تابستان به سرعت می آید! چه راه هایی برای از بین بردن سریع چربی وجود دارد؟

برای هرکسی که بیش از ۱۲ هفته رژیم دارد، پاسخ به کاهش چربی یک رژیم غذایی سالم ۴۰-۴۰-۲۰ با کسری حدود ۱۰۰۰ کالری برای کاهش حدود ۲ پوند در هفته خواهد بود. اما شما ۱۲ هفته فرصت ندارید تا آخرین لایه چربی بدن را که مانع از آشکار شدن عضلات شکمی که در باشگاه برای آنها سخت کار کرده اید را از بین ببرید.

پاسخ به دعای کاهش چربی شما ممکن است به شکل CKD یا رژیم کتوژنیک چرخه ای باشد! در حال حاضر، اگرچه این رژیم دوره‌های «کم کربوهیدرات» را با تغذیه‌های دوره‌ای کوتاه برنامه‌ریزی کرده است، به هیچ وجه تلاش نمی‌کند این تصور را ایجاد کند که کربوهیدرات‌ها مضر هستند. بیایید با آن روبرو شویم، همه مدل های تناسب اندام و رقبا حداقل چند بار در یک عکاسی یا آمادگی از دستکاری کربوهیدرات در برنامه تغذیه خود استفاده می کنند، و یک روز در ساحل زیر نور خورشید روز نمایش شماست درست است؟

چرا رژیم کتوژنیک؟

استدلال پشت CKD یا رژیم کتوژنیک چرخه ای در واقع بسیار ساده است. از آنجایی که کربوهیدرات ها منبع اصلی سوخت برای بدن شما هستند، محدود کردن دریافت کربوهیدرات بدن شما را مجبور می کند از انرژی ذخیره شده دیگر برای سوخت برای اجرای عملکردهای بدن استفاده کند. این انرژی تا حد زیادی از ذخایر چربی بدن شما می آید! یک برآمدگی کوچک در مسیر رژیم غذایی ایده آل برای کاهش چربی وجود دارد. مغز انسان نمی تواند از شر چربی خلاص شود، برای اینکه بتواند به درستی و با تمام ظرفیت خود عمل کند، به کربوهیدرات هایی به شکل گلیکوژن یا جایگزین مناسب دیگری نیاز دارد. این جایگزین به شکل کتون خواهد بود. کتون ها محصول جانبی چربی هایی هستند که در بدن بسته بندی شده و به عنوان سوخت سوزانده می شوند. این کتون ها همچنین می توانند برای تامین نیازهای مهم بدن مانند عملکرد مغز استفاده شوند. یکی دیگر از مزایای استفاده از کتون ها برای انرژی این است که به جای ذخیره کتون های اضافی به عنوان چربی در بدن مانند کربوهیدرات ها، کتون های اضافی از طریق ادرار دفع می شوند. “Ketostix” در واقع یکی از بهترین راه های کلی برای بررسی اینکه آیا بدن شما در کتوز است یا خیر.

رژیم های کتوژنیک نیز سطح انسولین را کنترل می کنند. انسولین هورمونی است که از لوزالمعده ترشح می شود و برای انتقال کربوهیدرات ها به شکل قند به داخل جریان خون به عضلات و کبد استفاده می شود تا به عنوان گلیکوژن ذخیره شوند. هنگامی که این ذخایر پر هستند، این هورمون همچنین به ذخیره کربوهیدرات های اضافی به عنوان چربی بدن کمک می کند. دانستن اینکه درک اینکه چرا کنترل سطح انسولین با مصرف کم کربوهیدرات بدن شما را در حالت چربی سوزی قرار می دهد سخت نیست زیرا هیچ کربوهیدراتی وارد سیستم نمی شود که تولید انسولین را به حداقل می رساند.

برخی از مزایای رژیم کتوژنیک عبارتند از:

افزایش توانایی بدن برای بسیج چربی ها به عنوان سوخت

کاهش احساس گرسنگی به دلیل تأثیر چربی بر احساس سیری

مضرات رژیم کتوژنیک

در حال حاضر برخی از اشکالات خاص در رژیم غذایی کم کربوهیدرات وجود دارد که بسیاری از افراد بدگمان به آن اشاره می کنند، و حقیقت گفته می شود که ممکن است برای برخی از آنها معامله شکن باشد، اگرچه اکثر این عوارض جانبی پس از دو هفته اول رژیم از بین خواهند رفت.

برخی از این عوارض عبارتند از:

مه مغزی در طول دوره انتقال از متابولیسم کربوهیدرات به متابولیسم چربی که به عنوان “تغییر متابولیک” نیز شناخته می شود. این زمانی است که مغز شما یاد می گیرد که از کتون ها به عنوان سوخت استفاده کند.

عملکرد ضعیف در باشگاه، زیرا بدن شما نمی تواند کتون ها را ذخیره کند یا از آن استفاده کند، همانطور که گلیکوژن ذخایر «انرژی سریع» بدن را تخلیه می کند.

خستگی و سرگیجه.

یبوست به دلیل مصرف کم فیبر، اگرچه بیشتر این رژیم‌ها سبزیجات سبز را به یک انتخاب غذایی «نامحدود» تبدیل می‌کنند.

همچنین مطالعاتی در هر دو طرف وجود دارد که بر این واقعیت استدلال می‌کنند که سطح کلسترول در حین پیروی از این رژیم افزایش می‌یابد.

من اثرات هر یک از این علائم را احساس کرده‌ام و همانطور که قبلاً ذکر شد، بیشتر یا نه همه این علائم فروکش می‌کنند. بزرگترین مشکل و معامله شکن برای بسیاری از مربیان قدرتی و ورزشکاران جدی، عملکرد ضعیف در سالن بدنسازی است. در حالی که این رژیم را دنبال می کنید در باشگاه وزن کم خواهید کرد و نمی توانید همان شدتی را که زمانی که کربوهیدرات بیشتری می خوردید حفظ کنید. در حالی که من هرگز این رژیم را به یک ورزشکار یا به هرکسی در هر نوع ورزش رقابتی توصیه نمی کنم، اما جایگاه خود را در بین ورزشکاران بی خدا و علاقه مندان به تناسب اندام محض حفظ می کند، جایی که عملکرد شما بر اساس میزان آرایش بدن شما ارزیابی می شود.

اگرچه رقبای تناسب اندام بر اساس قدرت سنجیده نمی شوند، اما این بدان معنا نیست که رژیم غذایی می تواند بافت عضلانی را که برای به دست آوردن آن سال ها کار سخت و عرق نیاز داشت، تخریب و تخریب کند. اینجاست که Carb Up Day شروع می شود. یک یا دو بار در هفته، یک روز مشخص وجود دارد که می توانید کربوهیدرات بخورید تا گلیکوژن ماهیچه ها را دوباره پر کنید، به شما این امکان را می دهد که برای چند روز آینده با شدت بیشتری تمرین کنید و همچنین به مغز خود استراحت می دهید از سختی های ناشی از این کار. رژیم غذایی.

اکنون که مزایا و معایب رژیم کتوژنیک و اینکه چگونه می‌توانیم آن را به یک رژیم کتوژنیک چرخه‌ای تبدیل کنیم، بحث کردیم، می‌خواهم به نحوه پیروی از سبک زندگی کتو و متابولیسم چربی سوزی خود بپردازم.

تغییرات و استراتژی های زیادی برای وارد کردن بدن به کتوزیس وجود دارد، اما همه آنها یک سری دستورالعمل های مشترک دارند:

تا حد امکان کمتر کربوهیدرات بخورید (بین ۰ تا ۵۰ کربوهیدرات خالص)

نسبت کل ۶۰٪ چربی، ۳۵٪ پروتئین، ۵٪ کربوهیدرات را دنبال کنید

فیبر بخور! کربوهیدرات خالص از کربوهیدرات کل – فیبر تشکیل شده است. فیبر برای حفظ سیستم لوله کشی شما ضروری است!

– برنامه ریزی یک روز کربوهیدرات در آخر هفته. من دوست دارم امروز از این برای یک غذای تقلب نیز استفاده کنم.

مانند تمام رژیم های غذایی، این ممکن است برای همه مناسب نباشد. برخی از مردم به سادگی نمی توانند دو هفته اول جهنم را پشت سر بگذارند در حالی که برخی دیگر از انواع غذاهای موجود در رژیم غذایی مانند تخم مرغ، گوشت و آجیل لذت نمی برند. ولی! اگر می‌توانید تغییرات متابولیک و کمبود انتخاب‌های غذایی را تحمل کنید، این رژیم ممکن است بهترین راه برای خلاص شدن از شر چربی‌ها باشد. اگرچه بسیاری از افراد این رژیم را برای مدت طولانی و با نتایج عالی با موفقیت دنبال کرده‌اند، اما توصیه نمی‌کنم این الگوی غذایی را برای مدت طولانی‌تر از حد لازم برای رسیدن به هدف چربی بدن خود حفظ کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر