بهترین رژیم غذایی برای کاهش وزن و چربی چیست؟

همه ما در مورد رژیم های کلیشه ای مانند رژیم گریپ فروت یا رژیم سیب شنیده ایم. من اینجا هستم تا به شما بگویم که رژیم های غذایی موثر هستند. همه این رژیم‌ها رژیم‌های مد روز، تصادفی و «احمقانه» هستند. رژیم واقعی حاوی ترکیبی از پروتئین های عضله ساز، کربوهیدرات های پر انرژی و چربی های مفید برای قلب است.

برای کاهش وزن، کتوز بهترین رژیم غذایی است، نه یک مد. در رژیم کتو، مقدار زیادی پروتئین و چربی و کربوهیدرات بسیار کمی مصرف می‌شود تا بدن به حالت کتوزیس برسد. از آنجایی که دیگر گلیکوژن در بدن شما وجود ندارد، به دلیل کمبود کربوهیدرات، بدن شما اجسام کتون را از بافت چربی برای سوخت بدن و ذهن شما می‌سازد. تا زمانی که پروتئین کافی می خورید، ماهیچه های خود را حفظ کرده و به راحتی چند پوند چربی از دست خواهید داد.

بسته به ذخیره فعلی گلیکوژن حدود ۳-۷ روز طول می کشد تا به کتوز وارد شوید. کتوز در ابتدا عجیب به نظر می رسد زیرا شما بی حال می شوید و ممکن است سردرد و حتی حالت تهوع داشته باشید. با این حال، این علائم ناپدید می شوند. همچنین در ابتدا به دلیل سنگینی آب، وزن زیادی کم خواهید کرد.

غذاهای معمولی در رژیم کتو عبارتند از آجیل، پروتئین آب پنیر، تخم مرغ، بیکن، سوسیس، روغن زیتون، کره، ماهی آزاد و غیره. هر چیزی که سرشار از پروتئین، چربی و کربوهیدرات باشد. قرص های ویتامین اغلب در رژیم کتو به دلیل عدم توانایی شما در خوردن سبزیجات زیاد گنجانده می شود. (با این حال، می توانید حداقل یک کاسه سالاد بخورید)

ماندن در رژیم کتو به اراده قوی نیاز دارد زیرا اگر یک بار تقلب کنید یا چیز بدی بخورید بدن شما از کتوز خارج می شود. عملیاتی که ۳-۷ روز طول کشید الان باید دوباره انجام شود.

به طور خلاصه، کتو بهترین رژیم غذایی کوتاه مدتی است که می توانید برای کاهش آن انجام دهید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر