برنامه های رژیم کم کربوهیدرات: آیا رژیم اتکینز برای من مناسب است؟

رژیم اتکینز یک برنامه کاهش وزن کنترل شده با کربوهیدرات محبوب است که برای اولین بار در کتاب دکتر رابرت اتکینز در سال ۱۹۹۲، انقلاب رژیم غذایی جدید دکتر اتکینز به دنیا معرفی شد. نوید کاهش وزن سریع، احساس انرژی بی حد و حصر، و تثبیت سطح قند خون، کاهش اشتها را می دهد.

برای افرادی که بیشتر به رژیم‌های کنترل‌شده چربی عادت دارند، که رویکرد سنتی‌تر کاهش وزن است، رژیم اتکینز می‌تواند ناسالم و غیرعادی به نظر برسد. به جای پر کردن میوه و سبزیجات، پیروان اتکینز به خوردن چیزهایی مانند تخم مرغ و بیکن تشویق می شوند، و بسیاری از غذاهایی که فکر می کردید، به عنوان یک رژیم کم چرب باتجربه، برای شما مفید هستند، در مراحل اولیه کاملاً ممنوع هستند، مانند به عنوان برنج و ماکارونی

در اتکینز، به شما توصیه می‌شود در مورد غذاهایی مانند پنیر یا گوشت یا حتی سس مایونز، گزینه‌های کم‌چرب را نخورید – اینها معمولاً با کربوهیدرات‌ها پر می‌شوند و به دلیل روشی که رژیم اتکینز عمل می‌کند، در واقع به چربی نیاز دارید.

رژیم اتکینز باعث می شود بدن شما از استفاده از کربوهیدرات به عنوان منبع اصلی انرژی خود به استفاده از چربی تغییر مسیر دهد. این بدان معناست که شما ذخایر چربی در بدن خود را بسیار سریعتر از زمانی که بدن شما تا زمانی که سوزاندن کربوهیدرات های ذخیره شده به عنوان گلیکوژن در ماهیچه ها را به پایان نرساند به آن نرسد، می سوزانید.

از آنجایی که تمام انرژی شما از چربی تامین می شود، باید مقداری از آن را در رژیم غذایی خود مصرف کنید، مهم نیست چقدر از آن در بدن خود بسوزانید. این بدان معنی است که می توانید چربی را روی بیکن، پوست مرغ را بگذارید و از پنیر پرچرب لذت ببرید، زیرا در واقع به رژیم غذایی شما کمک می کند. این سخت‌ترین مفهوم برای اکثر رژیم‌های باتجربه است که سرشان را حل کنند، اما وقتی این کار را انجام می‌دهند، اغلب این را بسیار رهایی می‌یابند که چربی را به عنوان دشمن تصور نکنند.

البته، اگر چربی دشمن نباشد، باید بهایی پرداخت، و آن قیمت این است که دشمن جدیدی به شکل کربوهیدرات به دست آورید. از آنجایی که غذاهای ممنوعه در اتکینز در مقایسه با رژیم کم چرب بسیار متفاوت است، برخی افراد کربوهیدرات کم را آسان تر و برخی دیگر کم چربی خواهند یافت. بنابراین، آیا اتکینز برای شما مناسب است؟

یک گروه از افرادی که در مورد اتکینز مشکل دارند، کسانی هستند که شیرینی دندان دارند. شکر در تمام اشکالش یک کربوهیدرات و یک کربوهیدرات ساده است که یکی از بدترین انواع آن هنگام پیروی از اتکینز است. واقعاً هیچ چیز شیرینی وجود ندارد که بتوانید در مراحل اولیه بخورید، حتی چیزهایی که در یک رژیم کم چرب می توانید مقادیر نامحدودی از میوه ها را بخورید.

می‌توانید بعداً شروع به معرفی انواع توت‌ها کنید، اما این واقعاً به همان اندازه که برای افراد شیرین‌دندان خوب است، خوب است. با این حال اتکینز می گوید که میل به شکر ناشی از اعتیادی است که رژیم اتکینز به شما کمک می کند با تثبیت سطح قند خون خود بر آن غلبه کنید، بنابراین ممکن است متوجه شوید که بعد از شروع به کار اتکینز هیچ چیز شیرینی نمی خواهید. با این حال، حتی اگر اینطور باشد، اگر فردی هستید که همیشه غذاهای شیرین (حتی اگر فقط میوه باشد) می خورید، مراحل اولیه بسیار دشوار خواهد بود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر