بیماری حرکت آیا در سفرهای مکرر سالم بمانید؟


با توجه به این عصر جهانی شدن، سفر یک بخش روتین بسیاری از متخصصان است. تخمین زده می شود که در سراسر جهان حداقل ۰.۱ میلیون پرواز هر روز با میانگین ۲ ساعت زمان سفر و جابجایی ۶ میلیون نفر در روز فرود می آیند و برمی خیزند. و بنابراین، دو میلیون نفر وجود دارند که به طور معمول برای کسب و کار، هدف کاری یا برای تعطیلات سفر می کنند. سفرهای طولانی و مکرر ممکن است بر سلامت ما تأثیر بگذارد و به همین دلیل مراقبت از سلامتی ما در طول سفر ضروری است.

چند ساعت سفر انرژی زیادی را تخلیه می کند. اگر شخصی برای یک جلسه تجاری فوری سفر می کند که در آن باید یک ارائه مهم برای جلب مشتری ارائه دهد و ارائه به انرژی و تمرکز زیادی نیاز دارد. اما، پس از ساعات طولانی سفر، احساس بیماری می کند و انرژی کمتری دارد. این می تواند یک شکست بزرگ برای هدف سفر او باشد، به دلیل کاهش بهره وری آن شخص.

و بنابراین در طول سفر باید چند برنامه روتین اضافه کنیم تا سلامتی خود را به حداکثر برسانیم تا در طول سفر پرانرژی و استرس نداشته باشیم.

نکاتی برای حفظ سلامتی در طول سفر

دریازدگی
سلامت سفر

۱]هر بار تازه کنید

در طول سفر باید از بهداشت بدن خود مراقبت کنید تا از بیماری مسافرت جلوگیری کنید. هیچ چیز بهتر از یک دوش آب گرم یا سرد آرامش بخش مطابق با فصل قبل و بعد از شروع سفر نیست. بدن تازه عملکرد بدن ما را افزایش می دهد و از بیماری مسافرت جلوگیری می کند.

۲]خوب بدن را هیدراته کنید

نوشیدن آب زیاد در طول سفر ضروری است، بسیاری از مردم به دلیل مشکلات مکرر حمام از نوشیدن آب اجتناب می کنند، اما این هرگز گزینه خوبی برای در امان ماندن شما از بیماری سفر نیست. اگر آب کمتری بنوشید، ممکن است به دلیل کمبود آب در بدن ما بدن درد ایجاد کند. بیماری حرکت می تواند با کمبود در بدن همراه شود.

آب به تمیز نگه داشتن روده کمک می کند و به کاهش گازها و مشکلات گوارشی در طول سفر کمک می کند.

آب به سم زدایی طبیعی بدن کمک می کند و مواد شیمیایی مضر بدن را کاهش می دهد که می تواند منجر به از دست دادن انرژی شود. نوشیدن بیشتر و کمتر خوردن به حفظ سلامتی ما در طول سفر کمک می کند.

۳]از نوشیدنی های گازدار و الکل خودداری کنید

توصیه می شود در سفر از مصرف نوشابه یا نوشابه های گازدار که خیلی سریع آب بدن را تخلیه می کند و ما را بیمار می کند پرهیز شود، همچنین مصرف الکل در سفر در حالت مداوم باید از حالت تهوع و خستگی که از علائم بیماری حرکت است پرهیز شود.

۴]کنترل رژیم غذایی

کنترل آنچه در طول سفر می خوریم مهم است، بسیاری از مواقع به جایی سفر می کنیم که مجبوریم غذاهایی متفاوت از رژیم غذایی معمول خود بخوریم. این ممکن است مشکلات مربوط به هضم را ایجاد کند. در طول سفر، صبحانه باید آنقدر خوب باشد که ما را در تمام طول روز پرانرژی نگه دارد و از بیماری حرکت دوری کند.

همچنین توصیه می شود برای حفظ سلامت خود رژیم مدیترانه ای داشته باشید، این رژیم شامل خوردن میوه های تازه و سبزیجات سبز، غلات، عدس، تخم مرغ و غیره است. خوردن و آشامیدن با احتیاط و توجه برای سلامت سفر مهم است.

۵]خودتان را سرگرم کنید

توصیه می شود که شنیدن موسیقی آرامش بخش یا تماشای برنامه مورد علاقه خود می تواند به شما کمک کند تا خود را درگیر خود نگه دارید و از بیماری سفر دوری کنید. آرامش مغز ما نیز برای خوب نگه داشتن خود در طول سفرهای پر استرس مهم است.

۶]استراحت مکرر

مهم است که به اندازه کافی به خود استراحت دهید تا بدن خود را دوباره تقویت کنید. یک چرت ۱۰ دقیقه ای با قدرت نیز می تواند به آرامش بدن و ایجاد انرژی برای تمرکز بر روی کارهای معمول خود در طول سفر کمک کند. استراحت های مکرر خود برای آرامش خود و رهایی از استرس سفر بسیار مهم است.

۷]محکم بخوابید

خواب خوب قبل و بعد از سفر برای حفظ انرژی بدن در طول سفر و بعد از سفر توصیه می شود. در طول خواب، بدن ما زمانی را برای بازیابی عملکردهای داخلی بدن که برای سالم نگه داشتن و فعال نگه داشتن ما مهم است، دریافت می کند.

و از این رو خوابیدن ساعت های خوب در طول زمان و بعد از آن به حفظ سلامتی ما در طول سفر کمک زیادی می کند.

۸]ورزش و مدیتیشن

انجام تمرینات تنفسی یوگا و ورزش منظم در باشگاه نیز کمک زیادی به فعال نگه داشتن خود قبل و بعد از سفر می کند و از این رو انجام یوگای آرام و به دنبال آن یک ورزش معمولی مهم است و یک رژیم غذایی خوب برای سلامتی سفر ضروری است.

بسیاری از هتل های تجاری برنامه تناسب اندام صبحگاهی خود را دارند، مانند سالن بدنسازی، شنا، جلسات یوگا، رقص زومبا و غیره. شما می توانید آن را پرس و جو کنید و همان را دنبال کنید تا در طول اقامت در هتل در سفر سلامت خود را حفظ کنید.

استفاده از پله ها به جای آسانسور و پیاده روی بیشتر به جای حمل و نقل تاکسی ایده های آسانی است که شما را در طول سفر تناسب اندام نگه می دارد. این نه تنها به هضم غذا کمک می کند، بلکه ماهیچه های شما را فعال می کند و فعالیت شما را افزایش می دهد و به حفظ سلامت سفر کمک می کند.

۹]کیت داروهای مسافرتی

همراه داشتن کیت دارو در طول سفر ایده بسیار عاقلانه ای برای حفظ سلامتی شما در سفر است. چند دارو مانند شربت سرفه، داروهای سرفه و سرماخوردگی، داروی تب، جعبه کمک‌های اولیه، قرص/شربت هضم غذا، قرص یبوست باید به کیت داروی مسافرتی شما اضافه شود. همچنین خوشبو کننده دهان گیاهی کمک زیادی به حفظ روحیه شما در طول سفر می کند. بسیاری از افراد در طول سفر با اتوبوس یا هواپیما دچار مشکل استفراغ می شوند، آنها باید طبق نظر پزشک داروهایی برای جلوگیری از استفراغ همراه داشته باشند و برای جلوگیری از وضعیت استفراغ از زمان مصرف قرص ها چند ساعت قبل از شروع سفر پیروی کنند.

۱۰]لباس آرامش بخش و لباس های بهداشتی

لخته های راحت و تمیز در طول سفر ضروری است تا شما را از موقعیت های غیربهداشتی و بیماری حرکت دور نگه دارد. در طول سفر و لباس های آرامش بخش مسافرتی مانند شلوار و پیراهن گشاد می تواند با اسپری خوب آرامش بخش و سبک عطر روی آن بسیار مفید باشد.

جوراب های شسته و لباس های تمیز به شما کمک می کند تا از شرمساری غیربهداشتی سفر نجات پیدا کنید. هیچ کس یک مسافر همراه بدبو را دوست ندارد. توصیه می شود در طول سفر به طور منظم از خدمات خشکشویی موجود استفاده کنید یا لباس های تمیز بپوشید تا در تمام طول روز احساس سلامتی و طراوت داشته باشید.

استفاده از عطرهای سبک همیشه برای ایجاد یک محیط خوب در طول سفر مفید است که به دور نگه داشتن بیماری سفر کمک می کند.

امیدواریم مقاله بالا به شما کمک کند تا از سلامت خود در طول سفر مراقبت کنید.

سفری سالم داشته باشید

با تشکر برای خواندن

تیم Gymbag4u.com

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/