برنامه رژیم غذایی کتوژنیک – بهترین رژیم غذایی چربی سوز

برای بهترین رژیم برای سوزاندن سریع چربی با استفاده از متابولیسم طبیعی بدن، برنامه رژیم غذایی کتوژنیک را در نظر بگیرید. تغذیه قوی‌ترین تأثیر را بر تولید هورمون‌های مهم در بدن دارد که متابولیسم را تنظیم می‌کنند و به بدن اجازه می‌دهند چربی‌ها را برای انرژی بسوزانند و توده عضلانی را حفظ کنند، بدون نیاز به ورزش زیاد.

برنامه غذایی کتوژنیک چیست؟

اساساً این رژیم غذایی است که باعث می شود بدن وارد حالت کتوز شود. کتوز یک حالت متابولیک طبیعی و سالم است که در آن بدن به جای استفاده از گلوکز (قندهای کربوهیدرات موجود در رژیم غذایی استاندارد آمریکایی – SAD) چربی های ذخیره شده را می سوزاند (تولید کتون).

از نظر متابولیک، غذاهای کتوژنیک بسیار قدرتمند هستند. مزیت شگفت‌انگیز این است که این غذاها برای شما غذاهای طبیعی بسیار خوشمزه و سالم هستند.

بنابراین چه غذاهایی تشویق می شوند؟

برخی از بهترین و طعم‌دهنده‌ترین غذاها بخشی از این برنامه هستند، از جمله گوشت بدون چربی مانند گوشت گاو و مرغ، منابع سالم پروتئین و چربی‌های باکیفیت مانند تخم مرغ، کره، روغن زیتون، روغن نارگیل و آووکادو. همچنین سبزیجات با برگ سبز خوش طعم مانند کلم پیچ، شاتوت و اسفناج و همچنین سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، کلم و گل کلم.

ترکیب این غذاها با دانه‌ها، آجیل‌ها، جوانه‌ها و طیف گسترده‌ای از غذاهای شگفت‌انگیز دیگر منجر به فواید سلامتی باورنکردنی می‌شود که پروتئین، چربی‌های سالم و مواد مغذی مورد نیاز بدن را در اختیار شما قرار می‌دهد و در عین حال وعده‌های غذایی تقویت‌کننده متابولیسم را برای آشپزی آسان در خانه یا در حال حرکت فراهم می‌کند. .

چه غذاهایی باید محدود شود؟

در یک رژیم کتوژنیک، غذاهای اصلی که باید از آنها اجتناب کرد، غذاهایی هستند که دارای کربوهیدرات، قند و انواع نامناسب چربی هستند. این غذاها می توانند برای بدن سمی باشند و سطح گلوکز اضافی ایجاد کنند که بدن به چربی ذخیره شده تبدیل می کند. این غذاها سطح انسولین و قند خون را در بدن افزایش می دهند و حتی اگر انرژی زیادی را صرف ورزش کنید از چربی سوزی جلوگیری می کنند. برای دوری از این غذاها، مصرف غلات، غذاهای فرآوری شده، روغن های گیاهی (کانولا، ذرت، سویا و غیره)، شیر، مارگارین و سایر غذاهای پر کربوهیدرات و قند را کاهش دهید.

اما آیا چربی برای سلامتی مضر نیست؟

ده ها سال است که به ما گفته شده است که برای تشویق کاهش وزن، کالری باید از چربی کاهش یابد، اما این یک ساده سازی بیش از حد است (هنوز توسط دولت و صنایع غذایی مورد حمایت قرار می گیرد) که دیگر برای درک مدرن ما از تغذیه انسان درست نیست. حقیقت این است که برخی از چربی ها برای شما خوب نیستند (آنهایی که دارای اسیدهای چرب امگا ۶ هستند)، زیرا بدن شما برای پردازش آنها مشکل دارد. سایر چربی ها، به ویژه تری گلیسیریدهای زنجیره متوسط ​​(MCTs)، برای کاهش وزن، تولید سلول های مغزی و مواد مغذی بسیار مفید هستند. این چربی‌های اشباع شده سالم باید افزایش یابد تا انرژی مورد نیاز بدن شما در زمان کتوز فراهم شود، در حالی که چربی‌های ترانس مضر موجود در بسیاری از غذاهای فرآوری شده را محدود کنید.

مزایای رژیم کتو چیست؟

چربی های ذخیره شده را بسوزانید با حذف سطوح بالای کربوهیدرات در رژیم غذایی شما که گلوکز (قند) تولید می کنند، یک برنامه رژیم غذایی کتوژنیک به بدن شما می گوید که با تبدیل این چربی ها به اسیدهای چرب و کتون در کبد، چربی ذخیره شده را بسوزاند. این اجسام کتونی جایگزین نقش گلوکزی می شوند که با کربوهیدرات ها در رژیم غذایی پر شده است. این منجر به کاهش سریع میزان چربی ذخیره شده در بدن می شود.

توده عضلانی را حفظ می کند یک برنامه رژیم غذایی کتوژنیک با گنجاندن چربی های مناسب در رژیم غذایی، انرژی مورد نیاز بدن را برای تبدیل ذخایر چربی موجود به قندها و کتون های مفید (از طریق گلوکونئوژنز) فراهم می کند که منبع ضروری انرژی برای مغز، عضلات و قلب. این مزیت اضافی در حفظ توده عضلانی دارد، زیرا چربی های سالم در رژیم غذایی بدون نیاز به استفاده از پروتئین ماهیچه ای برای تولید قند بیشتر، انرژی مورد نیاز بدن را به بدن می دهد. این بهترین هر دو جهان را ایجاد می کند – چربی سوزی با حفظ توده عضلانی!

خلاص شدن از شر چربی های اضافی حتی بهتر از آن، اگر بدن شما با تبدیل چربی‌های موجود، اجسام کتون زیادی تولید می‌کند، به سادگی از شر آن کتون‌ها به عنوان یک محصول زائد خلاص می‌شود، به این معنی که از شر چربی‌های ناخواسته بدن خلاص خواهید شد!

کاهش اشتها در نهایت، با تنظیم هورمون های متابولیک قدرتمند در بدن، برنامه رژیم غذایی کتوژنیک در واقع اشتهای شما را کاهش می دهد. با کاهش مقاومت به انسولین در بدن و افزایش کتون ها، در واقع در این رژیم احساس گرسنگی کمتری خواهید کرد، که مزیت بزرگی نسبت به سایر رژیم های غذایی کم کالری و پر کربوهیدرات است که با انتظار گرسنگی مداوم همراه است.

از همین امروز بدون ورزش بیشتر چربی سوزی را شروع کنید! با پیروی از یک برنامه غذایی کتوژنیک متابولیسم خود را به طور طبیعی کنترل کنید. بدن شما برای این سبک تغذیه طراحی شده است. وضعیت متابولیک شما را می توان با مصرف غذاهای (خوشمزه) که اجداد ژنتیکی ما در آنها رشد می کردند، بهبود بخشید، و این شامل غذاهای غنی از کربوهیدرات و فرآوری شده مملو از قندها و چربی های بد نمی شود. این شامل یک رژیم غذایی مجلل و رضایت بخش بر اساس غذاهای فراوان دوران پارینه سنگی، از جمله گوشت بدون چربی، سبزیجات، آجیل، دانه ها، و چربی های سالم است که بدن شما از شما تشکر خواهد کرد.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع