اگر می خواهید وزن کم کنید این بزرگترین کاری است که می توانید انجام دهید

افکار و احساسات بر سلامتی شما تأثیر می گذارد

توماس دوار، سازنده ویسکی اسکاتلندی، زمانی گفت: “ذهن ها مانند چتر هستند؛ زمانی که باز هستند بهترین عملکرد را دارند.”

می‌خواهم تا پنج دقیقه آینده ذهنتان باز باشد، خواندن این مقاله طول می‌کشد.

من می خواهم ایده ای را ارائه دهم که اگر می خواهید وزن کم کنید و ترکیب بدن خود را بهبود ببخشید مفید خواهد بود.

متخصصان سلامت خودیاری به ما یادآوری می‌کنند که از استفاده از زبانی مانند خودداری کنیم کاهش وزن به دلیل ارتباط نمادین آن با بازگشت وزن. شما چربی های ناخواسته بدن را آزاد می کنید که آنها به شما آموزش خواهند داد.

با این حال، به خاطر این مقاله، از آن به عنوان کاهش وزن یاد می کنم تا خواننده را سردرگم نکند.

چرا من صلاحیت صحبت کردن در مورد این موضوع را دارم؟

حرفه من به عنوان یک مربی شخصی سال ها پیش آغاز شد، قبل از اینکه به نوشتن و صحبت در مورد سلامت و توانمندسازی خود روی بیاورم.

در این مقام، من خوش شانس بوده ام که با هزاران نفری که وزن خود را کاهش داده اند و در حالی که سلامتی خود را بازیابی کرده اند، آن را در فرم نگه داشته اند، کار کنم.

چگونه

من در سفر آنها و یکی از اصول خودم را در مورد نقش کلیدی که افکار و احساسات در تنظیم سلامت ما ایفا می کنند، کشف کردم.

من کتابی نوشته ام که توسط نویسنده مشهور جهان دکتر الدون تیلور تایید شده است. او همچنین از دکتر روی شوگارمن، عصب‌شناس برجسته ورزشی استرالیا تمجید کرده است.

چقدر پول و کالری یکسان است

در این دوره به ذهنم رسید که کاهش وزن مساوی با مدیریت پول است. به عنوان فردی که گاهی اوقات سلامتی ام را به خطر می اندازد، کالری ها و درشت مغذی هایم را به نام مشاهده و دانش شخصی دنبال می کنم.

من رژیم کتو را به مدت سه سال دنبال کردم و میزان غذا و کالری دریافتی خود را پیگیری کردم. من اطلاعات و دانش زیادی به دست آوردم که به من کمک کرد مؤثرترین راه ها را برای کاهش وزن و حفظ آن بیابم.

این توسط برنامه من به نام «قدرت هدایت زندگی» پشتیبانی شد، که در آن نقشی را که افکار، باورها و احساسات در تنظیم سلامت ایفا می کنند، مطالعه کردم.

با پیگیری کالری‌هایم در این مدت، متوجه شدم که این روند شبیه به عادت‌های خرج کردن پول من است، هم از نظر استفاده و هم از نظر مصرف.

آنچه من در پاراگراف های بعدی پیشنهاد می کنم درمان، دوز یا درمان نیست. این یک مداخله کوتاه مدت برای آگاه کردن شما از نحوه مصرف کالری است تا عادات سالمی برای جلوگیری از پرخوری ایجاد کنید.

با این حال، این فقط در مورد کالری نیست، همانطور که رژیم کتوژنیک ثابت کرده است.

دوره هایی وجود داشت که من تا ۳۵۰۰ کالری در روز مصرف می کردم و به کاهش وزن ادامه می دادم در حالی که توده عضلانی را به دست می آوردم. او اندازه‌گیری‌های دقیق بدن را انجام داد و چربی‌های خون خود را ثبت کرد تا تغییرات را برجسته کند، و مطمئن شد که هیچ چیز به شانس واگذار نشده است.

افسانه قدیمی را یاد گرفتم کالری در کالری من تا زمانی که در کتوز بودم درخواست ندادم. با این حال، افراد کمی مایل به پیروی از یک رژیم کم کربوهیدرات یا کتوژنیک به دلیل محدودیت‌های آن هستند.

بنابراین، برای بقیه ما، توجه به کالری هایی که می خوریم راهی برای کنترل وزن است.

گری توبیس، نویسنده علمی آمریکایی، این موضوع را تأیید می کند چرا چاق می شویم و با آن چه کنیم؟تنها کاری که می‌خواهیم چربی کمتری دریافت کنیم – اگر می‌خواهیم از شر چربی‌های بافت چربی خلاص شویم و آن را بسوزانیم – باید انجام دهیم این است که انسولین را پایین بیاوریم و برای شروع انسولین کمتری بسازیم.

کالری بیش از حد مقصر است

چیزی که من کشف کردم موارد زیر بود.

از نظر عادات مالی، اگر تا پایان هفته هزینه های مالی خود را پیگیری نکنم، مطمئن نیستم که کجا خرج شده است. از اقلام یا خدماتی که برای آنها پرداخت کرده بودم، کمی به خاطر داشتم، زیرا معاملات روزها پیش اتفاق افتاد.

از صحبت کردن با مردم در طول سال ها، این مشکلی بوده است که بسیاری با آن روبرو بوده اند. با این حال، وقتی مخارج خود را پیگیری کردم، می‌توانستم ببینم این پول به کجا هدایت می‌شود و بودجه‌ای را برای کاهش هزینه‌های ناخواسته اجرا می‌کنم.

تا کنون خیلی خوب.

در این مدت، رژیم کتوژنیک را متوقف کردم و در طول زمستان ۳-۴ کیلوگرم (۶-۸ پوند) اضافه کردم.

چه کار کردین؟

من همین فرآیند را برای کالری هایی که به من کمک کرد هزینه هایم را پیگیری کنم، اعمال کردم. معلوم شد که من در ماه های زمستان به دلیل کالری اضافی که منجر به افزایش وزن می شد، میان وعده می خوردم.

حالا متوجه شدم که افزایش ۳-۴ کیلوگرمی در برنامه چیز مهمی نیست. با این حال، افزایش وزن نیست، بلکه تجربه به دست آمده از ثبت کالری است که ارزشمند است.

پول و غذا رابطه یکسانی دارند، زیرا احتمالاً به راحتی پول خرج می کنید و به راحتی غذا مصرف می کنید.

بنابراین، باید آن را ضبط کنید تا بتوانید بدون مراجعه به اپلیکیشن یا ردیاب غذا، هر دو را مدیریت کنید.

تا به حال به ورزش و حرکت اشاره ای نکرده ام زیرا نمی خواستم این مقاله یک قسمت آموزشی در مورد چگونگی کاهش وزن باشد.

ورزش و تحرک در حفظ وزن سالم نقش دارند، اما نه آن طور که فکر می کردیم. در حال حاضر، من فرض می کنم که شما در حال ورزش یا شرکت در نوعی حرکت منظم هستید.

بنابراین اگر می خواهید وزن کم کنید، چه بزرگ چه کوچک، طرح کلی من در اینجا آمده است، اصول یکسان هستند:

  1. غذا و کالری مصرفی خود را به مدت ۳۰ روز پیگیری کنید

سی روز یک دوره معقول برای جمع آوری اطلاعات کافی در مورد تعداد کالری مصرفی شما است. همانطور که گفته می شود: “اگر شما آن را اندازه گیری نکنید، نمی توانید آن را مدیریت کنید.”

این مهم است که بدانید کالری های پنهان در کجا مصرف می شوند. من پیشنهاد می کنم از یک برنامه یا نرم افزار برای محاسبه نسبت درشت مغذی های خود استفاده کنید و تا حد امکان به آنها پایبند باشید. می توانید من را در عکس همراه ببینید.

یکی از مزیت های ثبت داده ها در نظر گرفتن زمان هایی است که احتمالاً کالری بیشتری مصرف می کنید، مانند بیرون رفتن برای شام یا جشن تولد. از نگرانی در مورد کل کالری مصرف شده در آن روز خودداری کنید، اما توجه خود را روی کل کالری و درشت مغذی های هفته متمرکز کنید.

گری تابز می‌گوید: «ما چون بیشتر می‌خوریم چاق نمی‌شویم، چون چاق می‌شویم می‌خوریم.

هدف کاهش کالری در یک دوره چهار هفته تا کاهش وزن است. باز هم پیشنهاد می کنم به جای استفاده از یک مهمان، از یک اپلیکیشن یا برنامه آنلاین برای محاسبه حداقل و حداکثر کالری مصرفی در روز استفاده کنید.

اگر همین مسیر مصرف کالری هفتگی محاسبه شده خود را ادامه دهید، در ماه های بعد نیز به کاهش وزن ادامه خواهید داد. همچنین عادت جدیدی ایجاد خواهید کرد که پس از آن زمان ادامه خواهد داشت.

  1. بر اساس آنچه دنبال می کنید، کالری را کاهش دهید

این سرراست است. بسته به هدف کاهش وزن خود کالری روزانه خود را کاهش دهید. به عنوان یک هشدار، پیشنهاد می کنم به جای تلاش برای کاهش وزن سریع، آهسته شروع کنید.

از تجربه شخصی من که در طی ده سال به افراد آموزش داده ام، آنچه از دست می دهید احتمالاً به سرعت برمی گردد. به قول معروف: بهترین زمان برای شروع یک عادت جدید دیروز است.

  1. معمولا برای ماه های بعد ادامه می یابد

همانطور که در اولین نکته مشخص شد، پس از گذشت دوره ۳۰ روزه، عادت خود را دنبال کنید. اطلاعات کافی در مورد غذاهایی که در ۳۰ روز گذشته خورده اید جمع آوری کرده اید. اگر در مورد یک غذا مطمئن نیستید، آن را ردیابی کنید و ببینید که چگونه بر کالری دریافتی شما تأثیر می گذارد.

اگر مشکلات مربوط به بیماری، آسیب یا شرایط شخصی را تجربه کردید، کالری خود را برای دو روز ثبت کنید و از آنها برای بازگشت به مسیر استفاده کنید.

  1. اگر وزن خود را دوباره به دست آوردید، دوباره کالری خود را پیگیری کنید

پس از کنار گذاشتن رژیم کتو، کربوهیدرات بیشتری مصرف کردم که قبلا از رژیم غذایی خود حذف کرده بودم. طبیعتاً در طول زمستان دوباره به سمت این غذاها کشیده شدم و وزنم اضافه شد.

به‌جای ناامید شدن، کالری‌هایم را برای چند روز یا گاهی یک هفته کامل دنبال کردم تا به کاهش وزنم تا رسیدن به هدفم کمک کنم.

جرارد ای. مولن در توضیح می دهد انقلاب تعادل روده: متابولیسم خود را تقویت کنید، محیط داخلی خود را بازیابی کنید و وزن خود را برای همیشه کاهش دهید!

به یاد داشته باشید که این یک راه حل بلند مدت نیست. بسیاری متوجه خواهند شد که به محض کاهش وزن، می خواهند به این فرمول پایبند بمانند زیرا کار می کند.

با این حال، محدود کردن کالری در یک دوره طولانی تر دارای اشکالاتی است، از جمله محروم کردن خود از مواد مغذی ضروری میکرو و کلان. ناگفته نماند که از آسیب های روحی و روانی ناشی از حفظ این شیوه زندگی نیز بگذریم.

من در رویکرد خود دقیق بودم و از FitDay برای ردیابی نسبت کلان و ریزمغذی‌هایم استفاده کردم و در صورت لزوم از مکمل‌ها استفاده کردم.

یادآوری از گری تابز: “چاق نشوید زیرا متابولیسم شما کند می شود، متابولیسم شما کند می شود زیرا در حال چاق شدن هستید”

شایان ذکر است: این یک سیستم نیست. این راهی است برای بررسی اینکه مطمئن شوید کالری اضافی مصرف نمی کنید که منجر به افزایش وزن می شود.

مهمتر از همه، این به شما کمک می کند که غذای سالم بخورید، زیرا مانند خرج کردن پول، اگر می خواهید رقم پایینی داشته باشید، نمی توانید به طور بیهوده کالری مصرف کنید.

پیام واقعی این مقاله این است که سلامتی شما اولویت اصلی شماست.

کاهش وزن وسیله ای برای رسیدن به هدف است که به شما کمک می کند تا بدون توجه به نوع بدن یا ترکیب بدن، یک فرم سالم با نسبت عضله به چربی بالاتر داشته باشید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر