رفتن کتو: چرا واقعا برای شما خوب است

رژیم کتو در یک سال و نیم گذشته بسیار قوی بوده است و دلیل خوبی هم دارد. این یک راه عالی نه تنها برای کاهش سریع آن پوندهای ناخواسته است، بلکه یک راه عالی برای سالم ماندن و حفظ آن است. برای کسانی که رژیم کتو را امتحان کرده اند و همچنان از آن پیروی می کنند، این چیزی بیش از یک رژیم غذایی است. این یک روش زندگی است، یک روش کاملاً جدید از زندگی. اما مانند هر تحول بزرگی در زندگی ما، آسان نیست، به تعهد و عزم باورنکردنی نیاز دارد.

برای برخی خوب است اما برای همه نه؟ اگرچه رژیم کتوژنیک برای بهبود کیفیت زندگی افراد مورد استفاده قرار گرفته است، اما برخی هستند که اکثریت طرز فکر خود را با هم ندارند. اما چرا دقیقا؟ از زمانی که یادمان می‌آید، یاد گرفته‌ایم که تنها راه کاهش وزن اضافی، ترک خوردن غذاهای پر چربی است که قبلاً هر روز می‌خوردیم. بنابراین با هدایت مردم به خوردن چربی‌های سالم (کلمه کلیدی سالم است) مطمئناً می‌توانید بفهمید که چرا برخی افراد در مورد چگونگی و چرایی مصرف چربی بیشتر برای دستیابی به کاهش وزن و دستیابی سریع به آن شک دارند. این مفهوم با هر آنچه در مورد کاهش وزن می دانیم در تضاد است.

چگونه کتو شروع شد – توسط متخصص غدد درون ریز رولین وودیات در سال ۱۹۲۱ کشف شد، زمانی که او دریافت که ۳ ترکیب محلول در آب استون، b-هیدروکسی بوتیرات و استواستات (با هم به عنوان اجسام کتون شناخته می شوند) توسط کبد در نتیجه گرسنگی تولید می شوند یا اگر فردی به دنبال آن باشد. یک رژیم غذایی غنی چربی و کربوهیدرات کم. در اواخر همان سال، مردی از کلینیک مایو به نام راسل وایلدر آن را “رژیم غذایی کتوژنیک” نامید و از آن برای درمان صرع در کودکان خردسال با موفقیت بسیار استفاده کرد. اما با توجه به پیشرفت های پزشکی جایگزین شده است.

مبارزه من با کتو شروع شد – من کتو را در ۲۸ فوریه ۲۰۱۸ شروع کردم، حدود ۶ ماه پیش یک بار رژیم کتو را امتحان کردم اما نتوانستم هفته اول را ادامه دهم. هفته اول مصرف کتو بدترین بخش کل فرآیند است، و این زمانی است که آنفولانزای کتو مخوف که آنفولانزای کربوهیدرات نیز نامیده می شود، وارد عمل می شود. آنفولانزای کتو یک واکنش طبیعی است که بدن شما هنگام تغییر از سوزاندن گلوکز (قند) برای انرژی به سوزاندن چربی، دچار آن می شود. بسیاری از افرادی که رژیم کتو را دنبال کرده اند می گویند که این رژیم در واقع مانند ترک یک ماده اعتیاد آور است. این می تواند بین ۳ روز تا یک هفته تمام طول بکشد و در مورد من فقط چند روز طول کشید.

افرادی که مبتلا به آنفولانزای کتو بوده اند، از جمله احساس خواب آلودگی، درد، حالت تهوع، سرگیجه و میگرن های وحشتناک را گزارش کرده اند. معمولاً هفته اول است که افرادی که رژیم کتو را امتحان می کنند شکست می خورند و آن را ترک می کنند، فقط به یاد داشته باشید که این در اوایل این روند برای همه اتفاق می افتد و اگر بتوانید هفته اول را پشت سر بگذارید، سخت ترین قسمت به پایان رسیده است. چند راه حل وجود دارد که می توانید از آنها برای غلبه بر این طلسم بی رحمانه استفاده کنید. مکمل های الکترولیت مصرف کنید، هیدراته بمانید، آب استخوان بنوشید، گوشت بیشتری بخورید و به اندازه کافی بخوابید. آنفولانزای کتو یک رویداد ناخوشایند است که برای همه اتفاق می افتد، زیرا بدن رژیم غذایی معمول روزانه خود را حذف می کند. فقط باید به زور بگذری

رژیم کتوژنیک چگونه است؟ وقتی یک فرد معمولی یک وعده غذایی غنی از کربوهیدرات می خورد، بدن آن کربوهیدرات ها را می گیرد و آنها را به گلوکز برای سوخت تبدیل می کند. وقتی کربوهیدرات ها در بدن وجود دارند، گلوکز منبع اصلی سوخت بدن است، در رژیم کتو کربوهیدرات های بسیار کم مصرف می شود، در صورت وجود، بدن را مجبور می کند از اشکال دیگر انرژی برای حفظ عملکرد صحیح بدن استفاده کند. اینجاست که چربی های سالم وارد عمل می شوند و کبد بدون کربوهیدرات، اسیدهای چرب موجود در بدن را می گیرد و آنها را به اجسام کتون تبدیل می کند.

یک رژیم کتو ایده آل باید شامل موارد زیر باشد:

• ۷۰-۸۰ درصد چربی

• ۲۰-۲۵ درصد پروتئین

• ۵-۱۰ درصد کربوهیدرات

برای حفظ یک رژیم غذایی کتوژنیک معمولی نباید بیش از ۲۰ گرم کربوهیدرات در روز مصرف کنید. من شخصاً کمتر از ۱۰ گرم در روز می خوردم تا تجربه طاقت فرساتری داشته باشم اما به اهداف اولیه و سپس به برخی از آنها رسیدم. من ۲۸ پوند وزن کم کردم در کمتر از ۳ هفته

کتوز چیست؟ هنگامی که بدن به طور کامل با چربی تغذیه می شود، وارد حالتی به نام «کتوز» می شود که یک حالت طبیعی برای بدن است. پس از حذف تمام قندها و چربی های ناسالم از بدن در دو هفته اول، بدن آزاد است تا از چربی های سالم استفاده کند. کتوز فواید بالقوه زیادی در رابطه با کاهش وزن سریع، سلامتی یا عملکرد دارد. در شرایط خاصی مانند دیابت نوع ۱، کتوز بیش از حد می تواند بسیار خطرناک شود، زیرا در موارد خاص همراه با روزه داری متناوب می تواند برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بسیار مفید باشد. کار بزرگی در این زمینه توسط دکتر جیسون فانگ (نفرولوژیست) انجام شده است. ) از برنامه مدیریت تغذیه فشرده.

چه چیزی می‌توانم بخورم و چه چیزی نمی‌توانم بخورم – برای کسی که تازه وارد کتو شده است، پایبندی به رژیم کم کربوهیدرات می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد، اگرچه چربی‌ها سنگ بنای این رژیم هستند، شما نباید هیچ و همه چربی‌ها را بخورید. چربی های سالم ضروری هستند، اما ممکن است بپرسید چربی های سالم چیست. چربی های سالم از گوشت های علف خوار (گوسفند، گوشت گاو، بز و گوزن)، ماهی و غذاهای دریایی و گوشت خوک و مرغ تشکیل شده است. همچنین می توانید تخم مرغ و کره بدون نمک بخورید. اطمینان حاصل کنید که از سبزیجات، میوه ها و غلات نشاسته ای دوری کنید. غذاهای فرآوری شده به هر شکل یا شکلی در رژیم کتوژنیک پذیرفته نمی شوند و شیرین کننده های مصنوعی و شیر می توانند مشکل جدی ایجاد کنند.

تا الان ۵ هفته و ۳۴ پوند پایین اومدم. و احساس خوبی دارم، انرژی فوق العاده ای دارم و در وسط روز هنگام کار مثل سابق تصادف نمی کنم. برای رسیدن به جایی که می خواهید سالم باشید، تعهد جدی و یک برنامه غذایی عالی لازم است. اما راه رسیدن به آنجا همیشه رضایت بخش تر از جایی است که در نهایت به آن می رسید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر