در یک رژیم غذایی؟ چربی ها را از بین نبرید – چربی های خوب نقش مهمی در کاهش وزن دارند

حتی اگر رژیم دارید یا به دنبال کاهش وزن هستید، چربی ها بخش مهمی از یک رژیم غذایی سالم هستند و نقش مهمی در اهداف کاهش وزن شما دارند.

چربی ها یک جزء حیاتی برای ساخت بافت و سلول های بدن و کمک به جذب برخی ویتامین ها و سایر مواد مغذی هستند. آنها اسیدهای چرب ضروری را برای ما فراهم می کنند، مغز را تغذیه می کنند، به پوست و موی ما درخشندگی سالم می بخشند و منبع عالی سوخت انرژی زا هستند. با این حال، اکثر مردم چربی های اشتباهی می خورند. اکثریت بیش از حد از چربی های بد و مقدار بسیار کمی از چربی های خوب مورد نیاز برای سلامتی مطلوب می خورند.

تحقیقات جدید به نقش حیاتی چربی های تک و چند غیراشباع در کنترل وزن و حفظ کاهش وزن اشاره می کند. شواهد بیشتری وجود دارد که نشان می دهد بسیاری از چربی ها برای ما مفید هستند و در واقع خطر حمله قلبی و سکته را کاهش می دهند. چربی های خوب HDL (کلسترول خوب) را افزایش می دهند، که در عصری که بسیاری از آمریکایی ها با سطح کلسترول خود دست و پنجه نرم می کنند و با بیماری های قلبی و چاقی مبارزه می کنند بسیار مهم است. آنها همچنین به متابولیسم قند و انسولین ما کمک می کنند و بنابراین به اهداف ما در کاهش وزن طولانی مدت و حفظ وزن کمک می کنند.

هر دو امگا ۶ و امگا ۳ اسیدهای چرب ضروری (EFAs) مورد نیاز در رژیم غذایی ما هستند – آنچه ما آن را “چربی های خوب” می نامیم. اما مهم این است که آنها را به نسبت درست مصرف کنیم. آنها باید به نسبت ۲ به ۱ مصرف شوند. با این حال، رژیم غذایی آمریکایی امروزه نسبت بسیار بالاتری دارد، بیشتر شبیه به ۲۵ به ۱.

یکی از دلایلی که این نسبت بسیار زیاد است، مصرف بالای امگا ۶ است که در اکثر روغن های گیاهی، غذاهای فرآوری شده و گوشت گاو تغذیه شده با غلات یافت می شود. گوشت گاو تغذیه شده با غلات حاوی امگا ۶ است. گوشت گاو تغذیه شده با علف حاوی امگا ۳ بیشتری است.

امگا ۶ تنها زمانی به عنوان یک چربی خوب در نظر گرفته می شود که در حد اعتدال و به نسبت مناسب با امگا ۳ مصرف شود. زمانی که امگا ۶ بیش از حد مصرف شود، آنها پیش التهابی می شوند و بدن شما سمی می شود. امگا ۳ ضد التهاب است.

EFA ها مهم هستند زیرا به کلیه ها کمک می کنند آب اضافی را از بین ببرند و به احتباس آب کمک می کنند. آنها همچنین سرعت واکنش های متابولیک را افزایش می دهند که به نوبه خود به سوزاندن چربی های ذخیره شده کمک می کند.

چربی های بد چربی های اشباع شده (در بیشتر موارد چربی حیوانی) هستند، اما برخی از غذاهای گیاهی مانند روغن نارگیل و خامه نارگیل نیز دارای چربی اشباع بالایی هستند.

با این حال اکنون ثابت شده است که روغن نارگیل یک مزیت عالی برای سلامتی است. متوجه خواهید شد که به بهبود پوست، مو و عملکردهای داخلی کمک می کند. این به سرعت متابولیسم شما کمک می کند، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند، سطح کلسترول را خنثی می کند و عملکرد تیروئید را بهبود می بخشد.

مطمئن شوید که یک روغن نارگیل فوق بکر با کیفیت خوب خریداری می کنید. کنسانتره کرم نارگیل حاوی حدود ۷۰ درصد روغن نارگیل خالص است و راهی عالی برای وارد کردن شیرینی به زندگی شما است.

بدترین چربی ها چربی های ترانس هستند.

چربی های ترانس روغن های گیاهی هستند که از طریق هیدروژنه شدن انجام شده است. سازندگان برای ماندگاری بیشتر و پایداری بیشتر، هیدروژن را به روغن اضافه می کنند.

از روغن های هیدروژنه یا نیمه هیدروژنه شده فاصله بگیرید. آنها بسیار سمی هستند.

با این حال، وقتی صحبت از اپیدمی چاقی در کشور ما می شود، چربی تنها بخشی از مشکل است. چاقی بسیار پیچیده تر از خوردن یک ماده مغذی است. افرادی که فعالیت بدنی کمی دارند و رژیم غذایی پرکالری می خورند، چاق می شوند. ژنتیک، سن، جنسیت و سبک زندگی نیز در ایجاد مشکلات وزن نقش دارند. گفته می شود، چربی رژیم غذایی هنوز نقش مهمی در اضافه وزن آمریکا دارد. مطالعات نشان داده اند که هر چه چربی بیشتری از رژیم غذایی خود حذف کنیم، چاق تر شده ایم! بنابراین، وقت آن است که آموزش ببینیم و برچسب ها را بخوانیم.

نمونه ای از چربی های خوب

چربی تک غیراشباع: روغن زیتون، آجیل و آووکادو

چربی های اشباع نشده: امگا ۳ و ۶

امگا ۳: همه غذاهای دریایی، به ویژه ماهی های آب سرد مانند سالمون، ماهی تن، ساردین و شاه ماهی و دانه های کتان.

امگا ۶: روغن ذرت، روغن گلرنگ، (بیشتر روغن های گیاهی) غلات و غذاهای فرآوری شده.

همه این چربی های خوب به بهبود متابولیسم شما کمک می کنند. فریب نخورید که فکر کنید باید چربی را از بین ببرید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر