درمان بیماری حرکت


برای تعداد کمی از افراد و در ساعات طولانی سفر با ماشین، قطار، هواپیما یا قایق، گاهی اوقات احساس تهوع می کنید، اما نگران نباشید، نکات مهمی را به اشتراک می گذاریم زیرا مراحل توقف بیماری حرکت/پرواز را می توان قبل از آن کاهش داد. شروع می شود، بیماری حرکت به راحتی می تواند رخ دهد / با رعایت نکات ساده پرواز کنید.

بیشتر اوقات ما بیماری حرکت/پرواز را درک نمی کردیم. بسیاری از محققان بر این باورند که علت بیماری حرکت/پرواز، فعال شدن سیستم حسی و محافظتی بدن در طول سفر با یک وسیله متحرک مداوم است، جایی که چشمان شما به مغز ما می‌گویند که شما اصلاً حرکت نمی‌کنید، اما سیستم‌های موجود در مغز و گوش داخلی که تعادل و وضعیت بدن را کنترل می کند (سیستم های دهلیزی و حسی تنی) می گوید: “بله ما هستیم!” این عدم تطابق مغز را گیج می کند و باعث ایجاد علائم مختلفی می شود، از جمله:

علائم بیماری حرکت/بیماری پرواز

* سرگیجه
* سردرد
* حالت تهوع
* ترشح بزاق
*تعریق
* آروغ زدن
* ادراک حاد معده
* استفراغ
هیپرونتیلاسیون (در موارد شدید)

داروها قطعا به تسکین این علائم کمک می کنند. اما اگر می‌خواهید سعی کنید بیماری حرکت/پرواز را به روش‌های طبیعی شکست دهید، در اینجا چند رویکرد مفید وجود دارد.

  • درک شرایط حرکت/پرواز.
    اغلب مسافران به جای راننده بیشتر احساس بیماری حرکت/پرواز می کنند، زیرا مغز راننده بر کنترل کنترل های وسیله نقلیه متمرکز است و بنابراین مغز او می تواند حرکت را پیش بینی کند. قرار دادن خود در پشت فرمان از حالت تهوع جلوگیری می کند. اگر مجبورید به عنوان مسافر سوار شوید، سعی کنید روی صندلی جلو بنشینید و به افق نگاه کنید، که به شما حس کنترل بیشتری نسبت به سوار شدن در عقب می دهد. اگر در صندلی عقب گیر کرده اید، سعی کنید یک مکالمه و حواس پرتی داشته باشید تا اضطراب ناشی از کنترل نکردن اوضاع را از بین ببرید. در صورت امکان دریچه یا منبع هوای تازه را باز کنید و از مطالعه خودداری کنید.
  • مصرف غذاها/نوشیدنی ها را کاهش دهید.
    کنترل مصرف بیش از حد غذاها، نوشیدنی ها و الکل قبل و در طول سفر ممکن است به غلبه بر بیماری حرکت/ پرواز یا بیماری مسافرت کمک کند. از مصرف بیش از حد الکل، سیگار، و غذاها یا مایعاتی که «با شما موافق نیستند» یا به طور غیرعادی احساس سیری در شما ایجاد می کنند، خودداری کنید. غذاهای با بوی تند یا غذاهای سنگین، تند یا چرب ممکن است علائم تهوع یا بیماری حرکت/ پرواز را در برخی افراد بدتر کنند.
  • یک موقعیت نشستن راحت پیدا کنید.
    سعی کنید در وضعیت راحت تری بنشینید و صندلی را انتخاب کنید که حرکت کمتری در آن احساس کنید. وسط هواپیما بالای بال ساکت ترین منطقه هواپیما است. در کشتی، کسانی که در کابین های سطح پایین تر نزدیک مرکز کشتی هستند، معمولاً حرکت کمتری را نسبت به مسافران در کابین های بالای سر یا بیرون از کشتی تجربه می کنند. خود را از دیگرانی که ممکن است بیماری حرکت یا پرواز داشته باشند جدا کنید. شنیدن صحبت دیگران در مورد بیماری حرکت/پرواز یا دیدن بیمار شدن دیگران ممکن است گاهی باعث ایجاد احساس بیماری در شما شود.
  • حواس خود را کنترل کنید.
    اگر احساس می کنید دریازدگی یا بیماری حرکت/ پرواز دارید، دراز بکشید تا به اندام های حسی خود کمک کنید تا آرام شوند. در قطار، روی صندلی جلو بنشینید تا چشمان شما سیگنال‌های حرکتی مشابه دهلیزهای گوش داخلی شما را ارسال کند. همچنین، هنگام سفر با ماشین یا قایق، گاهی اوقات می تواند کمک کند که چشمان شما به افق یا در یک نقطه ثابت خیره بماند. هرچه تطابق حسی بیشتری را تقویت کنید، احتمال کمتری برای سهولت حرکت/پرواز خواهید داشت.
  • در مورد خودتان صحبت کنید تا واکنش های مثبتی نسبت به موقعیت ایجاد کنید.
    شما در واقع می توانید در مورد بیماری حرکت / پرواز صحبت کنید. یک مطالعه نشان داد که “دارونماهای شفاهی” – به سادگی به ملوان ها می گویند که دریازده نخواهند شد – در پیشگیری از دریازدگی موثر بودند. انتظارات خود را قبل از سفر با گفتن با صدای بلند، “این بار ماشین مریض نمی شوم” تعیین کنید یا از خودگویی مثبت استفاده کنید. یادگیری تکنیک های تنفس با استفاده از بیوفیدبک می تواند به این تلاش کمک کند.
سردرد شایع ترین علامت بیماری حرکت است

چند نکته برای کنترل اثرات منفی بیماری حرکت / پرواز.

حواس خود را کنترل کنیم
درمان حساسیت زدایی برای کاهش یا حتی درمان بیماری حرکت/فرار عمل می کند. خود را برای دوره‌های کوتاهی از فعالیت‌هایی که علائم ایجاد می‌کنند در معرض قرار دهید، سپس برای دوره‌های طولانی‌تری ورزش کنید. اگر خواندن کتاب در وسیله نقلیه در حال حرکت باعث حالت تهوع شما می شود، پنج دقیقه مطالعه کنید و سپس کتاب را کنار بگذارید. دوره پنج دقیقه ای را در چند جلسه تکرار کنید، سپس به ۱۰ دقیقه افزایش دهید. با گذشت زمان، متوجه خواهید شد که بدن شما به این فعالیت عادت می کند.

ذهن خود را سرگرم کنید

سرگرم کردن ذهن ما راهی است که مغز ما حواس بیماری حرکت/ پرواز را فریب می دهد و از آن دور می شود، بنابراین گوش دادن به موسیقی مورد علاقه و تماشای برنامه مورد علاقه در صورت سفر به عنوان مسافر بهترین راه حل برای کنترل بیماری حرکت/ پرواز است.

درمان جویدن زنجبیل.
برخی از مطالعات از استفاده از زنجبیل به عنوان یک پیشگیری موثر برای بیماری حرکت/ پرواز حمایت می کنند. حداقل، نمی توانست صدمه ببیند. برای بهترین نتیجه نیم ساعت قبل از سفر، ۱ تا ۲ گرم زنجبیل مصرف کنید. اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید، قبل از مصرف مکمل های زنجبیل با پزشک خود مشورت کنید.

فناوری نقطه فشار
طب فشاری برای بیماری حرکت موثر است و ارزش امتحان را دارد – حتی اگر فقط برای اثر دارونما باشد. همانطور که قبلاً ذکر شد، متقاعد کردن خود به اینکه می‌توانید بدون بیماری حرکت سواری را پشت سر بگذارید، می‌تواند به شما در جلوگیری از آن کمک کند. می توانید از دستگاه های فشرده سازی استفاده کنید – مانند دستبندهای سرآستین و سپس از آنها برای متقاعد کردن مغز خود استفاده کنید که بیمار نخواهید شد، ارزش امتحان کردن را دارد. از سوی دیگر، پول خود را با آهنربا هدر ندهید. هیچ مدرک بازاریابی برای دستگاه های مغناطیسی برای بیماری حرکت وجود ندارد، اما آنها برای کنترل ذهن مفید هستند.

کنترل افکار.
بیماری دریا پس از حدود سه روز خود به خود برطرف می شود. چرا؟ بدن انسان ظرفیت فوق العاده ای برای سازگاری با موقعیت هایی مانند عدم تعادل بین سیستم های حسی دارد. مجدداً، در دسته “به دور فکر کن”، اگر درک و باور داشته باشید که زودتر از بین می روند، می توانید علائم را از بین ببرید.

اگر بچه‌های شما احساس بیماری حرکت/پرواز می‌کنند، مطمئن شوید که آنها را برای شرایطی آماده کرده‌اید که بعد از ۱۲ سالگی نیز برطرف می‌شود. به اشتراک گذاشتن این واقعیت پزشکی با کودکان همیشه به آنها کمک می کند تا از احساس بیماری حرکت / پرواز اجتناب کنند.

دارو برای حرکت بلایا/بیماری پرواز.
بیماری حرکتی شدید باید با داروهای بدون نسخه درمان شود. اینها ۳۰ تا ۶۰ دقیقه قبل از زمانی که فکر می کنید مریض خواهید شد بیشترین تأثیر را دارند و می توانند تسکین دهنده باشند. اگر یک بزرگسال سالم با علائم شدید هستید، می توانید با متخصص مراقبت های بهداشتی خود در مورد گزینه های مختلف برای از بین بردن بیماری حرکت/پرواز، مانند چند روز اول سفر دریایی، صحبت کنید. مراقب باشید که می تواند باعث خواب آلودگی، خشکی دهان و سایر عوارض جانبی شود.

اگر مشکل بیماری حرکت ادامه داشت، با پزشک خود قرار ملاقات بگذارید و داروهایی برای تسکین بیماری حرکت/تهوع مصرف کنید.

در نهایت، اگر کسی بخواهد به دلیل برنامه‌ریزی‌های فشرده سفر ۳۶۵ روز در ماه از بیماری حرکت اجتناب کند، این تنها با یک سبک زندگی فعال خوب از جمله تمرینات تناسب اندام منظم و رژیم غذایی متعادل امکان‌پذیر است. ورزش روزانه، خواب خوب و رژیم غذایی متعادل. بنابراین، او می تواند به دلیل پروازهای مداوم خود از بیماری حرکت / پرواز جلوگیری کند. اثرات بیماری حرکت بر سلامت ما تنها با یک سبک زندگی متعادل و درمان به موقع قابل غلبه است.

ممنون از اینکه با ما بودید

تیم فریق Gymbag4u.com

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/

رژیم لاغری سریع