راه آهن لرستان امیدهای تازه ای ایجاد کرد/ پروژه اولویت دار دولت در انتظار اصلاح قرارداد است


خبرگزاری فارس لرستان – نسرین بارانوند اگرچه بیش از پنج سال از حفاری خط راه آهن می گذرد، اما هنوز کامل نشده است.

در سفر آذرماه رئیس جمهور به لرستان بر اجرا و تکمیل یکی از مهمترین پروژه های پیش بینی شده راه آهن دورود – خرم آباد – اندیمشک تاکید شد.

رئیس جمهور در این بازدید گفت: راه آهن دورود – خرم آباد دستوری است و در مصوبه سفر ذکر شده این پروژه از اولویت های استان است.

وزیر راه و شهرسازی در بازدید از پروژه راه آهن درود – خرم آباد – اندیشک پس از سفر رئیس جمهور بر فعال سازی این پروژه و تعیین جدول زمانی برای اتمام آن تاکید کرد. محقق نشد. .

به گفته وزیر راه و شهرسازی این پروژه قرار است تا سه سال دیگر تکمیل شود اما باید دید چه زمانی آغاز می شود.

برای وضعیت نهایی پروژه راه آهن دورود – خرم آباد – اندیمشک گزارشی تهیه کرده ایم که در ادامه می خوانید.

مشکل اصلی پروژه قرارداد است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان مانع اصلی خط ریلی دورود – خرم آباد – اندمشک را موضوع قرارداد عنوان کرد به روز شد.

احمدرضا دلوند افزود: برای به روز رسانی باید از مدیریت و شورای عالی فنی کشور عبور می کردیم که نامه های زیادی در این زمینه داشته ایم و یکسری اسناد و مجوزها در خصوص برنامه و بودجه ارائه کرده ایم. شرکت توسعه سازمان و زیرساخت.

وی افزود: به اتفاق استاندار جلسه قبلی شورای عالی فنی با حضور رئیس دبیرخانه شورای عالی فنی، قرارگاه خاتم، شرکت توسعه زیرساخت ها و مدیر برنامه ریزی و بودجه را بررسی کرده ایم. ” صحبت کرد. در این جلسه مشکلات موجود حل و فصل شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی لوگر گفت: منتظر آخرین جلسه شورای عالی تخنیکی کشور در مورد تعدیل قرارداد راه آهن هستیم، اگر طرح تعدیل قرارداد به صورت داوطلبانه حل شود، مشکل اساسی حل خواهد شد. “

دالوند درباره تامین اعتبار این پروژه نیز بیان کرد: این پروژه که یک پروژه ملی است یکی از طرح های پالایش نفت وزارت راه و شهرسازی است.

وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل در این زمینه تمدید قرارداد است، گفت: اولین جلسه شورای عالی فنی کشور تا دو هفته آینده برگزار می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی لوگر در پاسخ به این سوال که برای تکمیل این پروژه چقدر اعتبار نیاز است، گفت: این رقم بالغ بر ۶ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: این پروژه در حال حاضر تعطیل است و در سفر وزیر راه و شهرسازی مدت زمان تکمیل آن سه سال تعیین شده است.

وی افزود: ۵ درصد از زمین پروژه تملک شده و مابقی تملک با تمدید قرارداد و بازپرداخت وام انجام می شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی ولایت لوگر با اشاره به پیشرفت فیزیکی این پروژه گفت: این پروژه ۵ درصد پیشرفت دارد.

مهندس بهند در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه این پروژه یکی از مطالبات جدی مردم است افزود: با جدیت پیگیر این پروژه هستیم و امیدواریم در سیزده سال دولت به اتمام برسد. پروژه های اولویت دار این دولت

رئیس اداره مدیریت و برنامه ریزی لرستان همچنین با بیان اینکه روز گذشته جلسه شورای عالی فنی برای اصلاح قرارداد پروژه راه آهن تشکیل شد، افزود: کار کمپ آغاز می شود.

سامان حسن پور همچنین درباره اعتبار این پروژه گفت: ۱۴۰۰ اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان و ۱۴۰۱ اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان در پیوست اول است.

وی با اشاره به اینکه اکنون تبصره ای در مورد پالایش نفت داریم، گفت: در بودجه سال ۱۴۰۱ پالایش نفت که فقط برای پایه است ۹۶۰ میلیارد تومان است که معمولا در پایان سال نقدی می شود.

دستور رئیس جمهور برای تکمیل پروژه

رئیس اداره و برنامه ریزی استانداری لرستان برآورد نهایی این پروژه را ۶۰۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این پروژه علاوه بر مصوبه رئیس جمهور، مصوبه ریاست جمهوری است که ایشان بر تکمیل آن تاکید کرده اند. آن.”

حسن پور گفت: بر اساس برنامه زمان بندی، پروژه راه آهن درود – خرم آباد باید در مدت سه سال به اتمام برسد.

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: حرکت های خوبی انجام شده و عزم مسئولان کشوری و استانی فعال سازی و تکمیل پروژه های ریلی است.

انتهای پیام/




این را برای صفحه اول پیشنهاد دهید