این دلیل که به افراد رژیمی اجازه می دهد وزن کم کنند در حالی که همچنان غذاهایی را می خورند که در رژیم غذایی کنترل شده چربی به شدت محدود می شوند، مانند پنیر. و بیکن

اتکینز به جای رژیمی که فقط تا رسیدن به وزن ایده آل خود را دنبال کنید، در واقع یک انتخاب طولانی مدت برای سبک زندگی است. مراحل اولیه رژیم طوری طراحی شده است که شما را وادار به چربی سوزی و کاهش وزن کند، اما مرحله نهایی “نگهداری” به گونه ای طراحی شده است که شما را به طور دائم در آن وزن نگه دارد – به شرطی که از آن به عنوان الگوی خود برای نحوه غذا خوردن در بقیه دوران خود استفاده کنید. زندگی البته این بدان معنا نیست که دیگر هرگز نمی‌توانید کربوهیدرات بخورید، بلکه در مراحل نهایی کاهش وزن، یاد می‌گیرید که چند گرم کربوهیدرات در روز بدون افزایش وزن می‌خورید و به آن پایبند هستید. برای برخی افراد، این در واقع می تواند بسیار زیاد باشد، اما در مورد یادگیری در مورد بدن خود و نحوه برخورد آن با غذا است.

رژیم اتکینز چهار مرحله دارد. اولی، القایی، خشن‌ترین است، اما ضروری است، زیرا بدن شما را مجبور می‌کند از سوزاندن کربوهیدرات به عنوان منبع اصلی انرژی خود به چربی سوزی تغییر کند. مقدار کربوهیدراتی که می توانید بخورید در دوران القاء بسیار کم است و کربوهیدراتی که می خورید باید از سبزیجات سبز باشد، در این مرحله اصلاً نمی توانید سبوس، غلات، شکر یا سیب زمینی بخورید.

مرحله دوم، کاهش وزن مداوم یا OWL، کمتر شدید است، اما کربوهیدرات ها همچنان بسیار محدود هستند، به طوری که شما به کاهش وزن با سرعت ثابت ادامه می دهید. این مرحله تا زمانی که برای نزدیک شدن به وزن مورد نظر خود به آن نیاز دارید طول می کشد.

مرحله سوم Pre-Maintenance نامیده می شود و شامل افزایش تدریجی میزان کربوهیدراتی است که دریافت می کنید و تأثیرات آن بر وزن شما بسیار دقیق نظارت می شود تا ببینید بدن شما بدون افزایش وزن چه چیزی را می تواند تحمل کند. هنگامی که این مقدار را بدانید، وارد مرحله نهایی یعنی تعمیر و نگهداری می‌شوید، جایی که محدودیت کربوهیدراتی را که در Pre-Maintenance کشف کرده‌اید، به طور موثر تا آخر عمر حفظ می‌کنید. برخی از افراد اگر در مرحله تعمیر و نگهداری “از واگن افتاده اند” گهگاه دوباره از القایی به عنوان راه حل سریع یا شروع به کار استفاده می کنند.

پیروی از رژیم غذایی اتکینز آسان است، و منابع زیادی در سراسر آنلاین و در کتاب‌ها وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند، با این حال برای هر کسی که رژیم را شروع می‌کند توصیه می‌شود قبل از شروع رژیم دکتر اتکینز، انقلاب جدید رژیم غذایی را به طور کامل مطالعه کند، نه اینکه این رژیم را انجام دهد. رژیم بدون درک کامل آن

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر