آیا زود بیدار شدن شما را شادتر می کند؟

آیا زود بیدار شدن شما را شادتر می کند؟


زود بخواب ، زود بیدار شوی! آیا این گفته می تواند درست باشد؟ آیا افراد صبحگاهی شادتر هستند و احتمال موفقیت آنها بیشتر است؟ بیایید دریابیم. ادامه مطلب را بخوانید تا دریابید زمان بیداری شما چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد ، چه پرنده اولیه باشید یا جغد شب!

علم درباره بیدار شدن زودهنگام چه می گوید؟

به زودی تحقیقات 2021 منتشر شده در Jama Psychiatry آنها دریافتند کسانی که یک ساعت زودتر از حد معمول از خواب بیدار می شوند 23 درصد کمتر در معرض علائم افسردگی قرار دارند. این کاهش خطر ممکن است به دلایل مختلفی باشد. برای شروع ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند تمایل بیشتری به نور خورشید دارند و این نور طبیعی خورشید به تنظیم مجدد و تعادل مجدد انرژی ما کمک می کند. ریتم شبانه روزیبه وقتی چرخه خواب و بیداری ما هماهنگ باشد ، ما هم در خواب و هم در خلق و خوی خود فایده ای را مشاهده می کنیم-دو عاملی که مستقیماً بر افسردگی تأثیر می گذارند! بنابراین واقعاً ، هرچه بیشتر نور خورشید در طول روز دریافت کنید ، شب ها بهتر می خوابید و شادتر خواهید بود!

ثانیاً ، کسانی که زودتر از خواب بیدار می شوند ، در طول صبح احساس آشفتگی و استرس کمتری دارند. به هر حال ، زود بیدار شدن به شما زمان بیشتری می دهد تا قهوه صبح خود را (امیدوارم) در آرامش و ساکت میل کنید ، ناهار خود را آماده کنید و حتی شاید سریع عرق کنید. مهم نیست که چگونه از وقت خود استفاده می کنید ، این یک ساعت اضافی سعادت محض است! شما همچنین از احساس اضطراب آور دیر و آماده نبودن دوری می کنید.

بنابراین – آیا مردم صبح شادتر هستند؟ تنها بر اساس این عوامل ، ما بله رای می دهیم! اما ارزش این را دارد که بفهمید آیا زود بیدار شدن می تواند به شما کمک کند احساس بهتری داشته باشید. زیرا در پایان روز ، همه افراد متفاوت هستند. این در مورد یافتن چیزی است که برای شما و شیوه زندگی شما مناسب است!

مرتبط با: 9 نکته برای بازیابی ریتم شبانه روزی

آدم صبحگاهی نیستی؟ این هک ها را امتحان کنید

همه افراد صبحگاهی نیستند و اشکالی ندارد! اگر خود را جغد شب می دانید ، از این نکات برای تربیت بدن خود برای سازگاری با برنامه صبحگاهی بیشتر استفاده کنید. شما زودتر بیدار می شوید بدون اینکه بدانید!

شماره 1 با قهوه های بعد از ظهر خداحافظی کنید

کافئین می تواند تا 8 ساعت در سیستم شما بماند ، این بدان معناست که قهوه های بعد از ظهر باید از بین بروند. اگر شما یک قهوه ساز تمام روز هستید ، خودتان را به چالش بکشید تا آخرین فنجان خود را حداکثر تا ساعت 1 یا 2 بعد از ظهر دریافت کنید! در حالت ایده آل ، زمان بسته شدن خود را روی ظهر قرار دهید! به این ترتیب ، وقتی عصر حدود ساعت 8 تا 10 شب می گذرد ، بدن شما در بهترین حالت خود برای خواب آرام است.

اگر به افزایش انرژی بعد از ظهر نیاز دارید ، 20 دقیقه پیاده روی کنید ، میان وعده ای انرژی زا داشته باشید یا برای ورزش های سبک وقت بگذارید!

شماره 2 شب قبل را آماده کنید

هنگام تلاش برای ایجاد عادات جدید ، آمادگی کلیدی است! شب قبل ، همه چیز را برای بیدار شدن زودهنگام تنظیم کنید ، که به شما کمک می کند خواب راحت تری داشته باشید.

  • ساعت زنگ دار خود را تنظیم کنید
  • لباس های خود را قرار دهید
  • یک صبحانه مقوی تهیه کنید
  • قهوه خود را طوری برنامه ریزی کنید که در زمان تعیین شده بیدار شدن آماده شود
  • زودتر بخوابید تا حداقل 7 ساعت بخوابید!

بردن؟ مطمئن شوید که اقدامات پیشگیرانه ای را برای آماده سازی خود برای یک خواب آرام انجام دهید. به ما اعتماد کنید ، صبح زود بیدار شدن با رعایت این نکات ساده آسان تر و آسان تر می شود!

شماره 3 متعهد به زمان خواب مداوم باشید

خواب شما از ثبات تغذیه می کند. هر شب راس ساعت مشخصی بخوابید و هر روز صبح راس ساعت بیدار شوید. هرچه بیشتر به این روال پایبند باشید ، سازگاری بدن شما راحت تر خواهد بود. نتیجه؟ وقتی از خواب بیدار می شوید شادتر هستید!

و بهترین راه برای حفظ ثبات در زمان خواب معین؟ یک برنامه عصرانه بسازید! با خاموش کردن تلفن ، تنفس عمیق و تلاش واقعی برای جلب توجه قبل از خواب به رختخواب شروع کنید.

شاید مدیتیشن کنید ، مجله بنویسید یا چای آرامش بخش بخورید – آنچه را که برای شما جذاب است پیدا کنید. یک برنامه عصرانه نه تنها شما را تشویق می کند زودتر بخوابید ، بلکه به بدن شما کمک می کند تا سریعتر بخوابد!

مرتبط با: به گفته یک متخصص خواب ، باید ها و نباید ها برای بهترین خواب شبانه شما

شماره 4 کوچک شروع کنید

نیازی نیست زود از خواب بیدار شوید. در واقع ، این آسان تر است که به تدریج به بدن خود کمک کنید تا با یک برنامه خواب متفاوت سازگار شود ، نه اینکه یک ساعت زودتر از خواب بیدار شوید. به عنوان مثال ، می توانید فردا را با بلند شدن از خواب 15 دقیقه شروع کنید. سپس روز بعد ، 30 دقیقه پیش و غیره. آرام و آرام برنده مسابقه می شود! ما می خواهیم سعی کنیم در بلند مدت زودتر از خواب بیدار شویم تا واقعاً از مزایای آن استفاده کنیم.

شماره 5 یک روال صبحگاهی ایجاد کنید

چرا مردم صبح شادتر هستند؟ اغلب اوقات ، پرندگان اولیه یک برنامه صبحگاهی پربار دارند که به موفقیت آنها در روز کمک می کند.

اگر نمی دانید از کجا شروع کنید ، بر لذت بردن از صبح خود تمرکز کنید تا انگیزه بیشتری برای بلند شدن داشته باشید! به عنوان مثال ، می توانید یک برنامه روزانه صبحانه ایجاد کنید که پر از چیزهایی باشد که از اهداف شما پشتیبانی می کند و به شما کمک می کند بهترین احساس خود را داشته باشید ، مانند:

  • خوردن صبحانه مقوی
  • اولویت بندی سلامت روحی و جسمی با یک ورزش سرگرم کننده صبحگاهی
  • تمرین ذهن آگاهی با مدیتیشن آرامش بخش
  • مطالعه یا روزنامه نگاری برای آرام کردن ذهن شما
  • هنگام قدم زدن در صبح ، سگ خود را برای هوای تازه پیاده روی کنید
  • هر کاری که می خواهید انجام دهید به شما کمک می کند تا برای یک روز عالی پیش رو آماده شوید. 🙂

مرتبط با: من صبح خود را با 15 دقیقه پیاده روی صبحگاهی آغاز کردم و در اینجا آنچه آنها برای سلامتی من انجام دادند را مشاهده می کنید

شماره 6 روحیه و انرژی خود را دنبال کنید

با اینکه مردم صبح شادتر هستند ، آیا شما صبح شادتر هستید؟ این همیشه باید اولویت شماره یک باشد! عادت خود را بنویسید که هنگام بیدار شدن از خواب ، سطح خلق و خوی خود را بنویسید. به این ترتیب می توانید پیگیری کنید که آیا بیدار شدن زودتر به شما کمک می کند احساس بهتری داشته باشید! همچنین ، همیشه خوب است که خود را منعکس کنید و ببینید کجا می توانید سلامت کلی خود را ارتقا دهید.

آیا مردم صبح شادتر هستند؟؟ زود بیدار شوید تا ببینید چه احساسی دارید!

در پایان روز ، هر کس متفاوت است. مهمترین چیز این است که یک شیوه زندگی سالم پیدا کنید که به شما بهترین احساس را می دهد. با این حال ، امتحان کردن ضرری ندارد! زنگ هشدار خود را 15 دقیقه زودتر از حد معمول تنظیم کنید و ببینید روزتان چگونه می گذرد! شما هرگز نمی دانید – بالاخره می توانید یک فرد صبح باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *