آیا غلات رایگان برای من مناسب است؟

رژیم پالئو؟ بدون غلات؟ بدون گلوتن؟ کربوهیدرات کم؟

در مورد فواید رژیم های کم کربوهیدرات سر و صدای زیادی در دنیای رژیم غذایی و تغذیه وجود دارد. کتاب‌هایی مانند رژیم غذایی اتکینز، مغز دانه و شکم گندم گفتگوی بسیار جالبی را در مورد اینکه برخی از غذاهای مورد علاقه ما ممکن است عامل بیماری‌های مزمن باشند، ارائه کرده‌اند.

نیویورک تایمز حتی مقاله ای را در این هفته منتشر کرد که در مورد یک مطالعه موسسه ملی بهداشت بحث می کرد که می گوید جنگ چندین دهه با چربی همیشه اشتباه بوده است.

اما اگر مانند اکثر مردم هستید، احتمال زیادی وجود دارد که فکر کنید بدون گلوتن و هر شباهت دیگری به آن احتمالا یک مد است.

چرا بدون غلات؟

به گفته دکتر دیوید پرموتر، MD، متخصص مغز و اعصاب دارای گواهی هیئت مدیره و نویسنده مغز غلاترژیم غذایی سرشار از کربوهیدرات‌هایی مانند غلات و شکر فرآوری‌شده تأثیر مضری بر مغز ما دارد. دکتر پرماتر در ادامه توضیح می دهد که چگونه بیماری آلزایمر را می توان به عنوان نوع ۳ دیابت طبقه بندی کرد و رژیم غذایی استاندارد آمریکایی غنی از غلات دلیل اصلی بروز بالای زوال عقل است. اما آیا تغییر رژیم غذایی باعث بهبود عملکرد مغز و بهبودی از اختلالات عصبی می شود؟

با رژیم غذایی کم کربوهیدرات به نام رژیم کتو، امید زیادی در دنیای صرع وجود دارد. اساساً فردی که رژیم کتوژنیک دارد رژیمی را مصرف می کند که تقریباً منحصراً از چربی و پروتئین تشکیل شده است. نتیجه این است که بسیاری از افراد مبتلا به اختلالات تشنج بهبود قابل توجهی در عملکرد مغز و کاهش/رفع تشنج را تجربه کرده‌اند.

مطالعات موردی و خودآزمایی؟

در تمریناتم، افراد زیادی را می بینم که دچار اختلالات عصبی مزمن هستند، به خصوص افرادی که از سردرد رنج می برند. سردرد یک بیماری ثانویه رایج در مجموعه جابجایی اطلس است، به طوری که من همیشه از زمانی که بیمار مبتلا به سردرد پس از اصلاح گردن بهبود نمی یابد، شگفت زده می شوم.

با این حال، چندین بار در یک ماه گذشته، بیمارانی را داشته ام که سردردشان به مدت یک ماه پس از اصلاح گردن متوقف می شود. این یک ماه ادامه داشت، گردن آنها در موقعیت ثابت بود و نیازی به تنظیم نداشتند، اما سردرد تغییر نمی کرد. می دانستم که باید خارج از چارچوب فکر کنم. وقتی روی یک چیز در دفتر خود تمرکز می کنید، به راحتی می توانید کوته بین شوید و فکر کنید که هر میخی به یک چکش نیاز دارد.

اگرچه من متخصص تغذیه نیستم، اما از روندها و تحقیقات زیادی که در زمینه بهبود سلامت در حال انجام است آگاه هستم. از بیماران پرسیدم که روزانه چه می خورند و متوجه شدم که همه آنها روزانه مقدار زیادی نان، ماکارونی و غلات می خورند.

من مجبورشان کردم نان، غلات، ماکارونی، برنج و همه غلات را به مدت دو هفته کنار بگذارند و هر روز درباره آن وبلاگ بنویسم تا ببینم چه احساسی دارند. مانند بسیاری از رژیم های غذایی حذفی، اکثر مردم وقتی به سراغ بوقلمون سرد می روند از یک ماده قوی مانند شکر/کربوهیدرات تجزیه می شوند. انرژی آنها از بین رفت، سردردهایشان باقی ماند و احساس بی حالی داشتند. من آنها را تشویق کردم تا چند روز دیگر به آن پایبند باشند.

کم و کم، در هفته دوم، همه بیماران بدون سردرد بودند و انرژی بهتری نسبت به سال‌های گذشته داشتند.

من حتی خودم این روش را امتحان کردم. در حالی که احساس بیماری یا چاقی نداشتم، متوجه شدم که نان، برنج و ماکارونی در رژیم غذایی من بسیار منظم شده بودند. بعد از دو هفته مرخصی از مصرف قرص ها، ۸ پوند وزن کم کردم و دوباره در تمریناتم سریعتر احساس کردم. عالی بود!

آیا این برای من مناسب است؟

حالا این را با یک دانه نمک مصرف کنید زیرا من متخصص تغذیه یا مربی بهداشت نیستم. اگر از یک بیماری پیچیده عصبی رنج می برید، مصرف بدون غلات/بدون قند می تواند یک راه طبیعی عالی برای کمک به سلامت مغز باشد و احتمالاً باید در مورد آن با پزشک خود صحبت کنید.

اما اگر شما یک جو متوسط ​​هستید که فقط به دنبال کاهش وزن یا احساس بهتر هستید، چه؟

به نظر من، تقریباً همه می توانند از حذف این نوع کربوهیدرات ها از رژیم غذایی خود بهره مند شوند. در زندگی روزمره ما بسیار زیاد است، ما نمی دانیم زیرا در زندگی عادی روزمره ما بسیار شناور شده است.

اگر ورزشکار هستید و نیاز به کربوهیدرات خود دارید، منابع غذایی کاملی مانند میوه ها، سیب زمینی شیرین، سیب زمینی کامل و کدو حلوایی وجود دارد که می توانند بدون کیفیت اعتیادآور نان و پاستا، این درمان را به شما ارائه دهند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر

رژیم لاغری سریع