بهترین جایگزین برای رژیم های کم کربوهیدرات

آیا در حال حاضر از رژیم کم کربوهیدرات استفاده می کنید و یا از آن احساس نارضایتی می کنید؟ آیا از رویارویی با عوارض جانبی منفی رژیم کم کربوهیدرات خسته شده اید و احساس می کنید زمان آن رسیده است که ادامه دهید؟

تو تنها نیستی. رژیم های کم کربوهیدرات عوارض جانبی منفی دارند و این عوارض برای افراد خاصی غیر قابل تحمل است.

اما در مورد بازگرداندن تمام وزنی که با رژیم کم کربوهیدرات خود از دست داده اید، زیاد نگران نباشید. راه های جایگزینی برای کاهش وزن و حفظ آن وجود دارد.

جایگزین اصلی رژیم های کم کربوهیدرات یا بدون کربوهیدرات، رژیم کم کالری است. شاید شمارش کالری قدیمی و قدیمی به نظر برسد، اما واقعاً اینطور نیست. رژیم کم کالری یکی از راه های کاملاً اثبات شده برای کاهش وزن است به شرطی که همیشه این فرمول را در ذهن داشته باشید: کالری کمتری نسبت به کالری که می سوزانید مصرف کنید.

دقیقا چه معنی میدهد؟

«کمتر کالری مصرف کنید تا کالری بسوزانید» به این معناست که شما کالری کمتری نسبت به مصرفی که از طریق ورزش مصرف می کنید، می خورید. اگر این کار را به طور مداوم انجام دهید، بدن شما مجبور به سوزاندن چربی های ذخیره شده بدن (چربی بدنی که به شدت می خواهید از دست بدهید) می سوزد و وزن کم خواهید کرد.

اما چگونه می توان یک رژیم کم کالری را شروع کرد؟

بهترین راه برای شروع، رعایت عادات غذایی فعلی است. شمارش کالری هایی که در یک روز معمولی می خورید را شروع کنید و سپس ببینید که آیا این عدد در محدوده توصیه شده است یا خیر. اگر اینطور نیست، پس باید کاهش دهید.

بهترین (و سریع‌ترین راه) برای کاهش تعداد کالری‌هایی که به طور مداوم مصرف می‌کنید این است که اندازه وعده‌های خود را کاهش دهید. اندازه سهم به راحتی قابل کنترل است. اگر می خواهید وزن کم کنید، تنها کاری که واقعاً باید انجام دهید این است که اندازه وعده های خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید. اگر اندازه سهم شما کوچکتر شود، در نهایت دور کمر شما نیز کوچکتر می شود.

علاوه بر اندازه وعده‌ها، یکی دیگر از راه‌های آسان برای کاهش تعداد کالری در رژیم غذایی، خوردن غذاهایی با چگالی کالری کم است. غذاهای پر کالری بسیار رایج هستند و شامل غذاهای محبوب مانند پنیر، گوشت، شیر و بیشتر محصولات حیوانی می شوند. اگر می خواهید وزن کم کنید، سعی کنید برخی از غذاهای پر کالری را به جای غذاهای کم کالری جایگزین کنید. انجام این کار چندان سخت نیست و در دراز مدت، می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

در نهایت، همیشه سعی کنید از میزان احساس سیری خود آگاه باشید. بسیاری از ما عادت داریم شکم خود را به جز در مواقعی که به شدت خالی است نادیده بگیریم، بنابراین سعی کنید این عادت را داشته باشید که بررسی کنید که آیا سیر هستید یا نه. احتمالاً در حالی که غذا می‌خورید خیلی سریع‌تر از آنچه فکر می‌کنید سیر می‌شوید، و با صرف زمان و توجه به میزان سیری‌تان می‌توانید از اضافه کردن چند پوند ناخواسته جلوگیری کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر