راهنمای رژیم‌های غذایی برای خوردن بوفه

بوفه ها می توانند آفت وجود یک رژیم گیرنده باشند. غذاهای بسیار زیاد، اطلاعات تغذیه ای بسیار کم؛ جای تعجب نیست که بسیاری از افرادی که رژیم دارند به طور کلی از بوفه اجتناب می کنند.

اما گاهی اوقات نمی توانید یک دعوت را رد کنید. اگر دوستان و خانواده شما می خواهند شما را به یک بوفه ببرند، نترسید! فقط هوشمندانه غذا بخورید و این بایدها و نبایدهای مفید را برای غذاخوری بوفه به خاطر بسپارید:

قبل از خروج از خانه یک میان وعده سالم بخورید.

بوفه ها به گونه ای طراحی شده اند که شما را وادار به خوردن و نگه داشتن غذا می کنند. رنگ، بو و تنوع زیاد غذاها اشتهای انسان را به خود جلب می کند. با گرسنگی نشان دادن اوضاع را بدتر نکنید.

قبل از خروج از خانه یک میان وعده کوچک بخورید. چیزی با کمی پروتئین و چربی برای رفع گرسنگی انتخاب کنید، مانند یک تکه پنیر یا یک فنجان ماست.

وقتی به بوفه ی عظیم نگاه می کنید، خوشحال خواهید شد که کمی چیزی خورده اید تا از گرسنگی خود خلاص شوید.

با یک وعده سالاد و میوه شروع کنید.

قبل از اینکه در غذاهای گوشتی و ماکارونی شیرجه بزنید، بشقاب خود را با سبزیجات سبز برگ، میوه های تازه و پنیر خامه ای کم چرب پر کنید.

فیبر میوه ها و سبزیجات با هزینه کم کالری شما را سیر می کند. پنیر کوتیج و میگوی آب پز، روی سالاد کم کالری حاوی پروتئین هستند.

اگر از سس استفاده می کنید، آن را در یک فنجان یا کاسه کناری قرار دهید نه اینکه آن را روی سالادتان بریزید. در صورت وجود طعمی با کالری کمتر انتخاب کنید یا از کمی روغن زیتون و سرکه بالزامیک استفاده کنید.

مقدار زیادی پروتئین بدون چربی دریافت کنید.

برای پروتئین خود، گوشت های بدون چربی ساده مانند مرغ کبابی یا کبابی یا تکه های بدون چربی استیک را انتخاب کنید. اگر در بوفه صبحانه هستید، به دنبال جایگزین های کم چرب مانند بیکن بوقلمون و سوسیس بوقلمون باشید.

از غذاهای تهیه شده از گوشت چرخ کرده مانند کوفته یا میت لوف خودداری کنید. آنها می توانند حاوی مقدار زیادی چربی و کالری پنهان باشند. به همین ترتیب با مرغ سرخ شده یا استیک های خفه شده. نان و سس ها می توانند کالری زیادی به یک غذای خوراکی اضافه کنند.

یک فنجان سوپ بیاورید تا سیر شوید.

یک فنجان سوپ گرم می تواند به شما کمک کند سریعتر سیر شوید. سوپ بر پایه آبگوشت را انتخاب کنید که حاوی مقدار زیادی سبزیجات باشد. در یک بوفه چینی، سوپ داغ و ترش انتخاب خوبی است زیرا حاوی سبزیجات و توفوی غنی از پروتئین است و طعم تند آن به سرعت هوس شما را برطرف می کند.

صلاحدید ورزش را در نوار سیب زمینی انجام دهید.

یک سیب زمینی پخته با اندازه متوسط ​​حدود ۸۰ کالری دارد. سیب زمینی های بزرگ پخته مانند آنهایی که در بوفه ها یافت می شوند به راحتی می توانند دو یا سه برابر این مقدار را داشته باشند.

با این حال، سیب زمینی به خودی خود مضر نیست و پوست آن حاوی فیبر و مواد مغذی مهمی است. اگر یکی از آن ها را می خورید، رویه های سالم مانند خامه ترش بدون چربی، پیازچه و سالسا را ​​انتخاب کنید.

از انباشتن سیب زمینی های خود با پنیر، چیلی و بیکن خودداری کنید. این تاپینگ ها معمولاً چربی و کالری بالایی دارند.

غذاهای سرخ شده و سس های خامه ای را زیاد نکنید.

صحبت از غذاهای پرکالری: هر چیز سرخ شده در بوفه خبر بدی است. بوفه‌های چینی و جنوبی به خاطر غذاهای سرخ‌کرده زیادی که دارند معروف هستند. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که وانمود کنید آنها وجود ندارند.

در حالی که در حال انجام آن هستید، روی سس های خامه ای غلیظ یا هر نوع غذای آغشته به کره یا پنیر چشم بپوشید. گزینه های خوشمزه و سالم تری برای انتخاب وجود دارد.

در بار دسر دیوانه نشوید.

اگر در طول وعده غذایی بوفه خود انتخاب های سالمی داشتید، کار خوب خود را با خوردن دسر خنثی نکنید. مطمئناً وسوسه انگیز است. فقط تعداد زیادی برای انتخاب وجود دارد! اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید از یک خوراکی خوشمزه لذت ببرید، بدون اینکه در مصرف کالری زیاده روی کنید.

بسیاری از بوفه ها ماست یخ زده کم چرب و شربت شکلات ارائه می دهند. مقداری آجیل یا آب پاش اضافه کنید و دسر شگفت انگیزی خواهید داشت. (فقط به اندازه سهم خود توجه کنید!)

اگر غذای شیرینی دیدید که نمی توانید بدون آن زندگی کنید، بخش بسیار کمی از آن را برای خود سرو کنید یا مقداری را با یک دوست به اشتراک بگذارید.

صرفا برای بدست آوردن ارزش پول خود به خوردن ادامه ندهید.

بوفه ها می توانند گران باشند، که باعث می شود برخی از افراد برای به دست آوردن ارزش پول خود فراتر از حد سیری غذا بخورند.

فقط این واقعیت را بپذیرید که ممکن است کمی بیشتر از حد معمول هزینه کنید، اما این قیمت شما را مجبور به پرخوری نمی کند. اگر تجربه لذت بخشی در بوفه داشته باشید، به ارزش پول خود رسیده اید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر